Barnevogn og offentlig transport

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.203 visninger
13 svar
4 synes godt om
10. marts 2014

oktober2014

Hejsa tøser.

Jeg ser en masse debatter omkring små biler osv, så faldt det ind - folk som mig og min kæreste, der desværre ikke har et kørekort, er der nogle der har nogle gode fif og ting jeg skal forberede mig på, med offentlig transport?

Og er der måske nogle barnevogne (er ikke interesseret i en kombi ) der er bedre til offentlig og det at komme nemt rundt?

Knus

Sabrina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2014

Fuglemor

oktober2014 skriver:

Hejsa tøser.

Jeg ser en masse debatter omkring små biler osv, så faldt det ind - folk som mig og min kæreste, der desværre ikke har et kørekort, er der nogle der har nogle gode fif og ting jeg skal forberede mig på, med offentlig transport?

Og er der måske nogle barnevogne (er ikke interesseret i en kombi ) der er bedre til offentlig og det at komme nemt rundt?

Knus

Sabrina

Jeg har fået at vide at dem der kører busserne ikke er forpligtet til at hjælpe dig ind med barnevogn. By busser er det jo ikke noget problem i men feks de blå busser fra Arriva kan man Ikke selv komme ind i lige meget hvilken barnevogn man har

Anmeld

10. marts 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Synes det fungerer fint med både stor barnevogn og klapvogn i busser. Når jeg har kørt alene er der AlTID en der giver en hånd eller gladeligt hjælper hvis man beder om det ingen ben i dét 

Anmeld

10. marts 2014

oktober2014

Mor11 skriver:

Synes det fungerer fint med både stor barnevogn og klapvogn i busser. Når jeg har kørt alene er der AlTID en der giver en hånd eller gladeligt hjælper hvis man beder om det ingen ben i dét 

Det lyder super!

Er heldigvis fra Hvidovre, så har de "nemme busser" og S-tog

Anmeld

10. marts 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
oktober2014 skriver:

Det lyder super!

Er heldigvis fra Hvidovre, så har de "nemme busser" og S-tog

Så er det SLET ikke et issue vi bor også et sted hvor det kun er de nemme bybusser til daglig og det kan man sagtens klare uden assistance

Anmeld

11. marts 2014

Bell'star

oktober2014 skriver:

Hejsa tøser.

Knus

Sabrina

Jeg vil også sige, at det ikke er noget problem at komme rundt herinde i byen (er fra Kbh, ligesom dig) med barnevogn.
Det største problem, synes jeg er, at der kun kan være 2 barnevogne i bussen af gangen, så man kan ikke altid være sikker på at komme med. Det er selvfølgelig ret irriterende, men der går for det meste heldigvis ike så længe mellem hver bus herinde jo

Jeg har forresten en Emmaljunga bigstar supreme med drejehjul, og altså en af de store barnevogne, og ikke en smart lille fiks en beregnet til "bykørsel", og det fungerer helt fint, har ingen problemer haft med det indtil videre.

Anmeld

11. marts 2014

Pcokate

oktober2014 skriver:

Hejsa tøser.

Knus

Sabrina

Tror at alle barnevogne er lige gode i hovedstaden men måske vælge drejeligt forhjul for komfort? 

Forbered dig tilgengæld på at i visse tidsrum/højtider er det næsten umuligt at komme med før bus nr 3 eller mere

Anmeld

11. marts 2014

StudPsyk

oktober2014 skriver:

Hejsa tøser.

Knus

Sabrina

Rose er 2,5 år og jeg må indrømme jeg endnu ikke har haft mod på at tage en rutebil

Men med hensyn til bybusser synes jeg ikke der er nogen problemer, og det er uanset type af køretøj man kommer med. Jeg kører i bus både med alm. barnevogn med langt liggemål, med en singleklapvogn og en søskendevogn som er bredere end normalt, og jeg oplever ikke det er bøvlet eller besværligt med nogen af dem. Jeg har kun én gang oplevet det var et problem, men det var fordi det var en gammel bybus hvor der var trapper op, og den har jeg ikke oplevet siden. 

Jeg bor i Århus. Og oplever i øvrigt folk generelt er søde til at tilbyde deres hjælp med at komme ind i bussen, selvom man sagtens selv kan komme ind uden hjælp  

Anmeld

11. marts 2014

Lykke:)

oktober2014 skriver:

Hejsa tøser.

Knus

Sabrina

Jeg bor i Taastrup og har en Odder zip. Det har aldrig været et problem

Anmeld

11. marts 2014

Bertris

nu har vi en scandia, den største model vi kunne få, og jeg fortryder det for størrelsen!
Den er så stor og fylder ufatteligt meget i tog og busser (mest i busser)
skal man med bybus og s tog er der INGEN problemer med at tage afsted alene, skal man derimod med IC togene er det noget crap at være alene afsted, for du kan altså ikke alene få en barnevogn op i de vogne
Jeg synes generelt ikke det er et problem med barnevogne i offentlig transport, dog har buschaufføren ret til at afvise dig hvis der allerede er to barnevogn/kørestol/andet

- men go for it! men skal i med IC togene, eller busser med trapper så husk manden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.