allo skriver:
jeg har haft en kæreste i snart 5 mdr som har 2 drengene fra tidligere. de er 3 og 5.. drengene er super dejlige og søde og rare, rigtig glade for mig også.. men NØJ hvor har jeg svært ved det.. både drengene men lige så meget bio mor.. sys konstant der er problemer og de skændes/diskutere osv. blir det nogensinde nemmere at forholde sig til?min kæreste er kun 27 og jeg 26, men han og biomor var gift.. det er noget jeg har rigtig svært ved - han sagde dog engang at han burde være gået fra hende længe før de blev gift. men alligevel.. hvis han har haft så stærke følelser for en anden og troet de skulle bruge deres liv sammen - hvordan kommer man videre efter det?
Det er vist på tide at komme med en god historie :p
Havde det på mange punkter som dig, jeg syntes nemlig det var RIGTIG svært! Og ud fra erfaringer fra andre bonusmødre så ER det svært og man kan ikke bare pakke følelserne væk så kvæler man bare sig selv
Men jeg var virkelig glad for min kæreste, elskede ham nærmest med det samme! Og var på det tidspunkt kun 18 - havde aldrig været i et længere varende forhold på mere end 2 måneder, men tænkte ikke så meget over det for skulle jo ikke møde bonus før der var gået et halvt år.. Selvom bio og min kæreste aldrig har været gift så har de været ring forlovet, og havde været sammen 5½ år og ja havde en datter sammen

Havde forholdene ikke været som de var havde jeg måske ikke tænkt så meget over det, hvem ved.
Men det første halve år var et helvede.. Med bio mor der prøvede at splitte os ad ved at hver gang min kæreste ikke havde sin datter så ringede hun og bad ham komme over og passe bonus - i min optik kun fordi hun vidste jeg ikke måtte komme med... Min kæreste så/ser altså hans datter hver anden dag nærmest, og jeg der ellers aldrig har oplevet jalousi til andre end min egen fars kærester, følte nu en evig frustration og en syrende jalousi når han skulle derom, jeg vidste ikke hvad de lavede (min kæreste havde samvær i hendes lejlighed på alle andre dage end når han havde hende på weekend)
Heldigvis var jeg meget stædig og nægtede at lade hende skille os ad :p så selvom det var hårdt så lykkedes det, jeg endte hos en psykolog da vi havde været sammen et år og måtte gå til psykolog i et halvt for at slippe helt af med min jalousi, og i dag har vi været sammen i lidt over 2½ år og jeg er kommet så langt at jeg både sms'er og planlægger lidt med bio mor engang imellem og vi kan sagtens have en samtale uden at der er trykket stemning, men bio mor brugte også cirka 2 år på at acceptere at jeg var der før hun holdt op med at komme med ting omkring mig...
Det kan lykkes! Men det afhænger meget af hvor meget du vil give af dig selv, for det er fandme hårdt! Og jalousi er en grim ting, men det er ikke bare noget man slipper af med fordi nogen siger man skal.. Snak med din kæreste om dine følelser så han ved hvad der foregår inde i hovedet på dig
Anmeld