hvad skal jeg gøre ved vand i benene?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.680 visninger
21 svar
7 synes godt om
2. marts 2014

Sisse Vinther

Jeps. Det sidder i knæene og går ned og slutter ved anklerne. Kan knap bøje mine ben og får sådan en ''delle'' over sokkekanten. Har jeg ikke sokker på så stopper det lidt over anklerne.

Skal ind i næste uge og tjekkes for svangerskabsforgiftning, men mine ben er ved at være så slemme, hævede og ømme at de ikke er til at stå på. Får krampe 2-3 gange hver nat, og mine knæ virker som om de svigter/bøjer sammen.

Nogle gode råd, ud over venpumpeøvelserne og benene oppe?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2014

Anonymo

Sisse Vinther skriver:

Jeps. Det sidder i knæene og går ned og slutter ved anklerne. Kan knap bøje mine ben og får sådan en ''delle'' over sokkekanten. Har jeg ikke sokker på så stopper det lidt over anklerne.

Skal ind i næste uge og tjekkes for svangerskabsforgiftning, men mine ben er ved at være så slemme, hævede og ømme at de ikke er til at stå på. Får krampe 2-3 gange hver nat, og mine knæ virker som om de svigter/bøjer sammen.

Jeg får også tit krampe og man kan slet ikke se længere at jeg hverken har ankler, knæ eller led ved tæerne, haha

Der er desværre ingenting der hjælper på min hævelse men det kan indimellem godt hjælpe på snurren at have dem oppe med en kold klud hen over i mens man vrikker med tæerne eller får dem masseret lidt

Anmeld

2. marts 2014

Sisse Vinther

Norit skriver:

Jeg får også tit krampe og man kan slet ikke se længere at jeg hverken har ankler, knæ eller led ved tæerne, haha

Der er desværre ingenting der hjælper på min hævelse men det kan indimellem godt hjælpe på snurren at have dem oppe med en kold klud hen over i mens man vrikker med tæerne eller får dem masseret lidt

Synes mit ser så underligt ud. Det starter lige over knæene og slutter omkring anklerne. Har intet i fødderne, og anklerne ser også næsten ud som de altid har gjort.

Men jo, tror jeg vil prøve med noget kulde  
Har prøvet med varmepuden, men det var ingen succes.

Anmeld

2. marts 2014

Hullabullabulla

Jeg købte sådan nogle flystrømper i Matas (dog først efter jeg havde født) og brugte dem - fik så også vanddrivende fordi jeg ophobede mere vand efter fødslen.. Da jeg var indlagt (med ssf) fik jeg også støttestrømper på og fik af vide at jeg skulle lave øvelser med benene oppe eller bevæge mig - desværre var der ikke rigtig noget af det der virkede

Anmeld

2. marts 2014

MetteS81

Du kan prøve akupunktur! Ved min sidste graviditet fik jeg SÅ meget vand i kroppen, det var forfærdeligt..min læge sagde bare: "ja sådan er det nogle gange" GRRRRR! Skal føde på Herlev denne gang, og der kan de give akupunktur for blandt andet vand i kroppen...så skulle det ske her igen, så tager jeg fluks afsted!!!  

Anmeld

2. marts 2014

De3Guldklumper

Sisse Vinther skriver:

Jeg døjede rigtig meget med mine ben i min sidste graviditet.

Det var så slemt at jeg måtte til en special butik med støttestrømper og det var virkelig fantastisk at få dem på.

Den du køber i Matas ligger på 70 denier men dem jeg fik og som kun lige kunne holde det nede lå på 140 denier.

De koster kassen men jeg kan klart anbefale det.

Anmeld

2. marts 2014

Anonymo

Sisse Vinther skriver:

Synes mit ser så underligt ud. Det starter lige over knæene og slutter omkring anklerne. Har intet i fødderne, og anklerne ser også næsten ud som de altid har gjort.

Men jo, tror jeg vil prøve med noget kulde  
Har prøvet med varmepuden, men det var ingen succes.

Må jeg se? Det er i hvert fald meget normalt med vand i kroppen. Ja prøv det, det er sgu meget rart lige at få dem kølet ned

Anmeld

2. marts 2014

Sisse Vinther

Norit skriver:

Må jeg se? Det er i hvert fald meget normalt med vand i kroppen. Ja prøv det, det er sgu meget rart lige at få dem kølet ned

Nu har kæresten lige lagt køleelementer over dem, men jeg kan tage et billede i aften eller i morgen tidlig. Der er det der med sikkerhed igen.

Anmeld

2. marts 2014

Anonymo

Sisse Vinther skriver:

Nu har kæresten lige lagt køleelementer over dem, men jeg kan tage et billede i aften eller i morgen tidlig. Der er det der med sikkerhed igen.

Hjælper det lidt?

Anmeld

2. marts 2014

maria_wlt

Sisse Vinther skriver:

Det er præcis det samme som med de gamle

Generne lettes ved motion, og ved at man hæver (eleverer) benene 30 cm over hjerteniveau flere gange dagligt. Hvis dette ikke hjælper, må man overveje at behandle med støttestrømper. Hos enkelte personer kan det blive nødvendigt at behandle med vanddrivende medicin.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.