Anonym skriver:
For første gang skal jeg betale skat tilbage på ca 3000kr.
Men har altså et spørgsmål angående det - Der står at der er indberettet et beløb i en rubrik af arbejdsgiver man ikke får erh.. pis.. kan ikke huske ordet nu - afdrag? af. I et tidsrum fra 1.12.13 til 31.12.13 - et tidsrum hvor jeg var sygemeldt fra arbejde indtil min sidste arbejdsdag 31.12.13. Der havde jeg været sygemeldt i 1 1/2. - 2 mrd. (Kort fortalt blev jeg opsagt men de overskred prøveperioden, så var ansat i to måneder yderligere) - noget med gruppeliv/et eller andet pension halløj. Og jeg syntes bare ikke det kan være rigtigt at tidl. arbejdsgiver indberetter et eller andet i en periode de vidste jeg ikke kom tilbage i og til noget jeg ikke aner hvad er - og JEG så skal have et skattesmæk på 3000kr. for DERES fejl. Da der står at dete r arbejdsgiver der har indberettet noget forkert som ikke skulle stå i den rubrik da det ikke var noget man fik afdrag (i mangel af bedre ord) af. Hvorfor skal JEG så have skylden?! Nogen der kender til det, som sagt har aldrig før skulle betale skat tilbage så har ikke prøvet det. Håber nogen er ansat ved skat herinde der kan fortælle mig hvad det betyder og om det kan være rigtigt?! Og ikke en fejl. For hvordan skal JEG vide hvad de indberetter? Er ret irriteret også taget i betragtning af at dete r fredag aften og jeg ikke kan ringe til hverken skat eller tidl. arbejdsgiver.
Nu skal jeg passe på hvad man siger, men er det ikke ens eget ansvar, at skat har de rigtige oplysninger?
Det er IKKE for at pege fingre eller noget! Det er bare et spørgsmål.
Men træls du skal betale! Det er altid sjovere at få tilbage
Anmeld