Hej 
Håber virkelig at finde en, der har stået i nogenlunde samme situation, eller at der er nogen der kan give nogle råd 
Har en datter på 2,4 år. Hun går i dagpleje hos en sød dagplejemor. Dagplejemoren har også 2 andre børn, der er 1 år yngre end vores datter.
Vi har på det sidste været bekymret for at vores datter ikke bliver udfordret nok i dagplejen, og dagplejemoren synes ikke at hun udvikler sig nok? Mange dage kan der gå en hel dag i dagplejen uden at vores datter siger et ord, og det bekymrer os meget, da hun snakker hele tiden herhjemme. Hver morgen når jeg afleverer hende vil hun ikke gå ind. Hun hænger sig fast i mig og jeg kan se at hun er ked af det. Når jeg henter hende er hun som oftest meget "provokerende". Vil intet og er vred hele vejen hjem plus kan sommetider finde på at slå efter mig. Derudover har vi det sidste stykke tid haft meget svært ved at få hende til at sove om aftenen.
Dagplejemoren har så været syg nu, og vores datter har derfor været i gæstehus, hvor der er op til 20 børn. Det er som om at vi har fået en helt anden pige! Hun skynder sig at tage sko på om morgenen når jeg siger at vi skal i gæstehus, og løber gladeligt ind og leger med de andre børn. Har næsten ikke tid til at sige farvel. Personalet siger at hun er i godt humør hele dagen, spiser meget og leger godt med de andre store børn plus at hun snakker hele tiden. Vi synes også hun er blevet bedre til at snakke i den korte periode hun har været der. Når jeg henter hende får jeg et stort smil og krammer fra hende og hun viser mig rundt og fortæller hvad hun har lavet osv. Og hun er i meget godt humør resten af dagen, leger godt derhjemme og falder i søvn uden problemer.
Nu er det snart at hun skal tilbage til dagplejemoren og jeg må ærligt sige at det har jeg det lidt dårligt med, når nu hun har haft det så super godt disse dage i gæstehus.
Nu blev det lidt langt
men hvad ville i gøre? Og er det overhovedet muligt at måske få en akut plads i vuggestue?
Anmeld