Spørgsmål til skat.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2014

Carina:-)

Det er jo ikke noget du bliver straffet for -

Du har fået for meget i skat og skal betale det tilbage.

Dem der får penge tilbage får jo heller ikke noget ekstra,de har bare fået for lidt i løbet af året.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2014

hesøth

Anonym skriver:

Rubrik 347 - gruppelivsforsikring - alderspension osv. 

Jamen hvis det er noget der er aftalt i din kontrakt, at arbejdsgiver skal betale under din ansættelse, så skal han da også gøre det i december, hvor du jo får fuld løn (uagtet du er sygemeldt og opsagt derefter)....

Anmeld

7. marts 2014

Hullabullabulla

Gruppelivsforsikring betales uagtet om man er sygemeldt eller ej... Jeg har også en gruppeliv og den beskattes jeg af selvom jeg har været på barsel i nærmest hele 2013..

Hvis du kigger på din R75 = Personlige skatteoplysninger vil du under indkomstoplysninger kunne se beløbet.. Det kan enten være en arbejdsgiveradministreret gruppeliv - eller en privattegnet hvis dig og din mand fx har tegnet en livsforsikring på hinanden..

Jeg håbet det besvarede spørgsmålet - men ud fra dine oplysninger ville jeg tro at det ikke kun er den der giver en bon fra skattefar men også det faktum at du får beskæftigelsesfradrag når du er sygemeldt som du reelt set ikke skal have - eller andre faktorer.. Måske skulle jeg live give den bonusinfo at jeg er revisor

Anmeld

7. marts 2014

Anonym trådstarter

Britt88 skriver:

Gruppelivsforsikring betales uagtet om man er sygemeldt eller ej... Jeg har også en gruppeliv og den beskattes jeg af selvom jeg har været på barsel i nærmest hele 2013..

Hvis du kigger på din R75 = Personlige skatteoplysninger vil du under indkomstoplysninger kunne se beløbet.. Det kan enten være en arbejdsgiveradministreret gruppeliv - eller en privattegnet hvis dig og din mand fx har tegnet en livsforsikring på hinanden..

Jeg håbet det besvarede spørgsmålet - men ud fra dine oplysninger ville jeg tro at det ikke kun er den der giver en bon fra skattefar men også det faktum at du får beskæftigelsesfradrag når du er sygemeldt som du reelt set ikke skal have - eller andre faktorer.. Måske skulle jeg live give den bonusinfo at jeg er revisor

Tak  

Min mand og jeg har ikke tegnet noget på hinanden så det må være arbejdsgiver og kontrakten kan jeg ikke huske hvad der stod i. 

Anmeld

7. marts 2014

Anonym trådstarter

Britt88 skriver:

Jeg forstår så bare ikke det der gruppeliv - fra en arbejdsgivere side... er hverken i gruppe eller har et liv med vedkommende... mærkelig betegnelse.. 

Anmeld

7. marts 2014

Pige2009

Carina:-) skriver:

Det er jo ikke noget du bliver straffet for -

Du har fået for meget i skat og skal betale det tilbage.

Dem der får penge tilbage får jo heller ikke noget ekstra,de har bare fået for lidt i løbet af året.

Man får ikke for meget i skat

Der er to scenarier:

1. Man betaler for meget i skat og skal have penge tilbage.

2. Man betaler for lidt i skat og skal så betale, det man skylder

Anmeld

7. marts 2014

Hullabullabulla

Anonym skriver:

Jeg forstår så bare ikke det der gruppeliv - fra en arbejdsgivere side... er hverken i gruppe eller har et liv med vedkommende... mærkelig betegnelse.. 

Det er en overordnet betegnelse.. Det kan også være en sundhedssikring hvis i har en sådan på arbejdspladsen ?

Anmeld

8. marts 2014

Carina:-)

Baagøe skriver:

Man får ikke for meget i skat

Der er to scenarier:

1. Man betaler for meget i skat og skal have penge tilbage.

2. Man betaler for lidt i skat og skal så betale, det man skylder

Så betaler ...

Det var skam også det jeg mente 

Anmeld

24. marts 2014

Pige2009

Carina:-) skriver:

Så betaler ...

Det var skam også det jeg mente 

Hi hi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.