Tandpine- men ikke råd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Ja det var en mulighed. for laves det skal det! men forstår bare ikke hvorfor jeg har fået de huller for børster tænder 2. gange om dagen og grundigt!

man kan også børste tænder for meget så man ødelægger mundens eget forsvar mod det...

det anbefales faktisk kun at børste tænder en gang om dagen, nemlig om aftenen inden man skal sove, og så ellers bruge tandtråd/tandstik i løbet af dagen...

Min kæreste har problemer med at han børster for hårdt og derfor knækker hans tænder fordi de er så tynde....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2014

Pcokate

Anonym skriver:

Hej,

Jeg har den sidste uges tid haft meget tandpine, og kan nu ikke holde det ud mere! Jeg har fundet ud af at jeg har ca 3 huller. Problemet er nu at vi ikke har råd til at jeg skal få det lavet! HVAD GØR JEG? kan ikke holde smerterne ud mere men kan jo ikke gå til en tandlæge og sige a jeg ingen penge har! har taget smertestillende de sidste par dage fordi det gør så ondt men synes ikke det bliver bedre!

Håber i kan hjælpe til hvad jeg kan gøre

Hvad med en afbetalingsløsning? Det gjorde vi med manden over 6 mdr. 

Anmeld

15. marts 2014

Pcokate

Anonym skriver:

Ja det var en mulighed. for laves det skal det! men forstår bare ikke hvorfor jeg har fået de huller for børster tænder 2. gange om dagen og grundigt!

Det kan være de er skrøbelige? 

Min søn, mand og mandens mor bruger tandtråd, mundskyld og tandbørstning 3*dagligt og før stadig huller  Men det er simpelthen for de deres tænder og tandkød er så skrøbelige (håber dog sønnike for mors tænder når mælketænder er smidt). 

Mens jeg børster tænder en gang dagligt (ej tandtråd og mundskyld) og har aldrig haft problemer...

Anmeld

15. marts 2014

Glad Giraf

Wampires skriver:

Du skal sørge for at have et overslag fra en tandlæge med hvad det vil koste at lave, og at det er noget der haster at få lavet.

sørg for at vedlægge kopier af ALLE udgifter og indtægter for de sidste 3 måneder,

hav en udskrift af hvad der står på ALLE Jeres bankkonti,

hvis I har lån i banken eller andre steder skal der også være papir på det fra de steder I har det.

Hav alle disse ting klar og så gå på kommunen mandag og udfyld papirerne.

Når det er hastesag på den måde så plejer det højest at tage 3-4 dage med behandlingstiden hos kommunen.

og ellers tager det en uges tid så længe du sørger for at have ALLE papirerne med og de er så nye som muligt for det mindsker hvor meget de selv skal ringe/skrive rundt for at få fat på informationerne.

Du lyder som om du har styr på sagerne, min kæreste står lidt i samme situation....

Men skal man ikke have lavet er overslag til kommunen før de overvejer hjælp til tandlægen?

Det fik min kæreste afvide ??

Anmeld

15. marts 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Glad Giraf skriver:

Du lyder som om du har styr på sagerne, min kæreste står lidt i samme situation....

Men skal man ikke have lavet er overslag til kommunen før de overvejer hjælp til tandlægen?

Det fik min kæreste afvide ??

Det er også min første sætning

Have et overslag fra en tandlæge med hvad det koster, og at det haster at få lavet

Anmeld

15. marts 2014

Glad Giraf

Wampires skriver:

Det er også min første sætning

Have et overslag fra en tandlæge med hvad det koster, og at det haster at få lavet

Ej hov.. Havde jeg slet ikk set... Sorry

Anmeld

15. marts 2014

Carina:-)

Afdragsordning.

Det er de fleste tandlæger villige til.

Bor du tæt på grænsen kan du spare ca 50% ved at bruge en af de dansk talende tandlæger i Flensborg. 

Anmeld

15. marts 2014

miss freja

Prøv tandlæge skolen i kbh, der plejer man kun at betale med sin tid, da det jo så er studerende der laver ens tænder. Så tager det bare længere tid, da læreren jo skal tjekke at det er i orden det der er blevet lavet. 

Held og lykke med det 

Anmeld

15. marts 2014

Hck

Profilbillede for Hck

I de fleste kommuner må du godt få lavet akut smerte/nød behandling, inden de har godkendt et overslag fra en tandlæge. Hvis du fek.s har betændelse i en tand må du godt få den åbnet og dermed forhåbenlig få lidt hjælp for smerterne. Du skal så ha lavet et overslag over resten af behandlingen, som du aflevere hos din kommune. Alt efter din økonomiske status og din alder, kan de gi op til 10.000 kr om året til tand behandling  mod en egenbetaling fra dig på 600 kr. Vil de ikke gi noget kan man som andre skriver i mange tilfælde få lavet en afdragsordning hos tandlægen

Anmeld

15. marts 2014

Laulund87

Spørg tandlægen om du kan afdrage.. Hvis ikke så ring til en anden tandlæge.

Jeg afdrager altid og det var især rart da jeg fik en regning på 9.500 kr i sommers. Lige nu får jeg lavet noget som kommer til at koste 4.000 kr ca.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.