Hospitals-tasken

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2014

Bertris

Vi var nu glad for at putte vores datter i hendes eget tøj, men der var korte/langærmede bodyer + et par strømpebukser det eneste vi nærmest brugte, vi var indlagt i 3 dage (skulle have været der 5 men blev bims )

Bleer har de ikke alle steder men langt de fleste har det til rådighed, vil sige du skal gøre som JM forslår, men ja til 5 dage skal du have noget flere bleer, evt. en køredragt hvis i nu vil ud og gå en tur med baby imens i er der.

og noget underholdning til dig når baby sover, jeg kedede mig ufatteligt meget

Men igen der er så stor forskel på hvad folk har behov for i 5 dage på sygehuset Det afhænger også af om din kæreste/mand skal være der alle 5 dage osv

ang sutter kan det måske være en idé med at have to forskellige typer med?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2014

et-ønske

Min datter var i bad på barselsgangen og der var navlen altså ikke faldet af. Men alt lotion, shampoo mv til baby er unødvendig - de skal bare i alm vand.

Alt til baby havde de på sygehuset, så jeg havde kun med til turen hjem. Jeg var i deres tøj osv - men havde en personlig toilettaske med

Anmeld

7. marts 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg kan se, at du først har termin til maj - der er lang tid til. Håber at din bebs bliver hvor den bedst af at være i - i maven.

Slipproppen kan sagtens gendanne sig selv op til flere gange http://www.moderliv.dk/leksikon/slimprop 

Anmeld

7. marts 2014

Maja!

Sisse Vinther skriver:

Min jordemoder har bedt os tage det med.

sjovt at hun har bedt jer om det.. men taler af erfaring og bleer er der nok af på sygehuset i esbjerg  

og bind har de os til dig

Som en anden skriver anbefaler de ifølge sygehuset og sundhedsplejesken at man ikke bruger shampoo, lotion og olie til baby da det naturlige fedtlag klare det hele..  så forstår da slet ikke at jordmoderen har bedt dig tage det med.. men du får nok det hele at vide derinde, tænker bare det er træls for dig at pakke en masse som du ikke får brugt, samt hvis de mener du skal bruge det så har det de hele..

Min datter havde et kæmpe sår i hovedbunden da sugekop forsøg mislykkes, så da vi badede hende mente sygeplejesken vi godt kunne vaske hendes hår og hovedbund med lidt sæbe for at fjerne overskuds blod osv. og der havde de sæben  

Men gør hvad du har det bedst med  

Anmeld

29. marts 2014

EKBJ

Sisse Vinther skriver:

Jeps, jeg har af flere årsager valgt at pakke hospitalts-/pusletasken allerede nu.
Babyen vejer allerede over de 2000 g.
Slimproppen er gået.
Mine plukkeveer gør ondt.
Jeg udskiller væske som lugter henad det samme som sæd.

Så nu har jeg pakket den, hvis uheldet skulle være ude, og den kommer ud for tidligt.

Nu skal jeg bare lige høre jer ad, om jeg har glemt noget. Jeg har fået tilbudt 5 døgn efter fødslen på barselsgangen på Syd Vestjysk Sygehus Esbjerg, hvilket jo gør at jeg skal have en del med.
Det jeg hidtil har pakket er:

12 bleer i 2-5 kg.
8 bodystockings (tænkte at hvis den fik skidt på sig selv eller lign. ville det være rart med lidt ekstra)
3 hjelme
5 par newborn strømper
1 par futter til turen hjem i bilen
1 vamset heldragt til turen hjem i bilen
3 sæt bestående af 1 bluse 1 buks
2 ekstra par bukser
1 strikkebluse
1 lille tube parfumefri lotion
1 lille tube parfumefri salve
1 lille tube babyshampoo og babyolie i et.
2 sutter 0-6 mdr.
1 pakke vådservietter
20 engangs ammeindlæg
2 warm-/cool brystpuder.

Og i liften har jeg lagt klar:
1 babydyne
1 sæt babysengetøj
1 lille bamse

Jeg ved godt der er en del, men min jordemoder har sagt heller lidt for meget end lidt for lidt. Så jeg har fx i bodystockings taget 4 i str. 50 og 4 i str. 56 og det samme med resten af tøjet, så hvis den er lidt stor/lille når den kommer så er der tøj uanset hvad.

Men har jeg glemt noget til babyen?
Ved godt ammeindlæggene egentlig er mine men de passer ned i de små rum, og jeg synes de hører til i pusletasken!

Har styr på alt det jeg skal have med til mig selv, men ved ikke om jeg har glemt noget til den lille?
Autostolen er også klar.

Og stofbleerne ved jeg min mor kommer med når først jeg har født, for alt efter om vi får en pige eller dreng vil hun give os nogle med lyserød eller blå kant. Så dem er der også styr på

Har jeg glemt noget!??!?

HUSK hårelastik og læbepomade

Og noget underholdning til når baby sover, dagene kan blive lange for du kan jo eller ikke sove hele tiden

Anmeld

29. marts 2014

ano14316

Sisse Vinther skriver:

Jeps, jeg har af flere årsager valgt at pakke hospitalts-/pusletasken allerede nu.
Babyen vejer allerede over de 2000 g.
Slimproppen er gået.
Mine plukkeveer gør ondt.
Jeg udskiller væske som lugter henad det samme som sæd.

Så nu har jeg pakket den, hvis uheldet skulle være ude, og den kommer ud for tidligt.

Nu skal jeg bare lige høre jer ad, om jeg har glemt noget. Jeg har fået tilbudt 5 døgn efter fødslen på barselsgangen på Syd Vestjysk Sygehus Esbjerg, hvilket jo gør at jeg skal have en del med.
Det jeg hidtil har pakket er:

12 bleer i 2-5 kg.
8 bodystockings (tænkte at hvis den fik skidt på sig selv eller lign. ville det være rart med lidt ekstra)
3 hjelme
5 par newborn strømper
2 ekstra par bukser
1 strikkebluse
2 sutter 0-6 mdr.
1 pakke vådservietter
20 engangs ammeindlæg
2 warm-/cool brystpuder.

Og i liften har jeg lagt klar:
1 babydyne
1 sæt babysengetøj
1 lille bamse

Jeg ved godt der er en del, men min jordemoder har sagt heller lidt for meget end lidt for lidt. Så jeg har fx i bodystockings taget 4 i str. 50 og 4 i str. 56 og det samme med resten af tøjet, så hvis den er lidt stor/lille når den kommer så er der tøj uanset hvad.

Men har jeg glemt noget til babyen?
Ved godt ammeindlæggene egentlig er mine men de passer ned i de små rum, og jeg synes de hører til i pusletasken!

Har styr på alt det jeg skal have med til mig selv, men ved ikke om jeg har glemt noget til den lille?
Autostolen er også klar.

Og stofbleerne ved jeg min mor kommer med når først jeg har født, for alt efter om vi får en pige eller dreng vil hun give os nogle med lyserød eller blå kant. Så dem er der også styr på

Har jeg glemt noget!??!?

Man ligger langt det meste af tiden hud mod hud så her har baby ikke tøj på, så jeg ville genoverveje antallet...

3 hjelme
5 par newborn strømper
2 ekstra par bukser
1 strikkebluse

Til dig selv? Baby skal ikke bruge lotion

Tror ikke du skal regne med at både baby så tidligt...

2 sutter 0-6 mdr.

Hvis du vil amme, vil de anbefale dig at vente med sutter til amningen kører

1 pakke vådservietter

Sygehuset har vand, klude bleer osv.

20 engangs ammeindlæg

God ide..

2 warm-/cool brystpuder.
Ved jeg ikke hvad er..

Bonus ting at have med: en rulle virkelig blødt toilet papir.. mormor trusser, løst behageligt tøj, der er nemt at amme i.. evt sømløse bh'er indtil du ved hvad str amme bh du skal ud og købe..

Anmeld

29. marts 2014

-Sigrid-

Jeg fødte i Esbjerg for godt to år siden, bare lad bleerne ligge hjemme, og bare tag et par strømper med hjem.

Har du huset læbepomade og hårelastikker? Pak evt nogle tandbørster ned. Og så savnede jeg en neglesaks meget 

Anmeld

29. marts 2014

-Sigrid-

Jeg fødte i Esbjerg for godt to år siden, bare lad bleerne ligge hjemme, og bare tag et par strømper med hjem.

Har du huset læbepomade og hårelastikker? Pak evt nogle tandbørster ned. Og så savnede jeg en neglesaks meget 

Anmeld

31. marts 2014

ano14316

ano14316 skriver:

Man ligger langt det meste af tiden hud mod hud så her har baby ikke tøj på, så jeg ville genoverveje antallet...

3 hjelme
5 par newborn strømper
2 ekstra par bukser
1 strikkebluse

Til dig selv? Baby skal ikke bruge lotion

Tror ikke du skal regne med at både baby så tidligt...

2 sutter 0-6 mdr.

Hvis du vil amme, vil de anbefale dig at vente med sutter til amningen kører

1 pakke vådservietter

Sygehuset har vand, klude bleer osv.

20 engangs ammeindlæg

God ide..

2 warm-/cool brystpuder.
Ved jeg ikke hvad er..

Bonus ting at have med: en rulle virkelig blødt toilet papir.. mormor trusser, løst behageligt tøj, der er nemt at amme i.. evt sømløse bh'er indtil du ved hvad str amme bh du skal ud og købe..

Du fik da lige sat mig i sving med at få pakket baby tøjet fra min store ud hehe.. virkelig hyggeligt hehe..

Anmeld

1. april 2014

Sisse Vinther

ano14316 skriver:

Du fik da lige sat mig i sving med at få pakket baby tøjet fra min store ud hehe.. virkelig hyggeligt hehe..

Haha, det er altid hyggeligt at nusse om babytingene.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.