Fyld til ganske alm lagkager

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.549 visninger
27 svar
0 synes godt om
6. august 2009

Stumpen

Hvad plejer I at putte i jeres lagkager og udenpå??

Sidste år havde jeg kage creme, banan- og kiwiskiver i og udenom var der flødeskum pisket med moste hindbær -det opvejede lidt det søde..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2009

LauraLW

nu laver vi ikke så tit lagkager, men her er to gode, friske (ikke for tunge) ideer som er et hit herhjemme:

1: Flødeskum blandet med hakket nødder, æble, makroner og mørk chokolade (uhmenum!)

2: Flødeskum m lidt vanilie i, hakket mørk + mælke chokolade, friske hindbær og blåbær (yum yum)

begge har jeg pyntet med choko glasur og så hakkede nødder til 1 og friske bær til 2.

Laura

Anmeld

6. august 2009

eliasogmor

dejligt emne skal lave lagkager i morgen,,har nemlig føsdag....chokoglasur...øhm...kan man godt bruge nesquic`?????

Anmeld

6. august 2009

Stumpen

LauraLW skriver:

nu laver vi ikke så tit lagkager, men her er to gode, friske (ikke for tunge) ideer som er et hit herhjemme:

1: Flødeskum blandet med hakket nødder, æble, makroner og mørk chokolade (uhmenum!)

2: Flødeskum m lidt vanilie i, hakket mørk + mælke chokolade, friske hindbær og blåbær (yum yum)

begge har jeg pyntet med choko glasur og så hakkede nødder til 1 og friske bær til 2.

Laura

Har du så revet æblet i 1'eren?

Anmeld

6. august 2009

eliasogmor

LauraLW skriver:

Laura

har i nogen billeder??????

Anmeld

6. august 2009

LauraLW

Stumpen skriver:

Har du så revet æblet i 1'eren?

ca 1-2 revet æbler (afhængig af str + smag)
en håndfuld knuste makroner
en pose nødder (hasselnødder plejer vi at bruge, men andre kan også bruges)
1 plade mørk choko

og så en halv liter piske...

vi pljer at lave den lidt på gefuhl, synes man hurtigt kan smage om der skal mere af noget i. Det eneste du skal passe lidt på med er makronerne, hellere lidt ad gangen og så smage. :-)

Anmeld

6. august 2009

LauraLW

eliasogmor skriver:

har i nogen billeder??????

åh desværre :-)

Men de ligner i princippet bare alm laglager med mørk glasur (som plejer at løe lidt ned ad kantan, fordi jeg kommer til at proppe for meget på) og så sådan lidt rustikt pynt (nødder/bær).

Anmeld

6. august 2009

LauraLW

eliasogmor skriver:

dejligt emne skal lave lagkager i morgen,,har nemlig føsdag....chokoglasur...øhm...kan man godt bruge nesquic`?????

det ved jeg faktisk ikke, mon ikke... jeg plejer bare at bruge kakao, flourmelis og vand

Anmeld

6. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
altså jeg ææææææææælsger:

En lagkage med banan, chokocreme og ananas mos. Med marcipanlåg.

Det er min absolutte favorit

Anmeld

6. august 2009

Malthesmoar

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.