Vægt under graviditeten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. marts 2014

Lykke:)

Sakura skriver:

Hej piger,

Hvor meget tog I på under jeres graviditet?

Passede I på med hvad I spiste og trænede I?

Jeg er godt nok i starten af min første graviditet (7+2), og allerede nu frygter jeg at jeg tager meget på, da jeg lige for tiden kun kan tænke på mad. Vil gerne holde mig til 10-12 kg.

Har I nogle råd?

Knus,

S.

Jeg tog 20 kg på

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2014

mbbuch

Sakura skriver:

Hej piger,

Hvor meget tog I på under jeres graviditet?

Passede I på med hvad I spiste og trænede I?

Jeg er godt nok i starten af min første graviditet (7+2), og allerede nu frygter jeg at jeg tager meget på, da jeg lige for tiden kun kan tænke på mad. Vil gerne holde mig til 10-12 kg.

Har I nogle råd?

Knus,

S.

Jeg tog 8 kilo på med min søn. Venter nu tvillinger til juni og er oppe på de 6,6 kg nu. Jeg træner ik og spiser når jeg er sulten og også søde sager Men det er jo meget individuelt. Hvor store er barnet/børnene, får man vand i kroppen osv osv.

Anmeld

6. marts 2014

Ciss

Første gang: Totalt ca 10 kg - men de sidste to kom den sidste måned, hvor jeg fik meget vand i kroppen og begyndende sf. Jeg startede med at gå 3 kg ned de første måneder grunnet madlede.

Anden gang: Totalt ca 12 kg. Denne gang tog jeg 1 kg på de første tre måneder. Ingen kvalme. Tog en del på midt i svangerskapet, men tog meget lidt på de sidste måneder grunnet stadige opkastninger og problemer med at spise.

Begge gange har jeg forsøgt at holde en fornuftig madlinje. Første gang var jeg nøje med at cykle og gå og gøre øvelser. Anden gang med stigende spiseproblemer og en lille størrelse hjemme i tillæg til fuldt arbejde tiden ud, havde jeg slet ikke overskud til at prioritere det i samme grad, så jeg var i langt dårligere form anden gang end første gang. Jeg har ikke på noget tidspunkt været sygemeldt i nogen af graviditeterne.

Anmeld

6. marts 2014

Mathilde

Første gang var jeg også nervøs for at tage meget på og tænkte over hvad jeg spiste. Tog ca. 15 kg på og dyrkede ikke meget motion pga. bækkenløsning. Var på min normalvægt efter 2 mdr. uden at gøre noget og tabte yderligere 7kg uden at tænke kost og motion

Denne gang er jeg derfor mere rolig. Er 32 uger henne og har taget ca. 12 kg på, så det ender nok på samme måde som sidst

Anmeld

6. marts 2014

et-ønske

Under min første graviditet tabte jeg mig 14 kg de første 12 uger - tog de 12 kg på igen op til fødslen
Denne gang venter jeg tvillinger, er 26+3 idag og har netop rundet 1 kg. Jeg passer meget på, da jeg har graviditets betinget sukkersyge.
Vil dog sige at jeg vejer for meget inden graviditet - så det gør ikke noget at der ikke er nogle ekstra kilo at slås med når man har født

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.