Ung og så alligevel ikke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Haha, vi har samme aldre som jer og er igang med nummer2  Synes da bare du skal fortælle svigerfar hvad jeres rådighedsbeløb er pr. måned og så lukke den diskussion dér.! Han har bare svært ved at forstå i er blevet voksne, nogen forældre er længere om det end andre

min venindes far udtale under en snak om babyplaner at nu skulle datteren og kæresten jo liiiiiige lære hinanden at kende først. Her var de så 25 og 29 havde været kærester i 5år og lige købt hus  Fjollet.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2014

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Hvis I begge er i job eller under uddannelse, så handler det vel bare om, at han bekymrer sig - og det gør vi forældre altså! - fordi hans søn og du stadig er teenagere i hans øjne. Han bruger blot økonomien som en konkret indvending, fordi han ikke kan forstå, at I er voksne og parate - tror jeg. 

Hvis I derimod ikke har sikre forhold i form af job eller studie, så forstår jeg godt, han ikke lige kan se for sig, at tidspunktet er ideelt. Det får I nok ikke held af at overbevise ham om - men derfor vil han uden tvivl knuselske et barnebarn alligevel. 

Det enkleste ville være, at I viser ham jeres månedlige budget sort på hvidt - indtægter, faste udgifter, rådighedsbeløb - ikke for at stå til regnskab, men bare for at vise ham, at der ikke er hold i hans bekymring. 

Han må også gerne bekymre sig, men han behøver ikke gøre det på denne måde....

Jeg vil aldrig være god nok i hans verden....

Jeg kan slet ikke se, hvorfor han skal se vores rådighedsbeløb, for i bund og grund rager det ikke ham...

Han er er en meget pessimistisk person... Han tror aldrig, at hans børn kan noget, hvilket jeg synes, er virkelig forkert!

Jeg bliver bare så rasende over hans spydige kommentarer.

Man kan ikke tale følelser og sige at det gør en ked af det, for følelser findes knap nok i den familie Dem viser man ikke.....

Anmeld

7. marts 2014

Mmy87

Anonym skriver:

Han kender ikke vores økonomi, og jeg vil mene, at vi har mange penge om måneden, så økonomien, er jeg ikke selv bange for...

Vi har købt hus for 2 år siden, og vi har råd til det...

Men fordi vi har gæld i huset, så mener han, at vi ikke kan få et barn, for det er jo slet ikke normalt at have et gæld i et hus... suk

Dén må han længere ud på landet med! Det er da de færreste der har et udbetalt hus, også selvom de er over 40... Skal man have betalt et hus ud først, er der ikke mange der er "egnede" til at være forældre  

Vil sige det bare er en dårlig undskyldning han kommer med, ja DÅRLIG. Men har man en fornuftig økonomisk sans, kan jeg ikke se problemet.

Har selv hus sammen med min kæreste der er 6 år ældre end mig, jeg er 26, og vi venter den første til sommer. Og nej, vores lille hus er hverken betalt helt eller halvt ud. Vi afbetaler hver måned, og vil ikke være gældfri i mange år endnu, selvom vi faktisk godt kunne sidde med 2xdagpenge og stadig betale de nuværende faste udgifter.

Lad du det flyve lige så hurtigt ud af det andet øre!  

Anmeld

7. marts 2014

Anonym trådstarter

Nemlig.. Han har netop selv været i samme båd, og skyldt penge på hus, og fået børn tidligere end os....

Han mener så, at man skal betale mere af end aftalt. dvs. at man hver måned får betalt mere af på lånet, og så undvære ting..

Tanken er også fin, men jeg vil altså hellere leve

Det er jo ikke fordi vi skylder flere millioner væk..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.