Dilemma

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2014

Anonym trådstarter

LilleSmølf skriver:

Kan I ikke køre ham/hende ind så han er klar til 1. maj?

Min dreng begynder d. 1. april (jeg har studeret hjemmefra indtil nu) og han kommer til at blive kørt ind et par uger før sådan at han kan afleveres problemfrit pr. d. 1.

Måske en mulighed, snak med VS (:

Puha synes han er så lille i forvejen og meget morsyg. Han er kun 7.5 måned når han skal starte.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2014

Karina84

Anonym skriver:

Puha synes han er så lille i forvejen og meget morsyg. Han er kun 7.5 måned når han skal starte.

Nu har jeg baade prøvet at sende en afsted i DP paa 6 mdr. og paa knap 9 mdr. 

Og det er faktisk nemmere for de fleste børn, jo yngre de er  Det er maaske en uge før der er tale om, og de første dage paa studiet er ofte korte intro dage. Saa ja, jeg ville ogsaa snakke med baade DP og skolen.

Anmeld

4. marts 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Det kan han desværre ikke nej. Han har næsten lige fået nyt arbejde og det er ham der står for det hele der hvor han går

Hmm. Så synes jeg du skal tage en snak med udd stedet. Den første uge eller 2 handler jo som regel om forskellige Info og ikke noget decideret fagligt, men det er selfølgelig træls. 

Ellers må du jo tage resten af barslen og starte i september. Det er jo kun hvad 1,5måned du kommer til at være ledig så (eller hvad du nu bliver).

Anmeld

4. marts 2014

lineog4

Anonym skriver:

Desværre ikke han har lige fået nyt arbejde

Hvad med en bedste? Jeg ville nødig skulle udskyde uddannelse 5 mnd med mindre jeg havde et arbejde

Anmeld

4. marts 2014

Anonym trådstarter

Karina84 skriver:

Nu har jeg baade prøvet at sende en afsted i DP paa 6 mdr. og paa knap 9 mdr. 

Og det er faktisk nemmere for de fleste børn, jo yngre de er  Det er maaske en uge før der er tale om, og de første dage paa studiet er ofte korte intro dage. Saa ja, jeg ville ogsaa snakke med baade DP og skolen.

Også selvom han er meget morsyg og ikke engang far kan tage ham særlig længe

Anmeld

4. marts 2014

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Hmm. Så synes jeg du skal tage en snak med udd stedet. Den første uge eller 2 handler jo som regel om forskellige Info og ikke noget decideret fagligt, men det er selfølgelig træls. 

Ellers må du jo tage resten af barslen og starte i september. Det er jo kun hvad 1,5måned du kommer til at være ledig så (eller hvad du nu bliver).

Ja der er ikke andet for hvis jeg ikke kan få det andet til at lade sig gøre

Anmeld

4. marts 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Hvad med en bedste? Jeg ville nødig skulle udskyde uddannelse 5 mnd med mindre jeg havde et arbejde

Har nemlig ikke arbejde har dog barsel indtil august men kan man stadig holde barsel selvom barnet er i dp? Bedsterne arbejder alle sammen

Anmeld

4. marts 2014

Karina84

Anonym skriver:

Også selvom han er meget morsyg og ikke engang far kan tage ham særlig længe

De perioder kan de faa om de er 7mdr. eller 1½ aar. Det skal nok gaa over igen, og hvis vi skulle afskærme og holde dem hjemme hver gang de er det, kunne vi jo ikke passe arbejde eller studie.

Anmeld

4. marts 2014

Anonym trådstarter

Karina84 skriver:

De perioder kan de faa om de er 7mdr. eller 1½ aar. Det skal nok gaa over igen, og hvis vi skulle afskærme og holde dem hjemme hver gang de er det, kunne vi jo ikke passe arbejde eller studie.

Han har altid været det, siden han blev født

Anmeld

4. marts 2014

SjeBets

min søn måtte starte fra dag et af, han var knap 7 mdr, men der var aldrig nogle problemer, ej heller med mine datter som hvor der faktisk var på samme måde, hun var så 6 mdr. jeg har aldrig haft problemer med kede børn ved aflevering. Ved ikke om det er fordi de var den alder de var, så havde de ikke så mange meninger endnu og var endnu ikke utrygge ved fremmede ej heller havde seperations angst fra mig af

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.