Barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. marts 2014

Jupiter

Vi havde de første 14 dage sammen, og så havde jeg barsel til hun var knap 7½ måned.

Så fik far 6 uger - de første to med hende hjemme, og de sidste fire til langsom og rolig indkøring i dp.

Det har fungeret helt perfekt!

Jeg har gemt 10 uger, og regner med at bruge dem når hun (og måske næste baby) bliver større, og far skal til udlandet i ½ år - så der sker noget andet for os også, og vi ikke bare sidder og savner far 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2014

Mathilde

Min kæreste tog 2 uger dage efter fødslen sidste gang og jeg tog resten (eller jeg var studerende og fortsatte med at læse under barslen).

Denne gang tager min kæreste også 2 uger (måske 3 uger hvis han også hører under den nye overenskomst der giver ret til 3 uger) og jeg tager resten.

Det er for dyrt hvis min kæreste skal tage barsel...

Anmeld

6. marts 2014

stjernehimmel

Papillon skriver:

Jeg har et års barsel, dvs. jeg går faktisk på barsel to måneder før termin, for sådan hænger det bedst sammen med skolen. Min kæreste bruger sommerferien som barsel, så vi har de første to måneder sammen

Men det er også lidt andre forhold, der gælder, fordi vi begge studerer

Kan man godt det??

Jeg har nemlig tænkt meget over det hvis jeg går  hen og bliver gravid, at det ville pt passe bedre at gå fra på barsel noget før end 1 måned før termin... og så starte det før op efter barsel(jeg er os studerende)

Anmeld

6. marts 2014

L&V

Jeg har taget alt den barsel jeg kan få.. Min mand havde de 14dage efter fødslen også har han 1månede her i foråret sammen med os

Anmeld

6. marts 2014

Papillon

stjernehimmel skriver:

Kan man godt det??

Jeg har nemlig tænkt meget over det hvis jeg går  hen og bliver gravid, at det ville pt passe bedre at gå fra på barsel noget før end 1 måned før termin... og så starte det før op efter barsel(jeg er os studerende)

Ja Du har 12 fødselsklip, som man kan søge fra tre måneder før termin og få udbetalt fra to måneder før termin.

Jeg har termin i juni, men går på barsel midt i april, fordi det passer med modulerne. Derfor bruger jeg første klip i maj. Ifølge min studievejleder får man nemlig almindelig SU, så længe man har været studieaktiv i den pågældende måned - håber hun har ret

Anmeld

6. marts 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

Sakura skriver:

Hej piger,

Ville bare lige høre, hvordan I koordinerer/koordinerede jeres barselsorlov/forældreorlov og hvorfor I gjorde det på den måde?

På forhånd tak

Min datters far og jeg bor hver for sig, så derfor er vores situation lidt 'anderledes'. 
Og da jeg er studerende - og muligvis har min sidste eksamen 5 dage før termin OG en reeksamen 2-2,5 måned efter (lige efter sommerferien), så er min plan at jeg officielt først går på barsel d. 1/9 (har termin den 9/6). 
Men min undervisning stopper allerede en måned inden termin - og så skal jeg bare bruge tiden på at læse op til 3 eksaminer. 
Mht. gemalen, så tager han de 14 dage efter fødslen, og så kombinerer det hele med noget sommerferie.
Og så skal vi have undersøgt hvordan en eventuel barsel fra hans side vil påvirke mine SU-barselsklip - der vil ellers komme lidt rod mht. semestrene osv. 
Men ved at han rigtig gerne vil tage noget ekstra barsel og være nede ved os såfremt det kan lade sig at gøre. 

Anmeld

6. marts 2014

maria_wlt

Her i huset tager jeg det hele - Pga pengene

Min mand tjener rigtig meget mere end mig så vi har ikke råd til andet 

Anmeld

6. marts 2014

SjeBets

Jeg tager 6-8 mdr plus og manden tager ikke noget, han er selvstændig så han har ikke mulighed for at smutte.

Jeg vil gemme resten af min barsel til hvis det bliver nødvendig,

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.