Eksperthjælp: trappe ud af amning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.141 visninger
0 svar
0 synes godt om
5. marts 2014

Catrine Hansen

"trappe ud af amning"

Hejsa

Jeg skriver da jeg har et par spørgsmål jeg er ved at trappe ned med min amning og indtil videre har det gået fint nok , han sover ikke så meget om dagen måske 1 til 11/2 time af gangen er det meget normalt han sover 2 lure om dagen ? . jeg ammer kun morgen og aften ,Når jeg nu engang skal stoppe med at amme om aftenen inden han skal puttes skal det så bare være noget grød han skal have i stedet?. Er ved at stoppe om morgenen da jeg skal begynde at arbejde og jeg skal tidligt afsted .

med venlig hilsen majse

Catrines svar

Hej Majse

Jeg kan ikke se hvor gammelt dit barn er, men jeg tænker, at han må være et sted ml. 6 mdr og 1 år.

Mht dit spørgsmål om søvn, så er det svært at vejlede dig uden en konkret alder. Men jeg kan dog sige, at virker din dreng glad og frisk i løbet af dagen, så er det sikkert fint nok med den søvnmængde du beskriver.

Jeg synes ikke nødvendigvis at du skal erstatte aften-amningen med grød. Hvis han ellers har spist godt til aftensmaden, og forudsat at der ikke går for mange timer fra aftensmaden til han skal sove, så skal han jo til at lære at falde i søvn uden at være mæt. Igen vil jeg sige, at det afhænger meget af hans alder, så jeg kan kun snakke generelt.

Hvis du vil have et mere uddybet svar, er du meget velkommen til at skrive tilbage med din søns alder.

Mange hilsner fra Catrine

Forældre og Fødsel er Danmarks eneste brugerforening der varetager de gravides, fødendes og småbørnsforældres vilkår. Forældre og Fødsel tilbyder desuden rådgivning inden for emner som slynger, søvn, vandfødsler, abort, søskende, samsovning, tvillinger, efterfødselsreaktioner med videre.

Forældre og Fødsel: fogf.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.