Sisse Vinther skriver:
Jeps, jeg har af flere årsager valgt at pakke hospitalts-/pusletasken allerede nu.
Babyen vejer allerede over de 2000 g.
Slimproppen er gået.
Mine plukkeveer gør ondt.
Jeg udskiller væske som lugter henad det samme som sæd.
Så nu har jeg pakket den, hvis uheldet skulle være ude, og den kommer ud for tidligt.
Nu skal jeg bare lige høre jer ad, om jeg har glemt noget. Jeg har fået tilbudt 5 døgn efter fødslen på barselsgangen på Syd Vestjysk Sygehus Esbjerg, hvilket jo gør at jeg skal have en del med.
Det jeg hidtil har pakket er:
12 bleer i 2-5 kg.
8 bodystockings (tænkte at hvis den fik skidt på sig selv eller lign. ville det være rart med lidt ekstra)
3 hjelme
5 par newborn strømper
1 par futter til turen hjem i bilen
1 vamset heldragt til turen hjem i bilen
3 sæt bestående af 1 bluse 1 buks
2 ekstra par bukser
1 strikkebluse
1 lille tube parfumefri lotion
1 lille tube parfumefri salve
1 lille tube babyshampoo og babyolie i et.
2 sutter 0-6 mdr.
1 pakke vådservietter
20 engangs ammeindlæg
2 warm-/cool brystpuder.
Og i liften har jeg lagt klar:
1 babydyne
1 sæt babysengetøj
1 lille bamse
Jeg ved godt der er en del, men min jordemoder har sagt heller lidt for meget end lidt for lidt. Så jeg har fx i bodystockings taget 4 i str. 50 og 4 i str. 56 og det samme med resten af tøjet, så hvis den er lidt stor/lille når den kommer så er der tøj uanset hvad.
Men har jeg glemt noget til babyen?
Ved godt ammeindlæggene egentlig er mine men de passer ned i de små rum, og jeg synes de hører til i pusletasken!
Har styr på alt det jeg skal have med til mig selv, men ved ikke om jeg har glemt noget til den lille?
Autostolen er også klar.
Og stofbleerne ved jeg min mor kommer med når først jeg har født, for alt efter om vi får en pige eller dreng vil hun give os nogle med lyserød eller blå kant. Så dem er der også styr på
Har jeg glemt noget!??!? 
8 bodystockings (tænkte at hvis den fik skidt på sig selv eller lign. ville det være rart med lidt ekstra)
Man ligger langt det meste af tiden hud mod hud så her har baby ikke tøj på, så jeg ville genoverveje antallet...
3 hjelme
5 par newborn strømper
1 par futter til turen hjem i bilen
1 vamset heldragt til turen hjem i bilen
3 sæt bestående af 1 bluse 1 buks
2 ekstra par bukser
1 strikkebluse
1 lille tube parfumefri lotion
Til dig selv? Baby skal ikke bruge lotion
1 lille tube parfumefri salve
1 lille tube babyshampoo og babyolie i et.
Tror ikke du skal regne med at både baby så tidligt...
2 sutter 0-6 mdr.
Hvis du vil amme, vil de anbefale dig at vente med sutter til amningen kører
1 pakke vådservietter
Sygehuset har vand, klude bleer osv.
20 engangs ammeindlæg
God ide..
2 warm-/cool brystpuder.
Ved jeg ikke hvad er..
Bonus ting at have med: en rulle virkelig blødt toilet papir.. mormor trusser, løst behageligt tøj, der er nemt at amme i.. evt sømløse bh'er indtil du ved hvad str amme bh du skal ud og købe..