Øv
Rose har haft sit livs første mellemørebetændelse. Er så sur over vi ikke opdagede det før i morges, hvor det ligesom var "for sent".
Tirsdag for 1½ uge siden sagde hun, "ondt øre". L spurgte hvilket øre og hun sagde venstre. Det samme skete dagen efter, og L og jeg talte om at ringe til ørelægen. Men så nævnte hun det ikke mere, og når vi spurgte sagde hun at hun ikke havde ondt, så vi tænkte ikke mere over det..
Sidste weekend havde hun feber om aftenen 3 dage i streg omkring 38 grader.. Men igen, det sker egentlig jævnligt og går væk igen så vi tænkte ikke over det.
Den sidste tid er hun også vågnet om natten og har været ked af det. Flere gange vågen i 1½ time. Og igen; Søvnproblemer er ikke noget nyt, så vi bed ikke særlig mærke i det.
I morges da hun vågnede så jeg så, at det flød/havde flydt med gul tyk væske fra hendes venstre øre
Efter en snak med ørelægen kunne vi jo så konstatere at det stakkels barn har haft mellemørebetændelse, og at hendes trommehinde nu er sprængt. Hun har ikke smerter eller feber, så vi har bare en tid om 2 uger til check på om det er helet op.
Er så ked af det! Nu giver det hele jo mening. Av øre + feber + dårlig søvn, men adskilt tænkte vi ikke over det, og børnene har aldrig haft noget med ørerne før. Øv, DUMME mor!
Men det jeg tænkte var om andre havde prøvet at det ikke var total åbenlyst at barnet havde mellemørebetændelse? Og andre gode råd nu trommehinden er sprængt?
Anmeld