Barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

881 visninger
17 svar
1 synes godt om
5. marts 2014

Vivienne

Hej piger,

Ville bare lige høre, hvordan I koordinerer/koordinerede jeres barselsorlov/forældreorlov og hvorfor I gjorde det på den måde?

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2014

Vivienne

Anyone?

Anmeld

5. marts 2014

Roselil

Profilbillede for Roselil

Hos os er vi mega gammeldags Jeg tar hele barslen. Min mand har intet ønske om det og jeg nyder at få "fri" fra arbejde i et helt år. Tænker at det er min eneste mulighed for noget andet end den almindelige trummerum med arbejde, hjem, sove osv. Indtil jeg går på pension. Hvilket først bliver når jeg er omkring 70, hvis man skal gå ud fra den seneste reform

Anmeld

5. marts 2014

nanan78

Profilbillede for nanan78

Jeg tager 8 måneder og forlænger med noget ferie. Min kæreste tager så noget ferie, som overlapper min og derefter 12 ugers barsel.

Anmeld

5. marts 2014

Frk.S

Jeg regner med at jeg tager det hele - det gjorde jeg i hvert fald sidst.

Min mand har dog i år (fordi han har været ansat i firmaet i 5 år) ret til en måneds fri med løn (ud over normal ferie). Dem har han bedt om at få i forlængelse af sine 2 ugers barsel så vi får ca. 1½ måned sammen lige efter fødslen. Og så har han stadig ikke brugt af sin ferie.

Anmeld

6. marts 2014

Vivienne

Hej igen,

Tak for jeres input

Jeg regner også med at vi tager noget sammen lige efter fødslen, og så må vi se mht. resten.

Anmeld

6. marts 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Tog 9 måneder og gemte resten til at holde mere ferie for. Synes sgu 5 uger om året er for lidt for ungerne, så vi holder lidt ekstra og holder 4ugers sommerferie.

min kæreste var på fjernundervisning under barslen,  så vi var begge hjemme :-D 

Anmeld

6. marts 2014

(august)

Vi havde 4 uger sammen efter fødslen.

Derefter har jeg været hjemme til de har været 7-8mdr og derefter har farmand taget over og taget 10 ugers fædreorlov. 

Vi gør det samme denne gang. De 10 uger er altid blevet forlænget af ca. 4 ugers ferie, så vi har været sammen og holdt ferie sammen inden jeg har skullet starte på arbejde.

Anmeld

6. marts 2014

Sara.

Min mand tager de 14 dage efter fødsel og ikke mere af flere grunde.

Bl.a. vil vi miste en del penge om mdr hvis han tog mere. Derudover holder han 3 ugers sommerferie til sommer (føder sidst maj/start juni).

Anmeld

6. marts 2014

Papillon

Jeg har et års barsel, dvs. jeg går faktisk på barsel to måneder før termin, for sådan hænger det bedst sammen med skolen. Min kæreste bruger sommerferien som barsel, så vi har de første to måneder sammen

Men det er også lidt andre forhold, der gælder, fordi vi begge studerer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.