Fyld til ganske alm lagkager

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. august 2009

otlitrom

Stumpen skriver:

Hvad plejer I at putte i jeres lagkager og udenpå??

Sidste år havde jeg kage creme, banan- og kiwiskiver i og udenom var der flødeskum pisket med moste hindbær -det opvejede lidt det søde..

Jeg plejer at knuse rutebiler i flødeskum. (ca 24 stk) det kommer jeg i det nederste lag. derefrer kommer jeg noget friskt i det andet lag - gerne hindbær eller kiwi- så det ikke bliver for kvalmt og sødt. Udenpå kommer jeg flødeskum og drysser med chokolade, ellers smørrer toppen med nutella, og kommer fløde på kanterne....
Det er et hit herhjemme..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Stumpen skriver:

Super..

velbekomme

Anmeld

6. august 2009

linemus

Den bedste jeg nogensinde har smagt og siden lavet, var lagt sammen med kagecreme, banan og kiwi. Ovenpå var der chokoladeglasur (lavet med god mørk chokolade), og siden blev sprøjtet med trøffelmasse (smager fantastisk og er nemt, men skal laves dagen før).

Anmeld

6. august 2009

Stumpen

linemus skriver:

Den bedste jeg nogensinde har smagt og siden lavet, var lagt sammen med kagecreme, banan og kiwi. Ovenpå var der chokoladeglasur (lavet med god mørk chokolade), og siden blev sprøjtet med trøffelmasse (smager fantastisk og er nemt, men skal laves dagen før).

Er nok lidt maddum -selvom det ikke kan ses  Putter du så den smeltede choko i alm glasur?? Og hvad er det lige trøffelmasse er??

Anmeld

7. august 2009

linemus

Stumpen skriver:

Er nok lidt maddum -selvom det ikke kan ses  Putter du så den smeltede choko i alm glasur?? Og hvad er det lige trøffelmasse er??

Nej det er ikke en alm. glasur. Jeg har lagt hele opskriften på lagkagen ind i Opskrifts-tråden her i kageforummet - den hedder noget med BM's lagkage. Der står både hvordan du laver glasur og trøffelmasse (som bare er chokolade og fløde smeltet sammen og pisket til skum).

Anmeld

10. august 2009

Stumpen

LauraLW skriver:

ca 1-2 revet æbler (afhængig af str + smag)
en håndfuld knuste makroner
en pose nødder (hasselnødder plejer vi at bruge, men andre kan også bruges)
1 plade mørk choko

og så en halv liter piske...

vi pljer at lave den lidt på gefuhl, synes man hurtigt kan smage om der skal mere af noget i. Det eneste du skal passe lidt på med er makronerne, hellere lidt ad gangen og så smage. :-)

Nu har jeg prøvet at lave den og synes den er lidt tør i det, måske jeg har for meget fyld i?? Når du laver den er fyldet så lidt cremet i det eller kan man næsten ikke se der er flødeskum i?

Anmeld

11. august 2009

LauraLW

Stumpen skriver:

Nu har jeg prøvet at lave den og synes den er lidt tør i det, måske jeg har for meget fyld i?? Når du laver den er fyldet så lidt cremet i det eller kan man næsten ikke se der er flødeskum i?

nej man kan sagtens se flødeskummet! og den er ikke tør. - det kan godt være der er for meget fyld i. Håber dog den kunne spises trods alt.

Laura

Anmeld

11. august 2009

3drenge

det ene lag putter jeg flødeskum med knuste makroner i og det andet flødeskum med knuste rutebiler. Pynter med kakaoglasur. Det er en rigtig "vamset" lagkage, men vi har en meget sød tand herhjemme

Har også lavet en , hvor der var blendet hindbær/jordbær og makroner blandet sammen med flødeskum..mums 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.