Kontoruddannede, er her nogen? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.046 visninger
22 svar
10 synes godt om
11. marts 2014

AnthonsMor

Jeg skal til at søge kontorelev jobs..

Så jeg vil faktisk bare gerne have inspiration, og høre hvad jer der er uddannet på kontor har lavet og laver i dag

Som lægesekretær, hvad laver man der, sidder man i en praksis eller hvordan?

Er der nogen der vil dele?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2014

Cirkus1900

AnthonsMor skriver:

Jeg skal til at søge kontorelev jobs..

Så jeg vil faktisk bare gerne have inspiration, og høre hvad jer der er uddannet på kontor har lavet og laver i dag

Som lægesekretær, hvad laver man der, sidder man i en praksis eller hvordan?

Er der nogen der vil dele?

Jeg er kontorkriger. Sidder for det meste på min plads, med mindre jeg skal hjælpe folk med vores fakturasystem (sidder som kreditor) og så der der de daglige tur til printeren haha.. 

Men det jo forskelligt hvor man er. Da jeg var elev gik jeg postture osv.

Anmeld

11. marts 2014

AnthonsMor

Cirkus1900 skriver:

Jeg er kontorkriger. Sidder for det meste på min plads, med mindre jeg skal hjælpe folk med vores fakturasystem (sidder som kreditor) og så der der de daglige tur til printeren haha.. 

Men det jo forskelligt hvor man er. Da jeg var elev gik jeg postture osv.

Hvilket firma sidder du hos, hvis du vil dele?

Anmeld

11. marts 2014

Cirkus1900

AnthonsMor skriver:

Hvilket firma sidder du hos, hvis du vil dele?

Har desværre ikke lyst at dele offentligt

Anmeld

11. marts 2014

Jupiter

Jeg sidder på kontor - i det offentlige. Og jeg vil sige at det er vidt forskelligt hvad man laver på kontor generelt.

Alt fra at kopiere til at bestille mødelokaler eller betale fakturaer og lave ansættelsesbreve.

Jeg har  ud over ovenstående fx lavet sagsbehandlinger, siddet i reception og taget telefoner, oprettet og administreret digitale medarbejder signaturer og meeeeget meget mere 

Anmeld

11. marts 2014

Loa

Er uddannet kontorassistent men nåede kun at sidde i en økonomistilling i et år efterfølgende da jeg startede på lægesekretæruddannelsen.

Det var/er rigtig svært at få kontorjob og gad ikke arbejde med økonomi, så valgte lægesekretær da det for mig er kontor med et menneskeligt touch inde over

Anmeld

11. marts 2014

AnthonsMor

Loa skriver:

Er uddannet kontorassistent men nåede kun at sidde i en økonomistilling i et år efterfølgende da jeg startede på lægesekretæruddannelsen.

Det var/er rigtig svært at få kontorjob og gad ikke arbejde med økonomi, så valgte lægesekretær da det for mig er kontor med et menneskeligt touch inde over

Er du færdig med lægesekretæren?

Er det godt? Jeg tænker man har meget mere med mennesker at gøre dér end på et normalt kontor?

Anmeld

11. marts 2014

Jupiter

AnthonsMor skriver:

Er det godt? Jeg tænker man har meget mere med mennesker at gøre dér end på et normalt kontor?

Lige en indskydelse - det har man ikke nødvendigvis! 

Det afhænger (igen) meget af hvilket kontor/hvilken virksomhed man arbejder for.

Anmeld

11. marts 2014

Marts<3

Jeg er uddannet på 7-elevens hovedkontor, og havde derefter et vikariat i marketing.

Når jeg læser jobipslag på alm. administrative Jobs, er jeg i tvivl om jeg overhovedet kan. Der kan være MEGET forskel på hvor man er udd. jeg er god til kampagner, lokalmarkedsføring osv.
Men det er jo ikke en typisk kontorassistent stilling.

Jeg har valgt at læse til sygeplejesker til sommer. Kan ikke se mig selv sidde på en kontorstol 37 timer om ugen de næste 45 år!

Anmeld

11. marts 2014

Loa

AnthonsMor skriver:

Jeg er færdig 1/7, så lige om snart

Tja nogen steder sidder man jo og modtager patienter.. Og ellers tror jeg bare jeg følte at jeg ville gøre en forskel (indirekte måske) på patienternes liv, kontra føle jeg kun gjorde en forskel på papir og clips på et kontor, hvis du forstå

Men bare det man har telefonkontakt med patienterne og hjælper dem med deres forespørgsler, føler jeg at jeg er med til at bidrage til noget godt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.