Nooo.... Bonussøn flytter til Jylland..??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. marts 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
newsence skriver:

Hun kan frit flytte hvor hun vil til inden for landets grænser dog ikke Grønland og Færøerne. Men der er gode chancer for at overtage bopælsretten når hun flytter så langt væk.

Det er godt nok strengt. Det vidste jeg ikke. Jeg synes, at jeg havde hørt, at den anden ikke bare kunne tage barnet og flytte langt væk. Men det er da altid noget, at I kan søge bopæl

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2014

et-ønske

Åhhhh det gør ondt i hjertet når den ene forældre ikke tænker på sine børn
Mor kan flytte hvor hun vil i DK - og hun har varslet med 6 uger som hun skal. De små børn kan hun i princippet flytte rundt med som hun vil - men hvis der er tale om fælles forældremyndighed skal far (i princippet) godkende og underskrive et skole skift!! Det er bare ikke alle skoler der ved det - men jeg tænker det kan være et smuthul i flytningen, at afvise skoleskiftet.

Selvom det er ganske urimeligt, så mener jeg at man skal deles om transport udgiften. Vi har nogle venner hvor mor bor i Jylland og far i Kbh - de deler ihvertfald udgiften. Selvom det var fars valg at flytte til Kbh....

Stakkels de børn som er fanger midt i striden.
Kram til dig

Anmeld

6. marts 2014

modesty

et-ønske skriver:

Åhhhh det gør ondt i hjertet når den ene forældre ikke tænker på sine børn
Mor kan flytte hvor hun vil i DK - og hun har varslet med 6 uger som hun skal. De små børn kan hun i princippet flytte rundt med som hun vil - men hvis der er tale om fælles forældremyndighed skal far (i princippet) godkende og underskrive et skole skift!! Det er bare ikke alle skoler der ved det - men jeg tænker det kan være et smuthul i flytningen, at afvise skoleskiftet.

Selvom det er ganske urimeligt, så mener jeg at man skal deles om transport udgiften. Vi har nogle venner hvor mor bor i Jylland og far i Kbh - de deler ihvertfald udgiften. Selvom det var fars valg at flytte til Kbh....

Stakkels de børn som er fanger midt i striden.
Kram til dig

Jeg tror at det er meget mere flydende hvem der skal betale transport. En af mine venners ekskone er flyttet til Jylland fra Kbh med deres fælles barn. Og hun insisterede på at min ven skulle betale den fulde transport, ellers ville hun kun lade ham se sønnen til søndag eftermiddag i stedet for til mandag morgen, som min ven havde anmodet om. Så det kan sagtens blive en forhandlingsting.

Anmeld

6. marts 2014

stjernehimmel

modesty skriver:

Jeg tror at det er meget mere flydende hvem der skal betale transport. En af mine venners ekskone er flyttet til Jylland fra Kbh med deres fælles barn. Og hun insisterede på at min ven skulle betale den fulde transport, ellers ville hun kun lade ham se sønnen til søndag eftermiddag i stedet for til mandag morgen, som min ven havde anmodet om. Så det kan sagtens blive en forhandlingsting.

Den var slet ikke gået i statsamtet OVERHOEVEDT.. hun har brugt tvangs metoder til at få det.... ingen penge ingen samvær...(afpresning vil jeg mene, total dårlig stil)

reglerne er at man skal deles om udgifterne, man kan søge om at den anden part skal betale mere hvis indtægten er højere i den ene hustand

Anmeld

6. marts 2014

modesty

Den var slet ikke gået i statsamtet OVERHOEVEDT.. hun har brugt tvangs metoder til at få det.... ingen penge ingen samvær...(afpresning vil jeg mene, total dårlig stil)

reglerne er at man skal deles om udgifterne, man kan søge om at den anden part skal betale mere hvis indtægten er højere i den ene hustand

Han vil, for deres søns skyld, ikke i statsamtet.

Og ja, det er totalt dårlig stil. Hun er dybt manipulerende og egoistisk. Har gjort ting der er meget værre.

Anmeld

6. marts 2014

stjernehimmel

modesty skriver:

Og ja, det er totalt dårlig stil. Hun er dybt manipulerende og egoistisk. Har gjort ting der er meget værre.

Forstår jeg dælme godt han ikke vil, hvis han er oppe mod sådan en type....

Men altid noget at han på denne måde kan få samvær...

Men det er godt nok hjerteskærende hvor egoistiske nogle forældre kan være.... ØV

Anmeld

6. marts 2014

Newsence

modesty skriver:

Kan godt forstå ham men hvis en flytning 1 ikke er godt for barnet og 2 vil betyde at han ser sit barn endnu mindre så er et besøg nok ikke det værste. Man kan altid prøve dialog med mor men det lyder ikke som om det er noget der har virket før. Men jeg håber uanset hvad I finder ud af at I finder en løsning så barnet kan se sin far. Held og lykke

Anmeld

6. marts 2014

modesty

newsence skriver:

Kan godt forstå ham men hvis en flytning 1 ikke er godt for barnet og 2 vil betyde at han ser sit barn endnu mindre så er et besøg nok ikke det værste. Man kan altid prøve dialog med mor men det lyder ikke som om det er noget der har virket før. Men jeg håber uanset hvad I finder ud af at I finder en løsning så barnet kan se sin far. Held og lykke

Hun har boet i Jylland i et par år nu, så det var en beslutning han tog for noget tid siden.

Der er ingen tvivl om at en tur i statsamtet med hende her ville have betydet krig, og at det ville gå ud over deres søn, og sønnens mulighed for at se sin far. Så jeg forstår udmærket godt hans valg.

Anmeld

6. marts 2014

charlottekri

Jeg mener at have hørt at når den ene forælder vælger at flytte mere end 50 km væk så skal vedkommende selv betale udgifter til transport. Men om det evt er beløbet over det normale, ved jeg ikke...

Anmeld

6. marts 2014

Marts<3

Mega træls og urimelig situation for Jer, rigtig øv!

MEN! Om så jeg skulle samle flasker, gå med aviser eller cykle til Jylland, så kunne det ikke holde mig tilbage at se min søn! I SKAL finde de penge for drengens skyld. I må ikke lade det løbe ud i sandet. Han har brug for sin far...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.