overvægtig gravid, komplikationer??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.358 visninger
16 svar
1 synes godt om
7. marts 2014

Anonym trådstarter

Skriver som anonym da ingen skal kende til graviditeten før om et par uger

Jeg er anden gangs gravid, fødte for 1 års tid siden, og der var jeg overvægtig, efter graviditeten tog jeg så yderligere på pga manglende overskud til ordenligt mad og kom aldrig rigtig igang med vægttab, planen var at jeg skulle være startet på FIT på 100 dage et par dage efter jeg opdagede jeg var gravid allerede igen, men nu er jeg så nået at ramme svær overvægtig, dette har blandt andet betydet at jeg skal kører i over en time i bil for at komme til et sygehus og føde i stedet for 5-10 min til den lokale fødegang.
Jeg har bare ikke helt forstået hvilke risikos faktorer der er ved at være svær overvægtig i forhold til overvægtig?
og hvilke er der generelt, jeg prøver at spise fornuftigt, men har nærmest ingen appetit og har indtil videre tabt 3 kg de 10 uger jeg har været gravid, pga jeg intet kan spise nærmest..

Jeg vil gerne passe på baby, men siden de mener jeg skal et helt andet sted hen at føde må de da være noget bekymrede over fødselsforløbet??
Jeg er forvirret

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2014

Loa

Tænker der da må være nogle fysiske gener/hindringer siden du skal føde et andet sted? Men fortæller de dig ikke sådan noget?
En SP eller en jordmoder, eller ja endda lægen?

Anmeld

7. marts 2014

stjernehimmel

Jeg tror det er standart....

Min søster var svær overvægtig, boede nærmest lige ved siden af sygehuset, men blev også sendt til et meget længer væk....

Da hun skal føde ender det med hun først kommer til den tæt på(hun er rigtig syg pga omgangssyge) og her siger de at hun godt kan føde der da hun igennem graviditeten har tabt sig... dog bliver hun sendt videre til det andet lidt senere da de ikke har den nødvendige erfaring HVIS der går noget galt.....

Jeg tror simpelthen at de gør det HVIS der skulle gå noget galt undervejs, da det andet sygehus har større eksepatise  

Anmeld

7. marts 2014

DKA

http://www.jordemoderforeningen.dk/tidsskrift-for-jordemoedre/singlevisning/artikel/cocktail-af-komplikationer/

Anmeld

7. marts 2014

Anonym trådstarter

Jeg tænker bare at jeg har taget 10 kg på fra før jeg blev gravid 1. gang til jeg blev gravid 2. gang, og første gang var der intet problem i at føde det sygehus lige ved siden af, så havde noget svært ved at forstå hvorfor der skulle være så stor en forskel.
Men ja det må være pga komplikationer, men der er vel ikke stor forskel på komplikationerne om man er overvægtig/næsten svært overvægtig også realt svært overvægtig?

Anmeld

7. marts 2014

VIPpigen

Jeg tror du har ret i at det er pga komplikationer... Og så tror jeg måske det ligeså meget har med en børneafdelingen at gøre... Nu ved jeg ikke hvor du skal føde, og hvilket sygehus i har "i baghaven". Men hører ofte at de råder til sygehuse med en børneafdelingen, og neonatal hvis man har nogen bekymringer på nogen måder...

For mig lå det helt naturligt at føde på Kolding første gang, de havde både børneafdelingen, og neo hvis der skulle ske noget. Og heldigvis for det, for vi fik brug for neo. Havde jeg valgt Horsens, var vi sendt videre til Midtjylland, og skulle kører rigtig mange kilometer.

I den her graviditet, rådede de til at jeg valgte Sønderborg (vi er flyttet) da jeg kunne vælge mellem Sønderborg og Haderslev. Haderslev har ingen børneafdelingen, eller neo. Og der er en risiko for at jeg føder tidligt anden gang igen. Selvfølgelig skal jeg føde på Sønderborg denne gang.

Så jeg tror den ligger ligeså meget i børneafdelingen, og at de har ekstra kendskabet til overvægtige... Eller svært overvægtige

Anmeld

7. marts 2014

Anonym trådstarter

VIPpigen skriver:

Jeg tror du har ret i at det er pga komplikationer... Og så tror jeg måske det ligeså meget har med en børneafdelingen at gøre... Nu ved jeg ikke hvor du skal føde, og hvilket sygehus i har "i baghaven". Men hører ofte at de råder til sygehuse med en børneafdelingen, og neonatal hvis man har nogen bekymringer på nogen måder...

For mig lå det helt naturligt at føde på Kolding første gang, de havde både børneafdelingen, og neo hvis der skulle ske noget. Og heldigvis for det, for vi fik brug for neo. Havde jeg valgt Horsens, var vi sendt videre til Midtjylland, og skulle kører rigtig mange kilometer.

I den her graviditet, rådede de til at jeg valgte Sønderborg (vi er flyttet) da jeg kunne vælge mellem Sønderborg og Haderslev. Haderslev har ingen børneafdelingen, eller neo. Og der er en risiko for at jeg føder tidligt anden gang igen. Selvfølgelig skal jeg føde på Sønderborg denne gang.

Så jeg tror den ligger ligeså meget i børneafdelingen, og at de har ekstra kendskabet til overvægtige... Eller svært overvægtige

Kan se der ikke er neo der hvor jeg ville ønske jeg kunne føde, men de har en børneafdeling, der lå jeg nemlig efter fødslen sidst pga mit samarbejde med familie ambulatoriet.
Men håber lidt et sted at hvis man graviditet forløber problem frit at jeg må føde i den by vi bor, tanken om at skulle kører i en times tid med veer giver mig koldsved

Anmeld

7. marts 2014

VIPpigen

Anonym skriver:

Kan se der ikke er neo der hvor jeg ville ønske jeg kunne føde, men de har en børneafdeling, der lå jeg nemlig efter fødslen sidst pga mit samarbejde med familie ambulatoriet.
Men håber lidt et sted at hvis man graviditet forløber problem frit at jeg må føde i den by vi bor, tanken om at skulle kører i en times tid med veer giver mig koldsved

Det forstår jeg udemærket godt. Vi havde 30 min kørsel til Kolding dengang, og vi har også ca 30 min til Sønderborg nu. Og jeg husker de 30 min som ret lange når man har veer

Anmeld

7. marts 2014

Anonym trådstarter

VIPpigen skriver:

Det forstår jeg udemærket godt. Vi havde 30 min kørsel til Kolding dengang, og vi har også ca 30 min til Sønderborg nu. Og jeg husker de 30 min som ret lange når man har veer

sidste gang brugte vi ca 15 min fordi vi var ude og lige skulle hjem og hente taske først, synes det var længe nok

Men hvis de mener jeg er nød til at kører i en time så må vi jo gøre det, så må vi bare håbe at jeg ikke kommer forsent ud af døren

Anmeld

7. marts 2014

klmf

Svært overvægtige har en øget rate af komplikationer, dels for mor dels for baby. Men altså.... Jeg fødte på Svendborg første gang og vejede det samme anden gang, men fordi vi kom under den nye fødeplan så skulle jeg føde på OUH. Jeg kunne faktisk godt have søgt om dispensation, men valgte bare at ringe til Svendborg alligevel da det gik i gang. De ville gerne se mig til en vurdering, men jeg var jo i fødsel da jeg kom så minifisen kom også til verden i Svendborg. Totalt udspekuleret, men jeg havde bare mest lyst til at føde hos de kompetente jm jeg kendte. Og så er Odense heller ikke længere væk.... Det gik uden komplikationer, men må jo så sige at bassens størrelse overraskede os alle og havde det ikke været 2.gang kunne han godt have været et problem at få ud=-O

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.