Den skide amning! :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.666 visninger
17 svar
7 synes godt om
14. marts 2014

Anonym trådstarter

Jeg er mor til en meget sulten datter, og har haft lidt opstarts problemer med min amning. Derfor begyndte jeg at supplerer.. Min datter spiser godt fra brysterne, men bliver sur når der ikke kommer nok/mere ud til hende.. Vi ammer i en time - 30 min. på hvert (dog bliver jeg nødt til at skifte bryst efter hvert 10. minut for at hun får følelsen af at hun får noget mad.. Når jeg ikke har mere mælk laver jeg som regel en flaske, fordi hun nu er meget sur og træt, og hvert fald ikke gider de dumme bryster mere.. - vi holder nogle gode pauser mellem bryst og flaske.. Prøver nemlig altid at lægge hende til en ekstra gang inden jeg giver hende flasken, også for at få min produktion bedre igang..

Vil bare hører jeres mening om det? Er der nogle der oplever det samme? Jeg prøver at amme, amme, amme - men det er hårdt når jeg kan mærke på hende hun ikke får nok.. Føler bare jeg lukker munden på mit barn med en flaske

Knus fra hende den fortvivlet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2014

Mortil223

har du prøvet at malke ud? for at øge produktionen?

ellers er der amme the, amme musli eller en god gammel hvid øl, til at øge produktionen.

og nu siger jeg så noget jeg ved er rigtig svært, men prøv at slappe af, jo mere du stresser jo svære bliver det.

til dig

Anmeld

14. marts 2014

Anonym trådstarter

førstebarn21 skriver:

har du prøvet at malke ud? for at øge produktionen?

ellers er der amme the, amme musli eller en god gammel hvid øl, til at øge produktionen.

og nu siger jeg så noget jeg ved er rigtig svært, men prøv at slappe af, jo mere du stresser jo svære bliver det.

til dig

Ja jeg malker ud hvis hun ligger og sover og de er fyldte, passer dog lidt på med det, fordi hun har fået for vane at vågne lige efter jeg har gjort det

Det var det der var mit problem i starten, derfor jeg røg hen på flasken og hun ikke var sur og sulten kunne jeg slappe mere af, og er herefter kommet meget mere igang med det..

Anmeld

14. marts 2014

Mortil223

Ja jeg malker ud hvis hun ligger og sover og de er fyldte, passer dog lidt på med det, fordi hun har fået for vane at vågne lige efter jeg har gjort det

Det var det der var mit problem i starten, derfor jeg røg hen på flasken og hun ikke var sur og sulten kunne jeg slappe mere af, og er herefter kommet meget mere igang med det..

Tænkte om du har prøvet at gøre det lge bag efter hun har ligget til brystet, eller evt tag med sundhedsplejsken om det?

Anmeld

14. marts 2014

Anonym trådstarter

førstebarn21 skriver:

Tænkte om du har prøvet at gøre det lge bag efter hun har ligget til brystet, eller evt tag med sundhedsplejsken om det?

det kunne være jeg skulle prøve det

Anmeld

14. marts 2014

Anitta Kristiansen

Lig til oftere så hun ikke bliver umenneskelig sulten, når du er færdig med amning så prøv med pumpen, også selvom der intet mælk kommer så stimulerer det dit bryst.

Anmeld

14. marts 2014

lineog4

Du kan jo altid kontakte en ammerådgiver der sikkert har mange gode råd.  Men kan huske jeg nogen gange lagde mig i sengen med trolden en hel dag hvor der ikke var så meget ni ammer vi, men bare kronisk amning ;-)

Men udover det er det nat amning der er bedst til at få mere mælk - så måske du skulle malke ud om natten

Anmeld

14. marts 2014

Anonym trådstarter

Anitta Kristiansen skriver:

Lig til oftere så hun ikke bliver umenneskelig sulten, når du er færdig med amning så prøv med pumpen, også selvom der intet mælk kommer så stimulerer det dit bryst.

skal jeg så vække hende for at lægge hende til? Er ikke meget for at vække hende, da jeg syntes at hun bare skal have lov at sove når hun er træt..

Anmeld

14. marts 2014

Anitta Kristiansen

Anonym skriver:

skal jeg så vække hende for at lægge hende til? Er ikke meget for at vække hende, da jeg syntes at hun bare skal have lov at sove når hun er træt..

De første par døgn vækker du hver anden time, så ja, eller lig et skema som passer luren, men amning om natten er bedst , da det øger mest der.

Anmeld

14. marts 2014

Mortil223

Anonym skriver:

nej det syntes jeg ikke du skal, du kan bare selv malke ud (jeg anbefaler elektronisk pumpe) så kan du øge produktionen den vej

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.