Så forvirret og ked

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2014

Giraffen

EnGodMor skriver:

Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår dit spørgsmål helt

Men jeg var absolut slet ikke på slankekur under min graviditet, jeg tabte mig fordi jeg kastede så meget op, og ikke kunne holde noget som helst mad eller væske i mig

Jeg gik derfor til kontrol vejning hos min læge hver fjortende dag, så han ud fra vægten kunne bedømme, om det var tid til indlæggelse, så jeg kunne få væske/sukker via drop.

Det jeg mener er, at jeg altid har fået af vide at vægttab under graviditet ikke er sundt for fostret - så jeg tænkte, at man bliver sat i et hårdt dilemma og skulle vælge mellem at tabe sig (ufrivilligt) eller tage medicin, og at det må være et svært valg...

Men fedt, at vi har et land hvor man så kan blive fulgt tæt af lægerne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2014

L&V

Giraffen skriver:

nu har jeg bare læst undrende med og er lidt nysgerrig ift. de her vilde kvalmeture, der varer hele graviditeten.

Det siges jo at man ikke må gå på slankekur under graviditeten og at store vægttab (som du beskriver) kan have massiv risiko for fostret.

Jeg kan sagtens forstå modstanden mod at tage piller, hvis virkning ikke er gennem dokumenteret

Men hvordan vejer lægen/og du selv/din mand/jer andre  de fordele og ulemper der er mellem det store vægttabs påvirkning af fostret og så pillerne?

Jeg spørger KUN fordi jeg selv ville være rådvild i et sådant dilemma og har absolut ingen idé om hvad jeg selv ville gøre i samme situation

Jeg tillader mig os lige at svare. Jeg var/er overvægtig så det at jeg tabte mig gjorde ikke det store da kroppen os arbejder hårdt når man har for mange kg. Det ud over fik jeg taget blodprøver og scannet den lille for at se om han voksede og om vi fik zen næring osv som vi sku. Ud fra det valgte jeg at alt så godt og sundt ud ud over vægt tab og at jeg så hellere ville leve med det ind uvisheden omkring nogle piller som måske potentielt kunne gi mit barn vedvarende skader

Anmeld

11. juni 2014

Giraffen

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Jeg tillader mig os lige at svare. Jeg var/er overvægtig så det at jeg tabte mig gjorde ikke det store da kroppen os arbejder hårdt når man har for mange kg. Det ud over fik jeg taget blodprøver og scannet den lille for at se om han voksede og om vi fik zen næring osv som vi sku. Ud fra det valgte jeg at alt så godt og sundt ud ud over vægt tab og at jeg så hellere ville leve med det ind uvisheden omkring nogle piller som måske potentielt kunne gi mit barn vedvarende skader

ja det giver jo god mening det er utroligt som de svære valg skal begynde allerede inden baby er ude

Anmeld

11. juni 2014

L&V

Giraffen skriver:

ja det giver jo god mening det er utroligt som de svære valg skal begynde allerede inden baby er ude

He he ja men så får man jo en forsmag på hva der venter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.