Sidste dag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

404 visninger
7 svar
0 synes godt om
5. august 2009

Lise

i ferien for denne gang...

Er lidt nervøs for at dukke op på arbejde imorgen. For da jeg tog på ferie for tre uger siden havde jeg en rimelig flad mave, og nu kommer jeg tilbage med en mave der ikke alene ser tyk ud, men altså også ret gravid. Det er helt vildt hvad der er sket på disse tre uger!!!

Vi er ca 60 mennesker i min afdeling, og kun to af dem kender til graviditeten. Og den ene er på ferie en uge mere end mig, og lur mig om den anden ikke holder fri pga. det gode vejr. Og partneren som jeg ligesom skal fortælle om tilstanden til, han holder vist også ferie. Så der er sikkert slet ikke nogen  der er helt naturlig at tale med det om...

Jeg er faktisk ikke bare lidt nervøs - jeg er meget nervøs for det. Sidst der var en der blev gravid talte folk bare sådan i krogene om hun bare var fed eller om hun var gravid, i stedet for at spørge hende, og det gider jeg bare ikke at de gør om mig. Tror i forvejen at de synes at jeg er dybt useriøs sådan at få børn inden jeg har færdiggjort minimum min cand.merc.aud. (der er flere der fravælger børn i deres liv til fordel for karriere...). Gid de alle bare vidste det allerede...

Jeg må være omhyggelig med tøjvalget imorgen. Må tage et eller andet ikke stramt på (efterhånden svært at finde noget der ikke strammer om vommen). 

Blablabalablablbalablalblabla... 

Lise - TYK!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2009

Juniors mor

Kan godt forstå det ikke er super fedt at komme tilbage efter ferien- lettere tyk - uden folk ved hvorfor....øv!
Kan huske hvor dårligt jeg havde det, da jeg skulle fortælle min chef, at jeg var gravid igen og kun kunne være på mit arbejde 3 måneder mellem mine to barsler ...uuhhh hvor havde jeg ondt i maven....
Håber du kan få det fortalt i morgen, så du ikke skal gå rundt og gemme din fine mave væk og være nervøs....
-Helle

Anmeld

5. august 2009

Helle30

Lise! Du HAR jo fortalt det til chefen ik? Har I ikke sådan et personaleintra, hvor du kunne smide en besked? Eller vil du helst vente et par uger endnu? Bare du lader være med at sidde og suge maven ind - det gjorde jeg lidt med Louise, for den var for vildt hurtig til at bule ud. Det var ret anstrengende.
Jeg valgte at skrive en besked til alle kolleger ret hurtigt - og efter 13 uger til mine elever og deres forældre. Ellers kunne der også komme meget godt sladder ud af det. Men det er jo din vurdering.

- Helle

Anmeld

6. august 2009

Lise

Jeg har fortalt det til min nærmeste leder... altså den manager jeg arbejder mest for. Hun er ikke rigtigt chefen, men den der primært planlægger min tid. Det har ikke rigtigt været standard at man har brugt fællesmail til annoncerng af babyer eller intranet (sidstnævnte ryger ud til hele butikken - 900 ansatte), men det skal nok gå... Overvejer alligevel at tage en stram bluse på, så der ikke er nogen tvivl.... Nu er det jo nu jeg skal fnde ud af det-...

Anmeld

7. august 2009

Tikki

Lise skriver:

Jeg har fortalt det til min nærmeste leder... altså den manager jeg arbejder mest for. Hun er ikke rigtigt chefen, men den der primært planlægger min tid. Det har ikke rigtigt været standard at man har brugt fællesmail til annoncerng af babyer eller intranet (sidstnævnte ryger ud til hele butikken - 900 ansatte), men det skal nok gå... Overvejer alligevel at tage en stram bluse på, så der ikke er nogen tvivl.... Nu er det jo nu jeg skal fnde ud af det-...

HEY LISE - for den da - tillykke. Total hektet af er jeg så lige - jeg vidste sgu ikke du er gravid. Hvor stort!!! Weeee

Anmeld

8. august 2009

Lise

Jeanette skriver:

HEY LISE - for den da - tillykke. Total hektet af er jeg så lige - jeg vidste sgu ikke du er gravid. Hvor stort!!! Weeee

Arhmen tak altså

Anmeld

9. august 2009

Juniors mor

Hvordan gik første dag (uge!) på jobbet? Fik du fortalt den gode nyhed til alle dine kolleager FØR de begyndte at tale om dig i krogene.....

Anmeld

9. august 2009

Lise

Juniors mor skriver:

Hvordan gik første dag (uge!) på jobbet? Fik du fortalt den gode nyhed til alle dine kolleager FØR de begyndte at tale om dig i krogene.....

Jamen, det er gået fint nok

Jeg bestemte mig for at iføre mig den stramme top, så jeg, ifølge mig selv, så ganske gravid ud. Det viste sig så at det kun var ganske få mennesker der var på job, så der var virkelig stille... Men partneren, som jeg troede havde ferie, kom, og jeg gik til ham med det samme og fortalte om tilstanden. Hans svar var: "OKAYYY  Jamen, jeg kan jo ikke sige at det kommer bag på mig". Ikke noget tillykke, og ikke lige det svar jeg havde håbet/forventet, men hva'...nu var mit i hvert fald på det rene  
Herudover gik jeg til en der er på vej på barsel, som jeg har overtaget en kunde fra, som jeg skal lave noget for i næste uge, i februar og i juni, og sagde at det kunne jeg ikke alligevel udover det i næste uge. Men hun var hel vild og sagde tillykke 100 gange, så det var rart med en positiv reaktion.
Og så bestemte jeg mig ellers for ikke at holde det hemmeligt for nogen. Men det var ligesom om at ingen så noget... (MÆND!!!)

Fredag gik jeg ned til frokost med en af vores juniorassistenter - en rar ung mand på 21 - og på en eller anden måde kom snakken ind på mig, og noget agtigt, jeg tror du er gravid og vil gerne vide det, men jeg kan ikke få mig til at spørge hvis det nu bare er fordi du er fed. Det fik vi så afsløret, så nu ved han det da også  

Lise - 10+0 aka 25% på vej

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.