Er det gratis at blive insemineret med donorsæd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.890 visninger
15 svar
9 synes godt om
11. marts 2014

modesty

Har googlet, men kan kun finde formuleringer hvor der står at enlige ufrivilligt barnløse (som har prøvet i noget tid på lige vilkår med par) kan få behandling gennem det offentlige. Men kan simpelthen ikke finde info på om det også gælder hvis man starter direkte med insemination med donorsæd uden at have prøvet andet før? Kan man også få det gratis, eller skal man selv betale hvis der umiddelbart ikke er noget problem med at blive gravid? Og skal man så også selv betale for en evt. udredning inden behandlingsstart?

På forhånd tak for svar. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2014

charlottekri

Nu står jeg ikke selv i det, men har en meget tæt på.
Det er gratis at blive insemineret men der er egenbetaling på medicinen man skal tage inden, og i min venindes tilfælde er det lidt under 4000. Det er medicin der skal modne æggene (hormoner) så der er større chance for at blive gravid i første hug. Mener at man har 2 eller 3 forsøg og så skal man selv betale.
Det blev jo på et tidspunkt lavet sådan at man selv skulle betale men det blev ændret tilbage igen, pga af for megen ballade
Håber det gav nogle svar

Anmeld

12. marts 2014

charlottekri

Bør også lige fortælle at min veninde aldrig har haft en kæreste så hun kan jo ikke have prøvet at blive gravid på naturlig vis som et par ville skulle.

Anmeld

12. marts 2014

modesty

Bør også lige fortælle at min veninde aldrig har haft en kæreste så hun kan jo ikke have prøvet at blive gravid på naturlig vis som et par ville skulle.

Nej, mit spørgsmål går heller ikke på "naturligt" gravid. Men der er forskel på at købe donorsæd og få det lagt op i en naturlig cyklus, og så at gennemgå IUI, som er decideret insemination, og hvor man netop skal tage hormoner... Så mit spørgsmål gik nok på om man skulle have købt donorsæd selv og prøvet i noget tid, før man kunne komme til IUI, som jo er gratis. Det virker lidt mærkeligt at din veninde går direkte til IUI, da man jo typisk skal være ufrivilligt barnløs for at gøre det, men det er måske sådan man gør det nogle gange...

Anmeld

12. marts 2014

Mutti2B

Nej, mit spørgsmål går heller ikke på "naturligt" gravid. Men der er forskel på at købe donorsæd og få det lagt op i en naturlig cyklus, og så at gennemgå IUI, som er decideret insemination, og hvor man netop skal tage hormoner... Så mit spørgsmål gik nok på om man skulle have købt donorsæd selv og prøvet i noget tid, før man kunne komme til IUI, som jo er gratis. Det virker lidt mærkeligt at din veninde går direkte til IUI, da man jo typisk skal være ufrivilligt barnløs for at gøre det, men det er måske sådan man gør det nogle gange...

Jeg blev insemineret med donorsæd i min naturlige cyklus (uden hormoner) (iui), så det er der intet underligt i. Det er de færreste der ligefrem selv inseminerer sig . Dengang var det desværre ikke gratis.

Anmeld

12. marts 2014

modesty

Jeg blev insemineret med donorsæd i min naturlige cyklus (uden hormoner) (iui), så det er der intet underligt i. Det er de færreste der ligefrem selv inseminerer sig . Dengang var det desværre ikke gratis.

Nej, jeg mente heller ikke at man selv skulle gøre det. Jeg troede ikke at det hed IUI når det var uden hormoner og sæden ikke var oprenset, men så blev jeg klogere :-)

Så når der står at enlige skal have prøvet på lige linje med par, altså et års tid, inden de kan få gratis behandling, så er det i bund og grund blot formalia som ikke bliver overholdt?

Jeg spørger fordi jeg har en veninde der er blevet henvist til en privatklinik, og jeg kan ikke helt forstå hvorfor hun skal betale for det...

Anmeld

12. marts 2014

Mutti2B

modesty skriver:

Nej, jeg mente heller ikke at man selv skulle gøre det. Jeg troede ikke at det hed IUI når det var uden hormoner og sæden ikke var oprenset, men så blev jeg klogere :-)

Så når der står at enlige skal have prøvet på lige linje med par, altså et års tid, inden de kan få gratis behandling, så er det i bund og grund blot formalia som ikke bliver overholdt?

Jeg spørger fordi jeg har en veninde der er blevet henvist til en privatklinik, og jeg kan ikke helt forstå hvorfor hun skal betale for det...

Hvis klinikken er godkendt af sygesikring kan hun med en henvisning få selve inseminationen gratis. Hun skal dog selv betale for sæd og evt medicin. Jeg blev insemineret på en jordemoderklinik så der kan jeg desværre ikke bruge en henvisning.

Anmeld

12. marts 2014

pussekat

modesty skriver:

Har googlet, men kan kun finde formuleringer hvor der står at enlige ufrivilligt barnløse (som har prøvet i noget tid på lige vilkår med par) kan få behandling gennem det offentlige. Men kan simpelthen ikke finde info på om det også gælder hvis man starter direkte med insemination med donorsæd uden at have prøvet andet før? Kan man også få det gratis, eller skal man selv betale hvis der umiddelbart ikke er noget problem med at blive gravid? Og skal man så også selv betale for en evt. udredning inden behandlingsstart?

På forhånd tak for svar. 

hejsa
her være ind og læse på den side her http://dk-da.cryosinternational.com/ og der kan du købe det så du kan gør det hjem selv

Anmeld

17. marts 2014

ForlagetInspire

Anbefaler www.selvvalgtsinglemor.dk

Masser af gratis inspiration og svar på spørgsmål på bloggen

Anmeld

1. maj 2014

Rubinia

Det er gratis (indtil man er 40 år). Man skal bare betale for hormonerne selv, og dem er der tilskud til. Jeg har også fået en åben donor gratis. 

Læs mere om mit forløb på 

http://kanikkevente.blogspot.dk/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.