Fare for det ufødte barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. marts 2014

Anonym trådstarter

stjernehimmel skriver:

Åhhh altså det kræver de også ved os.. dette er dog blot hf fag.

Det her er videregående, hvor disse øvelser er det eneste der er et krav vi deltager i grunden til det er at det er de ting vi skal lave når vi er i praktik, så derfor skal vi have prøvet det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2014

Anonym trådstarter

Mor til Ella skriver:

Ja, det ved jeg ikke lige hvad man gør i sådan en situation, hvis du ikke vil melde ud med graviditeten nu

Har fortalt min underviser det, hvortil hun svarede at deltog jeg ikke, ville jeg ikke blive indstillet til eksamen. Kan bare ikke se hvad jeg så skal stille op

Anmeld

5. marts 2014

Anonym trådstarter

-Sigrid- skriver:

Hvad med ar fortælle det til din underviser?

Eventuelt have en maske og holde afstand?

tillykke 

Har fortalt min underviser det, og hun svarede bare at deltog jeg ikke bliver jeg ikke indstillet til eksamen
Men hun sagde også selv at jeg ikke måtte arbejde med stofferne når jeg er gravid. Kan bare ikke se en løsning på det så

Og tak

Anmeld

5. marts 2014

-Sigrid-

Anonym skriver:

Har fortalt min underviser det, hvortil hun svarede at deltog jeg ikke, ville jeg ikke blive indstillet til eksamen. Kan bare ikke se hvad jeg så skal stille op

Hvornår skal du til eksamen ift termin? Jeg går på barsel 2 mdr og 23 dage før termin, og kan i princippet udskyde mine eksaminer? Kan du ikke tage det teoretiske nu, og så udskyde det næste til næste år.

min mand går på sdu, og fik stress. Han kan godt begynde på andet år, selvom han ikke har afsluttet første 'rigtigt', mon ikke din læge kunne arrangere noget lignende?

Anmeld

5. marts 2014

modesty

Det er primært stoffer til histokemiske farvninger jeg arbejder med pt, og der står ved flere af dem at man ikke må arbejde med dem når man er gravid.
Kan bare ikke helt finde ud af hvad jeg skal stille op, når jeg jo ikke kan gå til eksamen hvis jeg ikke deltager

Du skal snakke med underviser/leder/studievejleder og sige det som det er.

EDIT: Hov, jeg så lige dit svar til nogle andre.

Jamen så må du jo udskyde eksamen og tage det kursus på et andet tidspunkt.

Anmeld

6. marts 2014

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Du skal snakke med underviser/leder/studievejleder og sige det som det er.

EDIT: Hov, jeg så lige dit svar til nogle andre.

Jamen så må du jo udskyde eksamen og tage det kursus på et andet tidspunkt.

Problemet er bare at bliver jeg kke indstillet til eksamen, kan jeg ikke fortsætte uddannelsen, og kan ikke fortsætte før modulet er taget.
Og så ved jeg ikke hvad jeg skal gøre. Har ikke lyst til at droppe min uddannelse, men ved ikke hvad jeg skal stille op

Anmeld

6. marts 2014

modesty

Anonym skriver:

Problemet er bare at bliver jeg kke indstillet til eksamen, kan jeg ikke fortsætte uddannelsen, og kan ikke fortsætte før modulet er taget.
Og så ved jeg ikke hvad jeg skal gøre. Har ikke lyst til at droppe min uddannelse, men ved ikke hvad jeg skal stille op

Men du kan vel fortsætte når modulet er taget? Altså holde pause med uddannelsen til efter barsel?

Snak med studievejleder og hør om der kan gøres en undtagelse eller findes et alternativ. Og research evt. selv på det på nettet.

Anmeld

6. marts 2014

Anonym trådstarter

-Sigrid- skriver:

Hvornår skal du til eksamen ift termin? Jeg går på barsel 2 mdr og 23 dage før termin, og kan i princippet udskyde mine eksaminer? Kan du ikke tage det teoretiske nu, og så udskyde det næste til næste år.

min mand går på sdu, og fik stress. Han kan godt begynde på andet år, selvom han ikke har afsluttet første 'rigtigt', mon ikke din læge kunne arrangere noget lignende?

Det her modul er slut om 5 uger, hvor jeg så skal til eksamen, og så starter næste modul med eksamen i slut juni. Problemet er bare at jeg ikke kan fortsætte på næste modul før dette er gennemført.
Næste gang dette modul starter er til september, men der er jeg jo stadig gravid, så kan jeg først starte på modulet igen efter barsel, men hvad gør jeg så i mellemtiden?
Puha, syntes det er er en dum situation
Skal til lægen på tirsdag, så må jeg snakke med ham. Min sundhedsplejeske sagde i tirsdags at de ville skrive til uddannelsen at jeg ikke måtte deltage i øvelserne, men igen hvad skal jeg så stille op?

Anmeld

6. marts 2014

Bak

Anonym skriver:

Det her modul er slut om 5 uger, hvor jeg så skal til eksamen, og så starter næste modul med eksamen i slut juni. Problemet er bare at jeg ikke kan fortsætte på næste modul før dette er gennemført.
Næste gang dette modul starter er til september, men der er jeg jo stadig gravid, så kan jeg først starte på modulet igen efter barsel, men hvad gør jeg så i mellemtiden?
Puha, syntes det er er en dum situation
Skal til lægen på tirsdag, så må jeg snakke med ham. Min sundhedsplejeske sagde i tirsdags at de ville skrive til uddannelsen at jeg ikke måtte deltage i øvelserne, men igen hvad skal jeg så stille op?

Du SKAL have fat i din studievejleder. Der må være dispensationsmuligheder, hvis ikke i forhold til eksamen, så i forhold til aktivitetskravet. Alt andet er diskrimination.
Held og lykke med det.

Anmeld

6. marts 2014

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Men du kan vel fortsætte når modulet er taget? Altså holde pause med uddannelsen til efter barsel?

Snak med studievejleder og hør om der kan gøres en undtagelse eller findes et alternativ. Og research evt. selv på det på nettet.

Ja, jeg kan tage orlov, men hvad så med økonomi, man kan ikke få SU under orlov, medmindre man har en lægerklæring der sygemelder en det kunne være en mulighed at stå uden indkomst indtil barslen, men ikke under barslen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.