1½ år og virkelig grænsesøgende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.573 visninger
14 svar
2 synes godt om
14. marts 2014

MorDk

Åh ha... min datter på 1½ år er virkelig strid for tiden. ALT bliver smidt på gulvet og hun spytter m.m Hvis ikke hun får "sin vilje" skriger hun og kaster sig ned på gulvet. Jeg synes altså det er liiige tidligt nok... (det er nok ikke) Men hold op det trækker tænder ud nu, hvor jeg også har en "selvstændig" 3½ årig også! Pyha! Måtte bare lige ud med det. 

Andre, hvis 1½årige laver "ballade"? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2014

Fuglemor

MorDk skriver:

Åh ha... min datter på 1½ år er virkelig strid for tiden. ALT bliver smidt på gulvet og hun spytter m.m Hvis ikke hun får "sin vilje" skriger hun og kaster sig ned på gulvet. Jeg synes altså det er liiige tidligt nok... (det er nok ikke) Men hold op det trækker tænder ud nu, hvor jeg også har en "selvstændig" 3½ årig også! Pyha! Måtte bare lige ud med det. 

Vores startede før de 1 1/2 år. Og hun er stadig i gang. Hun er 21 mdr. Og må indrømme jeg nogen gange er villig til at sælge hende. Synes ikke den store var så slem.

Anmeld

14. marts 2014

MorDk

Fuglemor skriver:

Vores startede før de 1 1/2 år. Og hun er stadig i gang. Hun er 21 mdr. Og må indrømme jeg nogen gange er villig til at sælge hende. Synes ikke den store var så slem.

Jeg troede min søn var slem i den alder... men efter jeg har oplevet den yngste så trækker jeg mine ord tilbage... pyyyh

Anmeld

14. marts 2014

Loa

Isabella var også meget tidligt i trods alderen og har åbenbart tænkt sig at blive der temmelig længe.

Har en forestilling om det er de bestemte og viljestærke små størrelser der kommer dertil tidligere end andre.....

P.s. Svært at forestille sig din nuttede lille datter kan være en bølle

Anmeld

14. marts 2014

Soleil

MorDk skriver:

Bliver næsten lidt glad for at læse denne tråd!  Min søn blir 2 næste måned og har det sidste halve år været en riiiigtig strid banan.

Han smider sig også når han ikke får sin vilje og jeg har lige været igennem en periode hvor han slog ud efter en, det har jeg heldigvis fået stoppet. MEN det skal helst køre efter hans hoved, det hele. Han smider også med maden, når han ikke lige får det han vil have 

Trodsalderen er en krævende alder, hvor man skal tælle til 10 maaaaange gange.

Troede kun det var min dreng og var næsten ved at blive bekymret for hvad jeg havde gjort galt i opdragelsen. Så derfor gør det mig lidt glad at andre sidder i samme situation som mig 

Anmeld

14. marts 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her har vi også en rigtig lille bertebølle! Hun er 20 mdrer og total tromler thea på 5 år. Man ka se på hende når hun ska til at lave ballade. Hun skyder under tænderne frem og får et "arrigt" glimt i øjet. Smider maden på gulvet, slå, og bider. En rigtig lille bølle! Sådan har thea aldrig været! Vh stine

Anmeld

14. marts 2014

Fuglemor

MorDk skriver:

Jeg troede min søn var slem i den alder... men efter jeg har oplevet den yngste så trækker jeg mine ord tilbage... pyyyh

Jeg har hørt mange sige piger er de værste. Og med en af hver giver jeg dem ret. Det er ikke nok at tælle til ti når det er værst. Der skal tælles endnu mere

Anmeld

14. marts 2014

Mutti2B

Det lyder som min datter på 1,5 år. Kæft, hun er en dramaqueen for tiden

Anmeld

14. marts 2014

Levi&LilysMor

Min søn er så 2 år og 5 måneder, men hold kæft jeg får lyst til at låse ham inde på hans værelse somme tider, han er virkelig strid men kan også være den mest kærligste dreng og det er så dejligt...  

Han vil ikke altid høre efter og når han ikke gør F.eks om morgenen når han skal vaskes osv inden jeg skal aflevere bliver jeg nød til at tage hans nattøj af og nærmest rive det af ham, eller smider han sig ned på gulvet sparker ja hvad han nu synes han vil... Bliver også nød til at være skrap nogle gange og det kan jeg bestemt ikke lide, bliver rigtig ked af det og det kan han godt se så stopper han med det samme når jeg spørger om han ikke godt vil være sød nu ... 

Håber snart det er ovre...

Anmeld

14. marts 2014

Masig

MorDk skriver:

Vores dreng er 20 mdr og ja tak, han er bundhysterisk og nægter konsekvent at gøre alt det vi siger han skal - til gengæld gør han med glæde alt det vi siger han IKKE skal....

Og sådan har det faktisk været i lang tid, han er virkelig grænsesøgende og selvstændig, ikke nogen der skal komme her og fortælle ham hvad han skal eller må hehe.....

Heldigvis ender det for det meste med at det går op for ham at mor og far bestemmer, og "ja okay, så rydder jeg da lige op inden jeg sætter mig til bords hvis det absolut SKAL være sådan" haha.... 

Men jo det er en udfordring efterhånden hehe....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.