Den skide amning! :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2014

L&V

Masser af hud mod hud, evt malke ud også lig hende til os selv om det bare er for at hygge sutte. Også stol på hun får det hun skal ved dig.. hvis du gerne vil amme er det lidt små farligt med den flaske for den bliver de hurtigt rigtig gode venner med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2014

Monski

Anonym skriver:

Jeg er mor til en meget sulten datter, og har haft lidt opstarts problemer med min amning. Derfor begyndte jeg at supplerer.. Min datter spiser godt fra brysterne, men bliver sur når der ikke kommer nok/mere ud til hende.. Vi ammer i en time - 30 min. på hvert (dog bliver jeg nødt til at skifte bryst efter hvert 10. minut for at hun får følelsen af at hun får noget mad.. Når jeg ikke har mere mælk laver jeg som regel en flaske, fordi hun nu er meget sur og træt, og hvert fald ikke gider de dumme bryster mere.. - vi holder nogle gode pauser mellem bryst og flaske.. Prøver nemlig altid at lægge hende til en ekstra gang inden jeg giver hende flasken, også for at få min produktion bedre igang..

Vil bare hører jeres mening om det? Er der nogle der oplever det samme? Jeg prøver at amme, amme, amme - men det er hårdt når jeg kan mærke på hende hun ikke får nok.. Føler bare jeg lukker munden på mit barn med en flaske

Knus fra hende den fortvivlet.

Da jeg ammede min søn var det også noget der tog en time og der gik kun 2 timer mellem amningerne, efter 1,5-2 måneder begyndte hans vægt at stå stille så det var simpelthen fordi der ikke var nok næring i min mælk og han blev derfor ikke mæt.

Anmeld

16. marts 2014

Goggelogge

Jeg stoppede med at amme min datter fordi jeg ikke troede jeg havde nok. Fandt så senere ud af hun havde noget med nakken, så hun kunne simpelthen ikke få ordentligt fast, så hjalp da hun havde været til kiropraktor, der var hun så blevet flaskebarn, men ved ikke om det kunne være en grund

Anmeld

16. marts 2014

modesty

Anonym skriver:

skal jeg så vække hende for at lægge hende til? Er ikke meget for at vække hende, da jeg syntes at hun bare skal have lov at sove når hun er træt..

Jeg kunne amme min søn mens han sov. Jeg tog ham lige så stille op af tremmesengen og lagde ham til. Nærmest lirkede brystet ind i hans mund, og så begyndte han at spise, uden at vågne.

Ved ikke om alle babyer kan, men du kan jo prøve. 

Anmeld

17. marts 2014

SabbyC

Jeg har selv haft samme problem og det har givet mange vågne nætter og frustrationer og jeg blev rigtig ked af det fordi jeg følte mig utilstrækkelig - da han var 2 uger gammel lå han 200 gr. under fødsels vægt og derfor begyndte jeg i samråd med min sp at ligge ham til brystet først og så supplerer jeg med en flaske bagefter.

Har selv haft en forestilling om at jeg skulle amme uden problemer og var ikke glad for tanken om at skulle give flaske overhovedet - men jeg må indrømme at det virkelig er den bedste beslutning jeg har taget - min søn er meget mere tilfreds og glad og har mange flere vågne og glade timer med ham nu.

Mit råd til dig er at du skal huske på at det ikke er et nederlag ikke at kunne amme fuldt ud. Mange kvinder producerer desværre bare ikke nok mælk til at kunne gøre barnet mæt. 

Held og lykke med det hele 

Anmeld

17. marts 2014

ano14316

Anonym skriver:

Jeg er mor til en meget sulten datter, og har haft lidt opstarts problemer med min amning. Derfor begyndte jeg at supplerer.. Min datter spiser godt fra brysterne, men bliver sur når der ikke kommer nok/mere ud til hende.. Vi ammer i en time - 30 min. på hvert (dog bliver jeg nødt til at skifte bryst efter hvert 10. minut for at hun får følelsen af at hun får noget mad.. Når jeg ikke har mere mælk laver jeg som regel en flaske, fordi hun nu er meget sur og træt, og hvert fald ikke gider de dumme bryster mere.. - vi holder nogle gode pauser mellem bryst og flaske.. Prøver nemlig altid at lægge hende til en ekstra gang inden jeg giver hende flasken, også for at få min produktion bedre igang..

Vil bare hører jeres mening om det? Er der nogle der oplever det samme? Jeg prøver at amme, amme, amme - men det er hårdt når jeg kan mærke på hende hun ikke får nok.. Føler bare jeg lukker munden på mit barn med en flaske

Det er ikke længden af amningen men mængden af amninger der øger produktionen...

Jeg ville tage et par døgn i sengen og lægge hende til så ofte hun gider, og så ikke mere end 10 min på hvert b, ryst..vent en time og læg til igensørg for at have massere at drikke og snacks med hånden, nogen gode film eller serier og få slappet helt af...

Hvordan spiser hun om natten? Nat spiseriet er vigtigt for at holde produktionen oppe..

Anmeld

17. marts 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Tager hun fint på? For hvis hun gør, ville jeg gemme flasken væk, hvis du gerne vil have amningen til at køre. De finder hurtigt ud af at flasken er nemmere at spise af  

vil også sige lig til oftere og i kortere tid a gangen. Måske 15-20min. Brug en dags tid eller to på det og HUSK at spise og drikke rigeligt selv! Det er din krop der danner mælken og hvis du ikke selv indtager kalorier og væske er der heller ikke noget at danne god mælk af. Så få evt manden til at lave en lækker "madpakke" til dig så det er nemt for dig at få noget indenbords, kan godt huske hvor svært jeg havde ved at huske mig selv i starten

Anmeld

17. marts 2014

GUSO

Anonym skriver:

Jeg vil give 2 råd, husk at drikke MEGET vand og så vil jeg sige sov sammen ned hende og am hende ofte om natten man kan godt ligge til uden at vække hvis man er heldig alt held og lykke med amning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.