Voksipose - sommerdyne.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.900 visninger
26 svar
0 synes godt om
6. marts 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

Her er endnu en lille debat, der lige spørger ind til Voksiposer. Beklager 

- Er kommet frem til den konklusion, at jeg skal have en Voksipose til min combi-vogn. 
Men nu er jeg så kommet i tvivl om at helårsdynen i uld evt. bliver for varm for en lille nyfødt pige her til sommer. 
Derfor vil jeg høre jer (især jer med sommerbørn og voksiposer), hvor mange af jer har købt silkedynen (eller bomuldsdynen) som sommerdyne til jeres børn? 

Har nemlig tænkt på at købe silkedynen til Zilke 
Men er i tvivl om det er nødvendigt, eller bare penge ud af vinduet?
- Og om man evt. kan bruge nogle babytæpper i fleece i tilfælde af at helårsdynen bliver aaaalt for varm. Eller om det måske bliver for koldt for det lille pus? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2014

L&V

Clgh skriver:

- Er kommet frem til den konklusion, at jeg skal have en Voksipose til min combi-vogn. 
Men nu er jeg så kommet i tvivl om at helårsdynen i uld evt. bliver for varm for en lille nyfødt pige her til sommer. 
Derfor vil jeg høre jer (især jer med sommerbørn og voksiposer), hvor mange af jer har købt silkedynen (eller bomuldsdynen) som sommerdyne til jeres børn? 

- Og om man evt. kan bruge nogle babytæpper i fleece i tilfælde af at helårsdynen bliver aaaalt for varm. Eller om det måske bliver for koldt for det lille pus? 

Uld dynen som medfølger er ALT for varm om sommeren. Vi købte en sommer dyne til vores man den var os alt for varm i sommers så han havde bare et lille tæppe over sig..

Anmeld

6. marts 2014

Bak

Clgh skriver:

Jeg ved ikke med helt små babyer, men vi har/havde voksi med ulddyne og min datter er september-barn. Dvs. i sommer var hun vel 8-10 mdr. Voksi var helt klart alt for varm med ulddynen i sommervarmen. Man bruger jo nærmest kun et tæppe eller en tynd dyne. Jeg tænker, at det ikke er meget anderledes med et spædbarn. Overvejede selv sommerdynen til voksi'en, men fandt frem til, at den også vil være for varm. Jeg fortrød ikke, at jeg ikke købte den

Anmeld

6. marts 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Uld dynen som medfølger er ALT for varm om sommeren. Vi købte en sommer dyne til vores man den var os alt for varm i sommers så han havde bare et lille tæppe over sig..

Må man spørge om I købte den i bomuld eller silke? 

Anmeld

6. marts 2014

L&V

Clgh skriver:

Må man spørge om I købte den i bomuld eller silke? 

Bomuld.. Kender en der arbejder i en baby udstyrs butik og hun siger det er spild af penge at købe silke dynen..

Jeg bruger bomulds dynen langt det maste af tiden og når der er rigtig koldt kommer ulddynen i

Anmeld

6. marts 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

Bak skriver:

Jeg ved ikke med helt små babyer, men vi har/havde voksi med ulddyne og min datter er september-barn. Dvs. i sommer var hun vel 8-10 mdr. Voksi var helt klart alt for varm med ulddynen i sommervarmen. Man bruger jo nærmest kun et tæppe eller en tynd dyne. Jeg tænker, at det ikke er meget anderledes med et spædbarn. Overvejede selv sommerdynen til voksi'en, men fandt frem til, at den også vil være for varm. Jeg fortrød ikke, at jeg ikke købte den

Men hvis nu jeg skal bruge voksi'en som lift (da jeg ellers ikke kan få en lift til min vogn), er det så ikke nødvendigt at der er en tyndere dyne i end ulddynen? 
Åh kan fornemme at det bliver noget bøvlet noget 

Anmeld

6. marts 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

Bomuld.. Kender en der arbejder i en baby udstyrs butik og hun siger det er spild af penge at købe silke dynen..

Jeg bruger bomulds dynen langt det maste af tiden og når der er rigtig koldt kommer ulddynen i

Så du vil anbefale at jeg evt. køber bomuldsdynen hvis det skal være? Især når jeg skal bruge voksi'en som lift i den første tid? 

Anmeld

6. marts 2014

L&V

Clgh skriver:

Så du vil anbefale at jeg evt. køber bomuldsdynen hvis det skal være? Især når jeg skal bruge voksi'en som lift i den første tid? 

Ja det er i hvert fald min erfaring.. Nu ved jeg ikke hvornår du ska ha men min søn er fra juli og vi brugte den først omkring sep. for der indtil var den for varm.

Anmeld

6. marts 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

Ja det er i hvert fald min erfaring.. Nu ved jeg ikke hvornår du ska ha men min søn er fra juli og vi brugte den først omkring sep. for der indtil var den for varm.

Har termin den 9. juni. Så vi skal gennem en hel sommer. 
Og havde håbet at jeg kunne bruge voksi'en som lift hen over sommeren. 
- var ulddynen så stadig for varm i september? 

Anmeld

6. marts 2014

L&V

Clgh skriver:

Har termin den 9. juni. Så vi skal gennem en hel sommer. 
Og havde håbet at jeg kunne bruge voksi'en som lift hen over sommeren. 
- var ulddynen så stadig for varm i september? 

Ja i hvert fald til min søn.. Vi puttede den i da frosten kom og har os taget den ud igen..

Hvorfor ik anskaffe en billig lift?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.