Anonym skriver:
Hej alle.
Jeg er ikke sikker på, om dette er det rette sted at spørge. Men jeg vil forsøge. Jeg er en pige på 20 år, og jeg har fundet ud af, at jeg er gravid. Problemet er, at "faderen" blot er en ven med fordele, som jeg ikke har noget særligt forhold til. Han har også givet udtryk for, at han ikke vil have noget med det at gøre, hvis jeg beholder det.
Hvis jeg sammenligner en abort og det liv barnet vil få, synes jeg en abort er "det bedste". Men der er et eller andet inde i mig, der gør at jeg tvivler. Jeg føler mig allerede knyttet til det, og er ikke sikker på om det blot er et instinkt eller fordi jeg inderst inde ønsker at beholde det. Som mit liv ser ud nu, vil et barn bestemt ikke passe ind. Jeg går stadig i gymnasiet og har ikke planer om, at slå mig ned og få børn foreløbig. Så graviditeten kom som et kæmpe chok, og jeg er helt knust; især efter jeg så billedet fra scanningen de lavede på hospitalet. Jeg tror aldrig jeg vil tilgive mig selv, at fratage fosteret dets liv. Men samtidig synes jeg heller ikke, at jeg kan byde det et liv uden et par forældre der elsker hinanden. Jeg er helt sønderknust og splittet, og har virkelig brug for råd om hvad jeg skal vælge. Jeg har fået tid til en kirurgisk abort om et par uger, men jeg er meget i tvivl...
Håber I vil hjælpe, tak.
Du skal gøre hvad du inderst inde føler er rigtigt for DIG.
Jeg selv valgte engang at få en abort, da "forholdet" til fyren var problematisk, jeg var i gang med mit sidste skoleforløb, og fordi kernefamilien var/er det JEG ønsker.
I dag tænker jeg slet ikke over aborten. Det var selvfølgelig hårdt den dag det blev gjort, og eet halvt års tid efter. Men barnet var ikke planlagt/ønsket. Så det var det bedste for MIG OG FYREN.
I dag har jeg fast kæreste og vi har et barn sammen.
Jeg er i gang med ny uddannelse, og dette er bestemt heller ikke en dans på roser med et barn på to år.
Any ways, man kan hvad man vil, og man er sin egen lykkes smed.
Gør det, der i sidste ende gør dig mest lykkelig