Mor og meget mere skriver:
Hvis I begge er i job eller under uddannelse, så handler det vel bare om, at han bekymrer sig - og det gør vi forældre altså! - fordi hans søn og du stadig er teenagere i hans øjne. Han bruger blot økonomien som en konkret indvending, fordi han ikke kan forstå, at I er voksne og parate - tror jeg.
Hvis I derimod ikke har sikre forhold i form af job eller studie, så forstår jeg godt, han ikke lige kan se for sig, at tidspunktet er ideelt. Det får I nok ikke held af at overbevise ham om - men derfor vil han uden tvivl knuselske et barnebarn alligevel.
Det enkleste ville være, at I viser ham jeres månedlige budget sort på hvidt - indtægter, faste udgifter, rådighedsbeløb - ikke for at stå til regnskab, men bare for at vise ham, at der ikke er hold i hans bekymring.
Han må også gerne bekymre sig, men han behøver ikke gøre det på denne måde....
Jeg vil aldrig være god nok i hans verden....
Jeg kan slet ikke se, hvorfor han skal se vores rådighedsbeløb, for i bund og grund rager det ikke ham...
Han er er en meget pessimistisk person... Han tror aldrig, at hans børn kan noget, hvilket jeg synes, er virkelig forkert!
Jeg bliver bare så rasende over hans spydige kommentarer.
Man kan ikke tale følelser og sige at det gør en ked af det, for følelser findes knap nok i den familie
Dem viser man ikke.....