"Skjult" mellemørebetændelse..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2014

2babygirls

Janne T. skriver:

Øv Rose har haft sit livs første mellemørebetændelse. Er så sur over vi ikke opdagede det før i morges, hvor det ligesom var "for sent".

Tirsdag for 1½ uge siden sagde hun, "ondt øre". L spurgte hvilket øre og hun sagde venstre. Det samme skete dagen efter, og L og jeg talte om at ringe til ørelægen. Men så nævnte hun det ikke mere, og når vi spurgte sagde hun at hun ikke havde ondt, så vi tænkte ikke mere over det..

Sidste weekend havde hun feber om aftenen 3 dage i streg omkring 38 grader.. Men igen, det sker egentlig jævnligt og går væk igen så vi tænkte ikke over det.

Den sidste tid er hun også vågnet om natten og har været ked af det. Flere gange vågen i 1½ time. Og igen; Søvnproblemer er ikke noget nyt, så vi bed ikke særlig mærke i det.

I morges da hun vågnede så jeg så, at det flød/havde flydt med gul tyk væske fra hendes venstre øre Efter en snak med ørelægen kunne vi jo så konstatere at det stakkels barn har haft mellemørebetændelse, og at hendes trommehinde nu er sprængt. Hun har ikke smerter eller feber, så vi har bare en tid om 2 uger til check på om det er helet op.

Er så ked af det! Nu giver det hele jo mening. Av øre + feber + dårlig søvn, men adskilt tænkte vi ikke over det, og børnene har aldrig haft noget med ørerne før. Øv, DUMME mor!

Men det jeg tænkte var om andre havde prøvet at det ikke var total åbenlyst at barnet havde mellemørebetændelse? Og andre gode råd nu trommehinden er sprængt? 

her er det væske på ørene... Madeleine havde det på et tidspunkt 1 gang om måneden, og vi kunne heller aldrig lægge to og to sammen fordi hun ikke havde feber, og tit kom der tænder kort efter, og man banker sig i hovedet hver gang.
Så da vi fik Anemone har vi bare krævet at få hende tilset med det vuns fordi vi ikke ville igennem det helvede igen.

Men ingen gode råd. Når trommehinden er sprunget har det jo lettet trykket for hende derind.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2014

fo82

Nu arbejder jeg inden for ørebranchen, og de fleste ved faktisk ikke hvad det farligste ved mellemørebetændelse er.... Det er nemlig når poden holder op med at klage over smerter... 

I øvrigt er det bedste faktisk at trommehinden selv sprænger, da den så vil have bedre chancer for at hele.

til ts: du skal ikke være hård ved dig selv over en information du ikke har fået og derfor ikke har kunnet reagere ud fra, hold et vågent øje med din datter :-) ring hellere til en ørelæge en gang for meget end en gang for lidt :-) 

Anmeld

15. marts 2014

Mor til Frederic og Freya

Janne T. skriver:

Øv Rose har haft sit livs første mellemørebetændelse. Er så sur over vi ikke opdagede det før i morges, hvor det ligesom var "for sent".

Tirsdag for 1½ uge siden sagde hun, "ondt øre". L spurgte hvilket øre og hun sagde venstre. Det samme skete dagen efter, og L og jeg talte om at ringe til ørelægen. Men så nævnte hun det ikke mere, og når vi spurgte sagde hun at hun ikke havde ondt, så vi tænkte ikke mere over det..

Sidste weekend havde hun feber om aftenen 3 dage i streg omkring 38 grader.. Men igen, det sker egentlig jævnligt og går væk igen så vi tænkte ikke over det.

Den sidste tid er hun også vågnet om natten og har været ked af det. Flere gange vågen i 1½ time. Og igen; Søvnproblemer er ikke noget nyt, så vi bed ikke særlig mærke i det.

I morges da hun vågnede så jeg så, at det flød/havde flydt med gul tyk væske fra hendes venstre øre Efter en snak med ørelægen kunne vi jo så konstatere at det stakkels barn har haft mellemørebetændelse, og at hendes trommehinde nu er sprængt. Hun har ikke smerter eller feber, så vi har bare en tid om 2 uger til check på om det er helet op.

Er så ked af det! Nu giver det hele jo mening. Av øre + feber + dårlig søvn, men adskilt tænkte vi ikke over det, og børnene har aldrig haft noget med ørerne før. Øv, DUMME mor!

Men det jeg tænkte var om andre havde prøvet at det ikke var total åbenlyst at barnet havde mellemørebetændelse? Og andre gode råd nu trommehinden er sprængt? 

Ja op til flere gange her...

Freya er nærmest født med røde ører - væske - sprungne trommehinder og gentagne møb.

Hun har aldrig sovet mere end 15-30 min om dagen og max 1½-2 timers sammenhængende om natten - så kender godt det at 'tegnene' kan være skjult pga dårlig søvn i forvejen.

Og først nu her som 20 mdr at hun kan sove mere sammenhængende om natten, efter hun fik fjernet polypper. 

De første 1½ leveår havde hun det som i en osteklokke. Begge hendes kurver var flade og havde ingen gennemgang gennem næsen. Så hendes sprog har haltet en del, da det er jo er svært at høre/lære at tale når det er som om man holder sig for næsen og begge øre.

Hun har pt været syg siden nov og ligger lige nu brak med 40 i feber.

Anmeld

15. marts 2014

Muffinmus

Janne T. skriver:

Vi nåede det, men ved et tilfælde. Feber 2 dage, dårlig søvn, men mega snottet, så troede det var det. Tog så den store med til 5 års us, hvor den lille jo var med pga sygdom. Brokkede mig til lægen over dårlig søvn og feber og hun spurgte om hun lige skulle lytte på hende. Sagde at hvis hun skulle tjekke noget var det ørene...ud kom vi mé en recept på penicillin til højre øre der var mega rødt og træls så vi var bare heldige....

Anmeld

15. marts 2014

VIPpigen

Jeg var 19 første gang jeg fik konstateret MØB.

Jeg har siden jeg var barn haft skjult MØB. det vil sige der INGEN tegn har været. Jo, jeg havde ondt. Men lægen har aldrig kunne se det... Alle gangene har det været sådan at trommehinden måtte springe før de kunne sige at jeg havde haft MØB. Min mor har fortalt at første gang de sådan rigtig fandt ud af at mine øre ikke var normale, var en aften vagtlægen var ude. Han havde kigget i mine øre, der var intet at se, og jeg havde siddet og banket på øret med hånden, fordi det gjorde ondt (jeg lærte ret hurtigt at jeg kunne springe trommehinden ved at lave et vakumtryk på øret) og mens lægen var der endnu sprang trommehinden. Da han kiggede igen, kunne han hermed konstatere at jeg havde MØB.

Jeg har aldrig fået penicillin mod det, fordi de ikke har troet på der var noget. Så jeg var meget overrasket da jeg pludselig havde en læge som kunne se jeg havde MØB som 19 årig...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.