Hvordan gør i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.281 visninger
14 svar
2 synes godt om
8. marts 2014

Anonym trådstarter

Hej de damer (og evt. Mænd) 

jeg er ano, da jeg skammer mig lidt

Jeg er 169 høj og vejer 121 kg så har ca 50 kg og tabe. Jeg starter altid ud med høj gejst og planlægning men 4-6 timer efter falder jeg i igen. 

Har jeg noget usundt bliver det, det. Har jeg ikke, bliver det alt andet

Jeg har pco og ved det kan drille men for fanden da altså! Jeg vil så gerne være sund, rask og rørig (og gerne i en str 38-40 igen). Men hvordan? 

Pcorigtig mad gør mig så træt, nupo giver kvalme, alm. Mad i moderate portioner gør mig fed og insulinresistens... HJÆLP

Nogle der har nogle rigtige gode råd til hvordan man får en sundere livsstil? Hvordan gør/gjorde i?????? 

Hilsen den nedtrykte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2014

FrkZier

Anonym skriver:

Hej de damer (og evt. Mænd) 

jeg er ano, da jeg skammer mig lidt

Jeg er 169 høj og vejer 121 kg så har ca 50 kg og tabe. Jeg starter altid ud med høj gejst og planlægning men 4-6 timer efter falder jeg i igen. 

Har jeg noget usundt bliver det, det. Har jeg ikke, bliver det alt andet

Jeg har pco og ved det kan drille men for fanden da altså! Jeg vil så gerne være sund, rask og rørig (og gerne i en str 38-40 igen). Men hvordan? 

Pcorigtig mad gør mig så træt, nupo giver kvalme, alm. Mad i moderate portioner gør mig fed og insulinresistens... HJÆLP

Nogle der har nogle rigtige gode råd til hvordan man får en sundere livsstil? Hvordan gør/gjorde i?????? 

Hilsen den nedtrykte

som du selv er inde på så er planlægning vigtig, fx. madplaner der gør at du ikke hver dag skal træffe et valg ang. mad men at valget er truffet på forhånd, det gør det (for mig) en milliard gange nemmere at spise sundt.

Jeg forbereder frokost og mellemmåltider for et par dage ad gangen, hvis råvarerne tillader det.

Dertil er det ret vigtigt du ikke har usunde ting i huset når du har så svært ved ikke at spise det, sørg for der kun er lækre og sunde ting i dit køleskab så når du rammer krisen er det fx. gulerødder du spiser fremfor chokolade

hvis/når jeg har en krise engang imellem om aftenen og bare craver chokolade (eller andet slik) så går jeg en tur, det hjælper mig sindsygt meget, jeg får tankerne lidt på afstand og frisk luft er jo altid dejligt

held og lykke

Anmeld

9. marts 2014

Anonym trådstarter

FrkZier skriver:

som du selv er inde på så er planlægning vigtig, fx. madplaner der gør at du ikke hver dag skal træffe et valg ang. mad men at valget er truffet på forhånd, det gør det (for mig) en milliard gange nemmere at spise sundt.

Jeg forbereder frokost og mellemmåltider for et par dage ad gangen, hvis råvarerne tillader det.

Dertil er det ret vigtigt du ikke har usunde ting i huset når du har så svært ved ikke at spise det, sørg for der kun er lækre og sunde ting i dit køleskab så når du rammer krisen er det fx. gulerødder du spiser fremfor chokolade

hvis/når jeg har en krise engang imellem om aftenen og bare craver chokolade (eller andet slik) så går jeg en tur, det hjælper mig sindsygt meget, jeg får tankerne lidt på afstand og frisk luft er jo altid dejligt

held og lykke

Takdet lyder som det jeg prøver i forvejen.

Desværre kan jeg ikke kun have gulerødder i huset eller gå aftentur med 3 børn. Men rart at vide at jeg er på rette vej, dog mangler jeg åbenlyst noget rygrad eller lign. til at klare ædemonsteret

Anmeld

9. marts 2014

lineog4

Er meget enig. Og vil sige man kan godt luge ud i det usunde og fedende med 3 børn.  Her hjemme er fredag fridag så der må der købes slik, bages kage osv og for ungerne er det bare sådan det er. Alle andre dage står der gulerødder,  peberfrugt, agurk, rugbræd, smoothie osv på menuen når den lille sult melder sig. 

Ved ikke om du er alene,  men jeg har også praktiseret gåtur når ungerne er lagt i de lysetider - skal i gang igen nu (ikke vild med det når det er mørkt).

For mig er det en hjælp at se i øjnene undskyldningerne er mine egne og jeg kan meget mere end jeg troede også selvom jeg er blevet en sat kone med en børneflok. 

Pøj pøj

Anmeld

9. marts 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Er meget enig. Og vil sige man kan godt luge ud i det usunde og fedende med 3 børn.  Her hjemme er fredag fridag så der må der købes slik, bages kage osv og for ungerne er det bare sådan det er. Alle andre dage står der gulerødder,  peberfrugt, agurk, rugbræd, smoothie osv på menuen når den lille sult melder sig. 

Ved ikke om du er alene,  men jeg har også praktiseret gåtur når ungerne er lagt i de lysetider - skal i gang igen nu (ikke vild med det når det er mørkt).

For mig er det en hjælp at se i øjnene undskyldningerne er mine egne og jeg kan meget mere end jeg troede også selvom jeg er blevet en sat kone med en børneflok. 

Pøj pøj

Jeg tror du misforstår. 

Jeg bestræber mig på ikke at have godter i vores liv medmindre der er fødselsdag eller lign. Da sukker ikke er godt for børn (eller mig). 

Men ædeflippet kan lige så godt bestå af 2 pakker rugbrød med div. Pålæg+frugt+grøntsager+havregrød. Og selvom det er sundere alternativer er det stadig alt for meget 

R lige blevet alene med en på 1, 3 og 6 da manden sprang ud af skabet...

Anmeld

9. marts 2014

lineog4

Anonym skriver:

Jeg tror du misforstår. 

Jeg bestræber mig på ikke at have godter i vores liv medmindre der er fødselsdag eller lign. Da sukker ikke er godt for børn (eller mig). 

Men ædeflippet kan lige så godt bestå af 2 pakker rugbrød med div. Pålæg+frugt+grøntsager+havregrød. Og selvom det er sundere alternativer er det stadig alt for meget 

R lige blevet alene med en på 1, 3 og 6 da manden sprang ud af skabet...

Jeg kan også få ædeflip med det sunde,  men det er dog bedre end slikket ;-)

Jeg er selv begyndt at faste to dage om ugen hvilket gør noget godt for mig. Taber mig ikke voldsomt meget, men det giver mig en masse energi. 

Kan godt se det så ikke lige er en aftengåtur du kan komme ud på :-(

Anmeld

9. marts 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Jeg kan også få ædeflip med det sunde,  men det er dog bedre end slikket ;-)

Jeg er selv begyndt at faste to dage om ugen hvilket gør noget godt for mig. Taber mig ikke voldsomt meget, men det giver mig en masse energi. 

Kan godt se det så ikke lige er en aftengåtur du kan komme ud på :-(

Ja de er noget lort de ædeflip og mine kommer hver dag suk. 

Aftentur kommer jeg ikke på men jeg svømmer 3*ugentligt og tosser rundt hver dag på enten legeplads, til just Dance eller lign med ungerne. Men det er ihvertfald ikke nok, øv altså.

Hvis bare jeg kunne styre mig bedre...

Anmeld

9. marts 2014

Skouboe

Har du overvejet LCHF? Det er godt til PCO, og det er godt til at regulere appetitten og snack-trangen.

http://www.madbanditten.dk/

Anmeld

9. marts 2014

3rollinger

Anonym skriver:

Ja de er noget lort de ædeflip og mine kommer hver dag suk. 

Aftentur kommer jeg ikke på men jeg svømmer 3*ugentligt og tosser rundt hver dag på enten legeplads, til just Dance eller lign med ungerne. Men det er ihvertfald ikke nok, øv altså.

Hvis bare jeg kunne styre mig bedre...

Jeg kan bedst styre mig naar jeg har en jeg skal staa til ansvar over for.

Jeg koerer desvarre op og ned med vaegten, og de gange den gaar ned bedst og mest effektivt er naar jeg skal vejes af en fremmed hver uge. Og i loebet af ugen fortaeller denne person mig hvad jeg skal spise. Saa kan jeg faktisk godt styre mig.

Det kan f.eks vaere WW eller andet. Nu bor jeg i udlandet og gaar et sted hvor jeg bare har en aftale, individuelt, jeg bliver vejet faar en madplan som jeg skal overholde til ugen efter og ud. Det tager ikke mere end maaske 10 min. Ved ikke om der maaske er saadan et tilbud i DK. For lige praecis med WW er det nok ikke muligt at komme afsted hver uge.

Det hjaelper ogsaa meget at skrive op hvad man spiser. Man vil jo ikke have at det staar og skriger op paa en at der staar 2 pakker rugbroed, en pakke paalaeg, en pose chips osv osv. Saa hellere lade vaere at spise det, saa man ikke skal skrive det ned.

Held og lykke.

Trine

Anmeld

9. marts 2014

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Har du overvejet LCHF? Det er godt til PCO, og det er godt til at regulere appetitten og snack-trangen.

http://www.madbanditten.dk/

Nej har prøvet LCHQ men tjekker det lige ud tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.