overvægtig gravid, komplikationer??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2014

B&J

Nogle sygehuse har ikke resurser til hvis man er meget overvægtig...

jeg fik at vide hvis jeg skulle i fuld narkose så skulle de ekstra undersøge mig for ellers skulle jeg til Aalborg forhold Hjørring. men jeg gik igennem de forskellige prøver så fik lov at blive i Hjørring ...

men HUSK at spise selv om du ikke er så sulten for både du og babyen har behov for mad...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2014

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Nogle sygehuse har ikke resurser til hvis man er meget overvægtig...

jeg fik at vide hvis jeg skulle i fuld narkose så skulle de ekstra undersøge mig for ellers skulle jeg til Aalborg forhold Hjørring. men jeg gik igennem de forskellige prøver så fik lov at blive i Hjørring ...

men HUSK at spise selv om du ikke er så sulten for både du og babyen har behov for mad...

Jeg spiser så vidt muligt morgen, frokost og aften, det er bare små potioner, nogen dage glemmer jeg det bare fordi jeg ikke er sulten :/

men tænker bare at risikoen er vel de samme ved overvægt som svær overvægt? O.o

Anmeld

8. marts 2014

LinLin

Jeg tror du skal føde et andet sted fordi de nu har samlet svært overvægtige et sted - fx på Skejby. Det fik vi i hvert fald at vide i sommer da jeg fødte.

Jeg fik ikke noget at vide om HVORFOR da jeg ikke selv er overvægtig, jordemoderen fortalte bare at der altså der kunne opstå komplikationer hos overvægtige fødende og man derfor havde valgt at samle dem et sted hvor der så ville være mere ekspertise

Anmeld

8. marts 2014

Anonym trådstarter

LinLin skriver:

Jeg tror du skal føde et andet sted fordi de nu har samlet svært overvægtige et sted - fx på Skejby. Det fik vi i hvert fald at vide i sommer da jeg fødte.

Jeg fik ikke noget at vide om HVORFOR da jeg ikke selv er overvægtig, jordemoderen fortalte bare at der altså der kunne opstå komplikationer hos overvægtige fødende og man derfor havde valgt at samle dem et sted hvor der så ville være mere ekspertise

Ja okay, hvis det er noget der er kommet efter marts sidste år er det fuldstændig ligegyldigt jeg fødede som overvægtig på det lokale sygehus

Anmeld

8. marts 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

Jeg spiser så vidt muligt morgen, frokost og aften, det er bare små potioner, nogen dage glemmer jeg det bare fordi jeg ikke er sulten :/

Nej, risikoen for komplikationer er større ved svær overvægt. Jo større overvægt, jo større risiko. 

Anmeld

9. marts 2014

B&J

Anonym skriver:

ja og nej man har mere fedt og som de sagde til mig hvis man skal i fuld narkose er det ikke altid der er plads nok til slangen i halsen osv. der er en helt masse jeg fik tjekket men kan 100% ikke huske det halve fordi det er 4år siden..

men hvis det kun lige er grænsen så er det ikke så slemt ...

Anmeld

9. marts 2014

LinLin

Anonym skriver:

Ja okay, hvis det er noget der er kommet efter marts sidste år er det fuldstændig ligegyldigt jeg fødede som overvægtig på det lokale sygehus

Det lød som om det var noget "de skulle til" da vi fik det at vide i juli

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.