Har brug for råd ang. dagplejem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. marts 2014

TNBC

mor88 skriver:

Ja, det burde hun kunne se, men hun snakker om at beholde hende længere i dp fordi hun ikke er parat til bh når det er.. Det kan vi bare ikke genkende når vi er herhjemme eller sammen med andre børn, og hun har helt ændret adfærd i gæstehuset.

Måske er hun ikke bh klar, men hun er i hvert fald klar til at komme væk fra dp. 

Hvis hun vil beholde hende længere, må hun sku også lige stramme lidt op og gøre noget. Hvis hun er så forskellige hos hende, jer og i gæstehuset, gør hun jo nok ikke nok for at hjælpe jeres datters udvikling. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2014

mor88

Yurie skriver:

Det er så omkring 6måneder, hvis man er heldig, og der er en ledig plads, mener jeg godt at man kan få sit barn tidligere i børnehave, hvis man har brug for det, men det kan jo godt tage lidt tid, og du skal også finde et sted. 

Men ja ring og se hvad de siger.. Måske er du heldig, der er jo nogen der melder deres børn ud igen, og så er der en ledig plads. 

Det vil jeg helt sikkert gøre på mandag tak for hjælpen

Anmeld

8. marts 2014

mor88

Yurie skriver:

Måske er hun ikke bh klar, men hun er i hvert fald klar til at komme væk fra dp. 

Hvis hun vil beholde hende længere, må hun sku også lige stramme lidt op og gøre noget. Hvis hun er så forskellige hos hende, jer og i gæstehuset, gør hun jo nok ikke nok for at hjælpe jeres datters udvikling. 

Ja det passer jo, og jeg må træde i karakter og tænke på min datter fremfor alt andet

Anmeld

8. marts 2014

TNBC

mor88 skriver:

De leger udenfor og sådan noget, men er sjældent sammen med andre dp'ere.. Der var har faktisk været dage hvor hun er begyndt at kravle herhjemme, og det ser jeg som et faresignal, fordi så efteraber hun jo de andre mindre børn i dp, og bliver ikke udfordret nok?

De spørgsmål jeg har er ang. skift og sådan noget, og det vil jeg prøve at spørge pladsanvisningen om

Tak for dine svar

Med skiftet? Du så jo hvordan hun forandrede sig da hun var i gæstehuset, så jeg tror faktisk at hun vil elske det. 

Det med kravle, ja det kan godt være noget, at hun efterligner. Jeg har set det hos ældre søskende, der opfører sig som babyer, fordi sådan er lillebror/søster. 

Jeg ville tage en snak med dp om at du synes ikke der sker noget for din datter, at hun ikke møder jævnalderende, og det bekymre dig, og derfor vil du se om det er muligt at få flyttet hende. For du er bange for hende udvikling, og den er sku vigtig. 

Anmeld

8. marts 2014

TNBC

mor88 skriver:

Ja det passer jo, og jeg må træde i karakter og tænke på min datter fremfor alt andet

Ja for pigen har brug for at udvikle sig. 

Når man har med børn at gøre, skal der være noget svarende til deres alder, og det er ikke nok bare at gå i haven en gang i mellem 

Anmeld

8. marts 2014

Lykke:)

mor88 skriver:

Ja, det burde hun kunne se, men hun snakker om at beholde hende længere i dp fordi hun ikke er parat til bh når det er.. Det kan vi bare ikke genkende når vi er herhjemme eller sammen med andre børn, og hun har helt ændret adfærd i gæstehuset.

Det kan også være hun er ved, at være børnehave parat?

Anmeld

8. marts 2014

ano14316

mor88 skriver:

Hej

Håber virkelig at finde en, der har stået i nogenlunde samme situation, eller at der er nogen der kan give nogle råd

Har en datter på 2,4 år. Hun går i dagpleje hos en sød dagplejemor. Dagplejemoren har også 2 andre børn, der er 1 år yngre end vores datter.
Vi har på det sidste været bekymret for at vores datter ikke bliver udfordret nok i dagplejen, og dagplejemoren synes ikke at hun udvikler sig nok? Mange dage kan der gå en hel dag i dagplejen uden at vores datter siger et ord, og det bekymrer os meget, da hun snakker hele tiden herhjemme. Hver morgen når jeg afleverer hende vil hun ikke gå ind. Hun hænger sig fast i mig og jeg kan se at hun er ked af det. Når jeg henter hende er hun som oftest meget "provokerende". Vil intet og er vred hele vejen hjem plus kan sommetider finde på at slå efter mig. Derudover har vi det sidste stykke tid haft meget svært ved at få hende til at sove om aftenen.

Dagplejemoren har så været syg nu, og vores datter har derfor været i gæstehus, hvor der er op til 20 børn. Det er som om at vi har fået en helt anden pige! Hun skynder sig at tage sko på om morgenen når jeg siger at vi skal i gæstehus, og løber gladeligt ind og leger med de andre børn. Har næsten ikke tid til at sige farvel. Personalet siger at hun er i godt humør hele dagen, spiser meget og leger godt med de andre store børn plus at hun snakker hele tiden. Vi synes også hun er blevet bedre til at snakke i den korte periode hun har været der. Når jeg henter hende får jeg et stort smil og krammer fra hende og hun viser mig rundt og fortæller hvad hun har lavet osv. Og hun er i meget godt humør resten af dagen, leger godt derhjemme og falder i søvn uden problemer.

Nu er det snart at hun skal tilbage til dagplejemoren og jeg må ærligt sige at det har jeg det lidt dårligt med, når nu hun har haft det så super godt disse dage i gæstehus.

Nu blev det lidt langt men hvad ville i gøre? Og er det overhovedet muligt at måske få en akut plads i vuggestue?

Hvis jeg var jer, ville jeg skifte til en i integreret institution, så hun kunne starte i vuggestue eller i en 'stor vuggestue gruppe' som er under stille og rolig indkøring i børnehave...

Det lyder til at hun ikke trives i dp og har brug for noget mere...

Og en integreret behøver jo ikke være 200 børn... Der hvor min søn går er vs 16 børn, ved ikke hvor mange der totalt er i bh, men de sender 14 børn i skole, så hvis jeg skyder på 30 børn er det nok ikke helt skævt...

Jeg synes det er så fedt den måde de store i vuggestuen er med sammen med de små i bh men hvis det er for meget for dem går de bare ned i vuggestuen og er helt velkommende...

Anmeld

17. marts 2014

Mama2012

Mit umiddelbare bud er, at jeres datter trænger til at komme i vuggestue... Vi har selv en søn på 19 måneder i dagpleje. Vi skal flytte 1/9 og har søgt en plads til ham i integreret institution der, hvor vi flytter hen. 

Måske det var en løsning for jer også? At søge en plads i en integreret institution, så hun kan komme ud blandt mange andre børn, men samtidig få en blødere overgang til børnehaven, end, hvis hun starter direkte?

Håber i hvert fald at I finder en løsning. Det er så hårdt, når man føler, at ens børn er frustrerede uden man ved, hvad man skal gøre 

Anmeld

17. marts 2014

Carina:-)

Hun keder sig.

Og du skal da ikke have dårlig samvittighed over for dpmor.

Dit barn er vigtigst,og hun trives jo ikke. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.