Tandpine- men ikke råd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23.143 visninger
20 svar
2 synes godt om
15. marts 2014

Anonym trådstarter

Hej,

Jeg har den sidste uges tid haft meget tandpine, og kan nu ikke holde det ud mere! Jeg har fundet ud af at jeg har ca 3 huller. Problemet er nu at vi ikke har råd til at jeg skal få det lavet! HVAD GØR JEG? kan ikke holde smerterne ud mere men kan jo ikke gå til en tandlæge og sige a jeg ingen penge har! har taget smertestillende de sidste par dage fordi det gør så ondt men synes ikke det bliver bedre!

Håber i kan hjælpe til hvad jeg kan gøre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2014

ano14316

Anonym skriver:

Hej,

Jeg har den sidste uges tid haft meget tandpine, og kan nu ikke holde det ud mere! Jeg har fundet ud af at jeg har ca 3 huller. Problemet er nu at vi ikke har råd til at jeg skal få det lavet! HVAD GØR JEG? kan ikke holde smerterne ud mere men kan jo ikke gå til en tandlæge og sige a jeg ingen penge har! har taget smertestillende de sidste par dage fordi det gør så ondt men synes ikke det bliver bedre!

Du kan prøve at søge kommunen om en engangsydelse til tandlæge, med mindre på er kh så kan du søge om hjælp til tandlæge...

Mange tandlæger laver også afdragsordninger..

Du skal se at få det lavet, det bliver kun dyrer af at vente... Det kan f.eks. blive til rodbehandlinger.. har selv lige fået en til 6500 og min mand et hul til 1200, det havde jeg også kunne slippe med hvis jeg var gået til tandlægen i tide...

Anmeld

15. marts 2014

Anonym trådstarter

Jeg får kun su, min kæreste får dog, læreløn, men hvor længe går der fra man søger til man får svar ved kommunen? FOr det gør ondt og skal laves hurtigst muligt!

Anmeld

15. marts 2014

livhemdrup

Ring til tandlæge og spørg om du må lave en afdrags ordning. 

Anmeld

15. marts 2014

Moooooooartilto:)

Profilbillede for Moooooooartilto:)
Mor til to rigtig dejlige børn <3
Anonym skriver:

Hej,

Nogen steder tilbyder de afdrags ordning .. Det var måske en mulighed for dig ?

- du kunne jo ringe til din tandlæge og høre ad

Anmeld

15. marts 2014

Anonym trådstarter

Ja det var en mulighed. for laves det skal det! men forstår bare ikke hvorfor jeg har fået de huller for børster tænder 2. gange om dagen og grundigt!

Anmeld

15. marts 2014

mor88

Anonym skriver:

Ja det var en mulighed. for laves det skal det! men forstår bare ikke hvorfor jeg har fået de huller for børster tænder 2. gange om dagen og grundigt!

Bruger du også tandtråd? det har stor betydning at man bruger tandtråd i hvertfald en gang om ugen for at få de madrester osv. ud der sætter sig imellem tænderne

Anmeld

15. marts 2014

Anonym trådstarter

Ja jeg bruger tandtråd, og jeg bruger solobørste

Anmeld

15. marts 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Du skal sørge for at have et overslag fra en tandlæge med hvad det vil koste at lave, og at det er noget der haster at få lavet.

sørg for at vedlægge kopier af ALLE udgifter og indtægter for de sidste 3 måneder,

hav en udskrift af hvad der står på ALLE Jeres bankkonti,

hvis I har lån i banken eller andre steder skal der også være papir på det fra de steder I har det.

Hav alle disse ting klar og så gå på kommunen mandag og udfyld papirerne.

Når det er hastesag på den måde så plejer det højest at tage 3-4 dage med behandlingstiden hos kommunen.

og ellers tager det en uges tid så længe du sørger for at have ALLE papirerne med og de er så nye som muligt for det mindsker hvor meget de selv skal ringe/skrive rundt for at få fat på informationerne.

Anmeld

15. marts 2014

et-ønske

Det er ikke altid at god mund hygiejne kan holde hullerne væk.... Der kan måske være opstået en lille revne i tanden, som er umulig at se eller holde ren.
Langt de fleste tandlæger tilbyder en afdragsordning - og giver dig måske en god pris. Det fik jeg da jeg havde holdt pause i flere år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.