Hospitals-tasken

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.489 visninger
21 svar
28 synes godt om
7. marts 2014

Sisse Vinther

Jeps, jeg har af flere årsager valgt at pakke hospitalts-/pusletasken allerede nu.
Babyen vejer allerede over de 2000 g.
Slimproppen er gået.
Mine plukkeveer gør ondt.
Jeg udskiller væske som lugter henad det samme som sæd.

Så nu har jeg pakket den, hvis uheldet skulle være ude, og den kommer ud for tidligt.

Nu skal jeg bare lige høre jer ad, om jeg har glemt noget. Jeg har fået tilbudt 5 døgn efter fødslen på barselsgangen på Syd Vestjysk Sygehus Esbjerg, hvilket jo gør at jeg skal have en del med.
Det jeg hidtil har pakket er:

12 bleer i 2-5 kg.
8 bodystockings (tænkte at hvis den fik skidt på sig selv eller lign. ville det være rart med lidt ekstra)
3 hjelme
5 par newborn strømper
1 par futter til turen hjem i bilen
1 vamset heldragt til turen hjem i bilen
3 sæt bestående af 1 bluse 1 buks
2 ekstra par bukser
1 strikkebluse
1 lille tube parfumefri lotion
1 lille tube parfumefri salve
1 lille tube babyshampoo og babyolie i et.
2 sutter 0-6 mdr.
1 pakke vådservietter
20 engangs ammeindlæg
2 warm-/cool brystpuder.

Og i liften har jeg lagt klar:
1 babydyne
1 sæt babysengetøj
1 lille bamse

Jeg ved godt der er en del, men min jordemoder har sagt heller lidt for meget end lidt for lidt. Så jeg har fx i bodystockings taget 4 i str. 50 og 4 i str. 56 og det samme med resten af tøjet, så hvis den er lidt stor/lille når den kommer så er der tøj uanset hvad.

Men har jeg glemt noget til babyen?
Ved godt ammeindlæggene egentlig er mine men de passer ned i de små rum, og jeg synes de hører til i pusletasken!

Har styr på alt det jeg skal have med til mig selv, men ved ikke om jeg har glemt noget til den lille?
Autostolen er også klar.

Og stofbleerne ved jeg min mor kommer med når først jeg har født, for alt efter om vi får en pige eller dreng vil hun give os nogle med lyserød eller blå kant. Så dem er der også styr på

Har jeg glemt noget!??!?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2014

Sisse Vinther

Sisse Vinther skriver:

Jeps, jeg har af flere årsager valgt at pakke hospitalts-/pusletasken allerede nu.
Slimproppen er gået.

Så nu har jeg pakket den, hvis uheldet skulle være ude, og den kommer ud for tidligt.

Nu skal jeg bare lige høre jer ad, om jeg har glemt noget. Jeg har fået tilbudt 5 døgn efter fødslen på barselsgangen på Syd Vestjysk Sygehus Esbjerg, hvilket jo gør at jeg skal have en del med.

12 bleer i 2-5 kg.
8 bodystockings (tænkte at hvis den fik skidt på sig selv eller lign. ville det være rart med lidt ekstra)
3 hjelme
5 par newborn strømper
2 ekstra par bukser
1 strikkebluse
2 sutter 0-6 mdr.
1 pakke vådservietter
20 engangs ammeindlæg
2 warm-/cool brystpuder.

1 babydyne
1 sæt babysengetøj
1 lille bamse

Jeg ved godt der er en del, men min jordemoder har sagt heller lidt for meget end lidt for lidt. Så jeg har fx i bodystockings taget 4 i str. 50 og 4 i str. 56 og det samme med resten af tøjet, så hvis den er lidt stor/lille når den kommer så er der tøj uanset hvad.

Ved godt ammeindlæggene egentlig er mine men de passer ned i de små rum, og jeg synes de hører til i pusletasken!

Har styr på alt det jeg skal have med til mig selv, men ved ikke om jeg har glemt noget til den lille?
Autostolen er også klar.

Og stofbleerne ved jeg min mor kommer med når først jeg har født, for alt efter om vi får en pige eller dreng vil hun give os nogle med lyserød eller blå kant. Så dem er der også styr på

Har jeg glemt noget!??!?

Orv for resten har også taget 1 rulle bleposer med holder til.

Anmeld

7. marts 2014

Maja!

bleer, bleposer, lotion, shampoo osv. til baby er slet ikke nødvendigt, det er alt sammen derinde.. syntes mængderne af tøj osv. lyder fint men lad vær med at tage plejeting med til baby det har de en masse af.. plus hvis du skal være der i 5 dage er 12 bleer overhoved ikke nok.. men hvorfor bruge sine egne bleer når der er libero bleer derinde gratis  

Held og lykke   

Anmeld

7. marts 2014

roenlund

Jeg vil sige det samme som Maja, 12 bleer er slet ikke nok og de har inde på hospitalet så det skal du ikke tænke på, det andet ser fint ud... det eneste der springer mig ii øjnene er 3 hjelme, jeg tænker at en enkelt til hvis i skal ud er fint

Anmeld

7. marts 2014

Sisse Vinther

Maja! skriver:

bleer, bleposer, lotion, shampoo osv. til baby er slet ikke nødvendigt, det er alt sammen derinde.. syntes mængderne af tøj osv. lyder fint men lad vær med at tage plejeting med til baby det har de en masse af.. plus hvis du skal være der i 5 dage er 12 bleer overhoved ikke nok.. men hvorfor bruge sine egne bleer når der er libero bleer derinde gratis  

Held og lykke   

Min jordemoder har bedt os tage det med.

Anmeld

7. marts 2014

Sisse Vinther

roenlund skriver:

Jeg vil sige det samme som Maja, 12 bleer er slet ikke nok og de har inde på hospitalet så det skal du ikke tænke på, det andet ser fint ud... det eneste der springer mig ii øjnene er 3 hjelme, jeg tænker at en enkelt til hvis i skal ud er fint

Okay, mange tak!

Anmeld

7. marts 2014

nanan78

Profilbillede for nanan78

Du skal huske store bind til dig selv...

du får ikke brug for shampoo, babyolie og creme. De kommer først i bad når navlen er faldet af, og fosterfedtet holder dem fint bløde. Senere er vand uden andet også det bedste. Men jeg tilslutter mig de andre: man bruger virkelig mange bleer.

Anmeld

7. marts 2014

modesty

Sisse Vinther skriver:

Slimproppen er gået.

12 bleer i 2-5 kg.
3 hjelme
5 par newborn strømper
2 ekstra par bukser
1 strikkebluse
2 sutter 0-6 mdr.
1 pakke vådservietter
20 engangs ammeindlæg
2 warm-/cool brystpuder.

1 babydyne
1 sæt babysengetøj
1 lille bamse

Autostolen er også klar.

Har jeg glemt noget!??!?

Jeg har aldrig brugt babyolie til min søn. Han har brugt shampoo måske 5 gange i sit liv, og creme kun ganske få gange når hans hud er tør om vinteren. Han er næsten 2 et halvt.

Der er ingen grund til at bruge de ting, det er bedst for babyens/barnets hud selv at fedtregulere og shampoo er heller ikke nødvendigt.

Baby kommer sandsynligvis heller ikke i bad i løbet af de første 5 dage, det er bedst at vente så lang tid som muligt, da fosterfedtet beskytter huden.

Anmeld

7. marts 2014

justagirl

balsam og shampoo til dig selv.. det sygehusene har gør noget mærkeligt ved håret!!!.,

og wc parpir! da deres er som sandparpir især lige efter fødslen HAR JEG FORHØRT MIG OM:d ..

Anmeld

7. marts 2014

liten-mamma

Sisse Vinther skriver:

Slimproppen er gået.

12 bleer i 2-5 kg.
3 hjelme
5 par newborn strømper
2 ekstra par bukser
1 strikkebluse
2 sutter 0-6 mdr.
1 pakke vådservietter
20 engangs ammeindlæg
2 warm-/cool brystpuder.

1 babydyne
1 sæt babysengetøj
1 lille bamse

Autostolen er også klar.

Har jeg glemt noget!??!?

Vi var indlagt i 6 dage med vores datter og vi havde på ingen måde så meget med  

Vi havde tøj med til os selv (bare joggin tøj), sutsko, toilet sager, oplader til mobil og computer. 

Ting til vores datter: sutteklude, et sæt tøj (til hjem turen), køredragt, hue, sutsko og en sut. 

Alt andet som bleer, tøj til baby og vaskeklude har de på hospitalet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.