Fare for det ufødte barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.128 visninger
21 svar
6 synes godt om
5. marts 2014

Anonym trådstarter

Hej alle.

Jeg er anonym lidt endnu, da jeg ikke er så langt henne

Men sagen er den, at jeg går på en uddannelse hvor det er påkrævet at jeg flere gange om ugen er i kontakt med kemiske stoffer der kan være skadelige for det ufødte barn.
Jeg har ikke tænkt mig at deltage i disse aktiviteter, men kan virkelig ikke finde ud af hvad jeg skal stille op! Det er et krav at jeg skal deltage for at kunne gå til eksamen, men jeg vil jo ikke risikere at der sker baby noget!
Så mit spørgsmål går så på, hvad ville i stille op i denne situation? Jeg er 9+0 idag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2014

Mor til Ella

Anonym skriver:

Hej alle.

Men sagen er den, at jeg går på en uddannelse hvor det er påkrævet at jeg flere gange om ugen er i kontakt med kemiske stoffer der kan være skadelige for det ufødte barn.
Jeg har ikke tænkt mig at deltage i disse aktiviteter, men kan virkelig ikke finde ud af hvad jeg skal stille op! Det er et krav at jeg skal deltage for at kunne gå til eksamen, men jeg vil jo ikke risikere at der sker baby noget!
Så mit spørgsmål går så på, hvad ville i stille op i denne situation? Jeg er 9+0 idag.

Nu ved jeg ikke hvad fag der er tale om, og hvilke stoffer?

Jeg selv arbejder med kemi dagligt i form af farve, permanent væske afblegning produkter m.m

Og det er ikke noget problem i forhold til baby, så længe de forbehold der skal tages i forhold til udsugning og handsker bliver taget.

Anmeld

5. marts 2014

Frk.S

Hvis du ved det er noget du ikke må arbejde med som gravid... så ville jeg stå frem og sige det som det er.

Men nu arbejder jeg også selv med nuklearmedicin, så jeg har begge gange offentliggjort min graviditet meget tidligt på jobbet. Sådan er det bare.

Tillykke med graviditeten.

Anmeld

5. marts 2014

stjernehimmel

Anonym skriver:

Hej alle.

På det kemi hold jeg går, står gravide enten i døren eller det bliver filmet når der bliver brugt div ting til forsøg osv.. tror du ikke at du kan få et par stykker til at hjælpe dig?

Anmeld

5. marts 2014

Anonym trådstarter

Mor til Ella skriver:

Nu ved jeg ikke hvad fag der er tale om, og hvilke stoffer?

Jeg selv arbejder med kemi dagligt i form af farve, permanent væske afblegning produkter m.m

Og det er ikke noget problem i forhold til baby, så længe de forbehold der skal tages i forhold til udsugning og handsker bliver taget.

Det er forskellige stoffer til farvning af vævssnit. Hvis man kigger på farepiktogrammer og P og H sætninger, står der ved flere at man ikke må arbejde med dem hvis man er gravid.
Tænker bare at jegingen chancer vil tage .. Også fordi vi har mistet før

Anmeld

5. marts 2014

Anonym trådstarter

Frk.S skriver:

Hvis du ved det er noget du ikke må arbejde med som gravid... så ville jeg stå frem og sige det som det er.

Men nu arbejder jeg også selv med nuklearmedicin, så jeg har begge gange offentliggjort min graviditet meget tidligt på jobbet. Sådan er det bare.

Tillykke med graviditeten.

Det er primært stoffer til histokemiske farvninger jeg arbejder med pt, og der står ved flere af dem at man ikke må arbejde med dem når man er gravid.
Kan bare ikke helt finde ud af hvad jeg skal stille op, når jeg jo ikke kan gå til eksamen hvis jeg ikke deltager

Anmeld

5. marts 2014

-Sigrid-

Anonym skriver:

Det er forskellige stoffer til farvning af vævssnit. Hvis man kigger på farepiktogrammer og P og H sætninger, står der ved flere at man ikke må arbejde med dem hvis man er gravid.

Hvad med ar fortælle det til din underviser?

Eventuelt have en maske og holde afstand?

tillykke 

Anmeld

5. marts 2014

Mor til Ella

Anonym skriver:

Ja, det ved jeg ikke lige hvad man gør i sådan en situation, hvis du ikke vil melde ud med graviditeten nu

Anmeld

5. marts 2014

Anonym trådstarter

stjernehimmel skriver:

På det kemi hold jeg går, står gravide enten i døren eller det bliver filmet når der bliver brugt div ting til forsøg osv.. tror du ikke at du kan få et par stykker til at hjælpe dig?

Problemet er at studieaktivitetskravet lyder at man aktivt skal have udført øvelserne for at få dem godkendte, men det kan være må prøve at kontakte en studievejleder for at høre hvad mine muligheder er

Anmeld

5. marts 2014

stjernehimmel

Anonym skriver:

Problemet er at studieaktivitetskravet lyder at man aktivt skal have udført øvelserne for at få dem godkendte, men det kan være må prøve at kontakte en studievejleder for at høre hvad mine muligheder er

Åhhh altså det kræver de også ved os.. dette er dog blot hf fag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.