Køn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. marts 2014

lassemor07

Mama2012 skriver:

Så er jeg 7+ uger henne og skal til lægen om en uge til første tjek. Har en helt klar følelse af, at der ligger en lillebror i maven denne gang. Vi har en dreng i forvejen, så måske det er helt naturligt, at man 'forventer' en af samme køn? Jeg vil super gerne have en lillesøster til vores søn, men ved ikke om jeg kan finde ud af at være mor til en pige :-PAndre, der har klare fornemmelser omkring køn, eller har haft ret/uret i deres formodninger?

Da jeg vente Lasse var jeg overbevist siden NF at det var en dreng og drømte kun om drenge og ja ud kom en dreng er 10 uger henne nu og drømmer kun om piger og enda 2 af dem så er noget spændt på NF men vil ikke vide kønnet så vi må vente til OKT og se om jeg har ret denne gang

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2014

Lykke:)

Mama2012 skriver:

Så er jeg 7+ uger henne og skal til lægen om en uge til første tjek. Har en helt klar følelse af, at der ligger en lillebror i maven denne gang. Vi har en dreng i forvejen, så måske det er helt naturligt, at man 'forventer' en af samme køn? Jeg vil super gerne have en lillesøster til vores søn, men ved ikke om jeg kan finde ud af at være mor til en pige :-PAndre, der har klare fornemmelser omkring køn, eller har haft ret/uret i deres formodninger?

Jeg var STENsikker på en dreng lige fra jeg så de to streger

Og nu ligger der en lille dreng ved siden af mig

Anmeld

11. marts 2014

Annette A

Det lyder ligesom jeg altid har haft det. Ser mig selv som en drengemor og har altid været overbevist om at jeg ville få udelukkende drenge. Det var de to første også, men vores tredie barn blev så en pige. Det skulle jeg lige vænne mig til og det tog 14 dages tid efter fødslen før det rigtig gik op for mig at det var en pige (vi fandt først ud af det ved fødslen).

Men når det så er sagt så var alting meget anderledes da jeg var gravid med hende og selv på sacnningsbilledet husker jeg at tænke at fosteret så meget fint og feminint ud, hvor drengene var langt mere "robuste" at se på. Havde måske en lille smule anderledes fornemmelse med hende, men da da vi havde to drenge i forvejen var jeg næsten 80% sikker på at det var en dreng mere. Så det var mest overbevisningen om at jeg altid har tænkt jeg ikke ville blive en ligeså god pigemor der gjorde jeg tvivlede tror jeg.

Så måske kan man fornemme noget nogen gange.

Fortsat god graviditet og skulle det blive en pige skal du ikke bekymre dig om moderrollen og din evne til at være mor til en pige. Det kommer helt af sig selv som det gør det med drengene.

Anmeld

11. marts 2014

Mama2012

Ej, hvor er det sjovt at læse alle jeres svar! 

Det er underligt, for siden jeg postede er der flere gange poppet følelsen af en pige op i mig - hvilket overhovedet ikke er sket før... Hmm... Tog jo fejl sidste gang og har følelsen af både dreng og pige pt... Bliver helt tosset og kan næsten ikke vente med at få svar 

... Håber bare ikke på tvillinger... Men manden er tvilling og det samme er mine søstre 

Anmeld

11. marts 2014

-Sigrid-

Mama2012 skriver:

Jeg har været helt sikker på at det har været pige begge gange, og jeg havde ret 

Man har 67% sandsynlighed for at få det samme køn igen 

En dag i januar gik jeg ind til min mand og sagde, at jeg lige syntes han skulle have af vide at det var en lille pige derinde, og der var jeg cirka syv uger henne 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.