Spørgsmål til skat.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.555 visninger
28 svar
5 synes godt om
7. marts 2014

Anonym trådstarter

For første gang skal jeg betale skat tilbage på ca 3000kr. 

Men har altså et spørgsmål angående det - Der står at der er indberettet et beløb i en rubrik af arbejdsgiver man ikke får erh.. pis.. kan ikke huske ordet nu - afdrag? af. I et tidsrum fra 1.12.13 til 31.12.13 - et tidsrum hvor jeg var sygemeldt fra arbejde indtil min sidste arbejdsdag 31.12.13. Der havde jeg været sygemeldt i 1 1/2. -  2 mrd. (Kort fortalt blev jeg opsagt men de overskred prøveperioden, så var ansat i to måneder yderligere) - noget med gruppeliv/et eller andet pension halløj. Og jeg syntes bare ikke det kan være rigtigt at tidl. arbejdsgiver indberetter et eller andet i en periode de vidste jeg ikke kom tilbage i og til noget jeg ikke aner hvad er - og JEG så skal have et skattesmæk på 3000kr. for DERES fejl. Da der står at dete r arbejdsgiver der har indberettet noget forkert som ikke skulle stå i den rubrik da det ikke var noget man fik afdrag (i mangel af bedre ord) af. Hvorfor skal JEG så have skylden?! Nogen der kender til det, som sagt har aldrig før skulle betale skat tilbage så har ikke prøvet det. Håber nogen er ansat ved skat herinde der kan fortælle mig hvad det betyder og om det kan være rigtigt?! Og ikke en fejl. For hvordan skal JEG vide hvad de indberetter? Er ret irriteret også taget i betragtning af at dete r fredag aften og jeg ikke kan ringe til hverken skat eller tidl. arbejdsgiver. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2014

anynom

Anonym skriver:

For første gang skal jeg betale skat tilbage på ca 3000kr. 

Men har altså et spørgsmål angående det - Der står at der er indberettet et beløb i en rubrik af arbejdsgiver man ikke får erh.. pis.. kan ikke huske ordet nu - afdrag? af. I et tidsrum fra 1.12.13 til 31.12.13 - et tidsrum hvor jeg var sygemeldt fra arbejde indtil min sidste arbejdsdag 31.12.13. Der havde jeg været sygemeldt i 1 1/2. -  2 mrd. (Kort fortalt blev jeg opsagt men de overskred prøveperioden, så var ansat i to måneder yderligere) - noget med gruppeliv/et eller andet pension halløj. Og jeg syntes bare ikke det kan være rigtigt at tidl. arbejdsgiver indberetter et eller andet i en periode de vidste jeg ikke kom tilbage i og til noget jeg ikke aner hvad er - og JEG så skal have et skattesmæk på 3000kr. for DERES fejl. Da der står at dete r arbejdsgiver der har indberettet noget forkert som ikke skulle stå i den rubrik da det ikke var noget man fik afdrag (i mangel af bedre ord) af. Hvorfor skal JEG så have skylden?! Nogen der kender til det, som sagt har aldrig før skulle betale skat tilbage så har ikke prøvet det. Håber nogen er ansat ved skat herinde der kan fortælle mig hvad det betyder og om det kan være rigtigt?! Og ikke en fejl. For hvordan skal JEG vide hvad de indberetter? Er ret irriteret også taget i betragtning af at dete r fredag aften og jeg ikke kan ringe til hverken skat eller tidl. arbejdsgiver. 



Det er vel altid dit ansvar at tjekke om oplysningerne er korrekte. Og så må du gøre indsigelse på mandag hvis noget er ukorrekt. 

Anmeld

7. marts 2014

Miss Church

Anonym skriver:

For første gang skal jeg betale skat tilbage på ca 3000kr. 

Men har altså et spørgsmål angående det - Der står at der er indberettet et beløb i en rubrik af arbejdsgiver man ikke får erh.. pis.. kan ikke huske ordet nu - afdrag? af. I et tidsrum fra 1.12.13 til 31.12.13 - et tidsrum hvor jeg var sygemeldt fra arbejde indtil min sidste arbejdsdag 31.12.13. Der havde jeg været sygemeldt i 1 1/2. -  2 mrd. (Kort fortalt blev jeg opsagt men de overskred prøveperioden, så var ansat i to måneder yderligere) - noget med gruppeliv/et eller andet pension halløj. Og jeg syntes bare ikke det kan være rigtigt at tidl. arbejdsgiver indberetter et eller andet i en periode de vidste jeg ikke kom tilbage i og til noget jeg ikke aner hvad er - og JEG så skal have et skattesmæk på 3000kr. for DERES fejl. Da der står at dete r arbejdsgiver der har indberettet noget forkert som ikke skulle stå i den rubrik da det ikke var noget man fik afdrag (i mangel af bedre ord) af. Hvorfor skal JEG så have skylden?! Nogen der kender til det, som sagt har aldrig før skulle betale skat tilbage så har ikke prøvet det. Håber nogen er ansat ved skat herinde der kan fortælle mig hvad det betyder og om det kan være rigtigt?! Og ikke en fejl. For hvordan skal JEG vide hvad de indberetter? Er ret irriteret også taget i betragtning af at dete r fredag aften og jeg ikke kan ringe til hverken skat eller tidl. arbejdsgiver. 



Nu skal jeg passe på hvad man siger, men er det ikke ens eget ansvar, at skat har de rigtige oplysninger? 

Det er IKKE for at pege fingre eller noget! Det er bare et spørgsmål. 

Men træls du skal betale! Det er altid sjovere at få tilbage

Anmeld

7. marts 2014

hesøth

Anonym skriver:

For første gang skal jeg betale skat tilbage på ca 3000kr. 

Men har altså et spørgsmål angående det - Der står at der er indberettet et beløb i en rubrik af arbejdsgiver man ikke får erh.. pis.. kan ikke huske ordet nu - afdrag? af. I et tidsrum fra 1.12.13 til 31.12.13 - et tidsrum hvor jeg var sygemeldt fra arbejde indtil min sidste arbejdsdag 31.12.13. Der havde jeg været sygemeldt i 1 1/2. -  2 mrd. (Kort fortalt blev jeg opsagt men de overskred prøveperioden, så var ansat i to måneder yderligere) - noget med gruppeliv/et eller andet pension halløj. Og jeg syntes bare ikke det kan være rigtigt at tidl. arbejdsgiver indberetter et eller andet i en periode de vidste jeg ikke kom tilbage i og til noget jeg ikke aner hvad er - og JEG så skal have et skattesmæk på 3000kr. for DERES fejl. Da der står at dete r arbejdsgiver der har indberettet noget forkert som ikke skulle stå i den rubrik da det ikke var noget man fik afdrag (i mangel af bedre ord) af. Hvorfor skal JEG så have skylden?! Nogen der kender til det, som sagt har aldrig før skulle betale skat tilbage så har ikke prøvet det. Håber nogen er ansat ved skat herinde der kan fortælle mig hvad det betyder og om det kan være rigtigt?! Og ikke en fejl. For hvordan skal JEG vide hvad de indberetter? Er ret irriteret også taget i betragtning af at dete r fredag aften og jeg ikke kan ringe til hverken skat eller tidl. arbejdsgiver. 



Det er lidt svært at svare dig, når du hverken skriver hvilken rubrik eller hvad, der er indberettet?

Anmeld

7. marts 2014

Anonym trådstarter





Det er vel altid dit ansvar at tjekke om oplysningerne er korrekte. Og så må du gøre indsigelse på mandag hvis noget er ukorrekt. 



Jo, men der stod jo ikke noget om det da jeg var inde at kigge den 5. Marts og der fik jeg hjæl til at udfylde det der skulle udfyldes fra løn til dagpenge osv. af en rigtig sød SKAT-dame da jeg ringede og bad om hjælp. Jeg kan jo ikke se noget forkert når jeg ikke ved hvad jeg skal kigge efter og det er et af de første rigtige Jobs jeg har haft siden jeg blev uddannet i 2012. så syntes jeg er reel nok som Bambi på glatis! 

Anmeld

7. marts 2014

Anonym trådstarter

hesøth skriver:



Det er lidt svært at svare dig, når du hverken skriver hvilken rubrik eller hvad, der er indberettet?



Uh det ved jeg godt, men det er fordi det ligger på skat og der er ventetid, så kan ikke huske rubrikken udenad  

Anmeld

7. marts 2014

anynom

Anonym skriver:



Jo, men der stod jo ikke noget om det da jeg var inde at kigge den 5. Marts og der fik jeg hjæl til at udfylde det der skulle udfyldes fra løn til dagpenge osv. af en rigtig sød SKAT-dame da jeg ringede og bad om hjælp. Jeg kan jo ikke se noget forkert når jeg ikke ved hvad jeg skal kigge efter og det er et af de første rigtige Jobs jeg har haft siden jeg blev uddannet i 2012. så syntes jeg er reel nok som Bambi på glatis! 



Men så må du ringe igen og bede om hjælp på ny  

Anmeld

7. marts 2014

Anonym trådstarter





Nu skal jeg passe på hvad man siger, men er det ikke ens eget ansvar, at skat har de rigtige oplysninger? 

Det er IKKE for at pege fingre eller noget! Det er bare et spørgsmål. 

Men træls du skal betale! Det er altid sjovere at få tilbage



Jo bestemt, hvis jeg vidste hvad jeg skulle kigge efter  Jeg fik hjælp D. 5 fordi jeg netop ikke ville lave fejl. Og hvordan skal jeg vide hvad min arbejdsgiver indberetter når lønsedlen ikke har noget der bare minder om noget af det der nu står på min årsopgørelse... 

Anmeld

7. marts 2014

Miss Church

Anonym skriver:



Jo, men der stod jo ikke noget om det da jeg var inde at kigge den 5. Marts og der fik jeg hjæl til at udfylde det der skulle udfyldes fra løn til dagpenge osv. af en rigtig sød SKAT-dame da jeg ringede og bad om hjælp. Jeg kan jo ikke se noget forkert når jeg ikke ved hvad jeg skal kigge efter og det er et af de første rigtige Jobs jeg har haft siden jeg blev uddannet i 2012. så syntes jeg er reel nok som Bambi på glatis! 



Jeg fatter heller ikke en brik ift. skat, men så finder jeg nogen som kan hjælpe og som har styr på det. 

Anmeld

7. marts 2014

Miss Church

Anonym skriver:



Jo bestemt, hvis jeg vidste hvad jeg skulle kigge efter  Jeg fik hjælp D. 5 fordi jeg netop ikke ville lave fejl. 



Ja det er nemlig det.. Det er volapyk! Måske du kan bede om en samtale? Ellers tror jeg faktisk at man skal betale en revisor, som kan få styr på det?

 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.