Anonym skriver:
Jeg er 23 år, og min kæreste er 27 år...
Vi er ikke forældre endnu, men ønsker det rigtig meget...
Jeg blev gravid, men fik en spontan abort, desværre....
Min familie støtter mig 100 %, men hans familie er lidt mere ..... negative overfor det... Hans far bliver hele tiden ved med at skulle forklare at vi ikke skal have børn, for vi har ikke økonomien til det?
Det er begyndt at pisse mig af... Lige pt. snakker vi begge ham bare efter munden, fordi vi ikke magter tage kampen op...
Han ved ikke, at vi prøver at få barn.. Ja hele hans familie ved det ikke...Min gør...
Hans forældre har endda hentydet til at barnet vil blive fjernet, hvis vi får barn!? Jeg bliver bare så gal i hovedet over det!!
Har nogen af jer prøvet nogle af de her fordomme?? Jeg ved ikke hvordan jeg skal sætte faderen på plads....
Ej hvor kan jeg godt forstå din frustration.
Og den far havde godt nok ikke overlevet hvis det var mig han var kommet med sådan en hentydning til. 

Selvom at man ikke har verdens bedste indtægt, så vil jeg da mene at man stadig kan få en stabil hverdag til at fungere, så længe man prioriterer de penge man har korrekt.
Hvis jeres økonomi ikke er så god pga. studier, så kan man sige at det selvfølgelig er en ulempe - men mange siger jo at man har bedst tid til børn netop mens man studerer, og så må man så prioritere sine penge.
Hvis det skyldes gæld evt. pga. overforbrug eller andet, så vil jeg nok vente lidt til der kom mere styr på det.
Men det er jo jeres valg hvad I gør - og synes godt nok at det er forkert at hentyde til at jeres barn kan risikere at blive fjernet hvis det udelukkende er baseret på det økonomisk.
Ikke ligefrem den mest støttende familie må man sige. 
Måske I skulle prøve at sætte jer ned med hans familie og fortælle dem, at I ønsker og prøver at få et barn, og at de gerne må holde deres meninger for dem selv, hvis de ikke har noget positivt at sige.
Tror aldrig man slipper helt udenom en enkelt fordom eller to når man hører til den yngre del af forældrene (hvilket jeg ikke engang vil mene at I er), men så længe at I kan give jeres barn et stabilt og kærligt hjem med mad på bordet og rent tøj, så synes jeg at folk skal holde bøtte.