Ja har bare lige brug for lidt luft...
Er lige kommet hjem fra møde med VS, socialpædagog fra børne og familie, socialpædagog for VS, børnepsykolog og os forældre...
De var virkelig dybt bekymrede nede i VS for sønnens udvikling...
Altså som i virkelig virkelig meget bekymrede... så bekymrede at jeg rent faktisk så en bekymret mine hos dem og kunne høre det på dem når de snakkede om det...
Føler jeg har svigtet vores søn...
at jeg burde have råbt noget højere da han var mindre og jeg følte han var anderledes, men alle sagde at det var meget normalt og det ville ændre sig senere...
Lige nu ved de ikke helt hvad der er galt, de kan bare se at det virker til at han er sensitiv overfor lyde og visuelle påvirkninger...
De kan se at sproget er gået baglæns... ord han før brugte og næsten havde ren udtale på er bare forsvundet og han udvikler slet ikke mere på sproget så det er ikke fordi han har fundet et andet ord i stedet for...
Han opsøger kroge hvor han kan være alene...
f.eks. på legepladsen vil han hellere være inde i skuret og lege end ude i sandkassen sammen med de andre...
han kan slet ikke fokusere på at spise når de sidder samlet allesammen, men de er nødt til at sætte sig med ham alene i et andet lokale for at han spiser noget...
De føler at han det meste af dagen bare venter på at blive hentet igen fremfor rent faktisk at engagere sig og hygge sig med de andre...
Vores eneste grund til at han kommer i VS er for at han skulle have en chance for at få det bedre med sociale sammenhænge end vi selv har...
Sender ham afsted for at han kan lege med andre børn da vi ikke har nogen børn i hans alder i vores omgangskreds som også er meget begrænset i forvejen...
Vi har flyttet ham fra en anden VS fordi vi flyttede og han var virkelig dybt dybt dybt ulykkelig det andet sted...
Nu vil de prøve at sætte en fysioterapeut på og se hvordan hans sanseudvikling er...
For det bekymrer dem også at han ikke siger noget når han slår sig... ikke en lyd kommer der... man kan se det gjorde ondt på ham men der er bare ingen reaktion...
et andet barn kan stå og slå til ham med legetøjet for at få en reaktion og der sker bare ingenting... Man kan se på ham at han ikke kan lide det men han gør bare ingenting...
Nogen gange søger han øjenkontakt med pædagogerne for at få hjælp men ellers gør han ikke noget...
og generelt så undgår han øjenkontakt...
Jeg ved ikke helt hvad jeg vil med dette lange skriv...
havde bare brug for at få sat ord på det...
Stort kram herfra - det er aldrig sjovt, når ens barn ikke udvikler sig som andre børn.
Hvis I ikke har haft det, hvad med at prøve at få en psykolog ud fra PPR til at kigge lidt på ham, når han er i bhv. Måske hun kan anbefale noget og også give pædagogerne og jer nogle redskaber til at hjælpe ham.
Igen stort kram herfra.