Eksperthjælp: Hjælp, min kone har ikke lyst til sex!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.378 visninger
0 svar
1 synes godt om
1. marts 2014

Vivi Hollænder

"Hjælp, min kone har ikke lyst til sex!"

Kære vivi.

Jeg har et problem som, du måske kan hjælpe mig med.
Vi er et par som har, en datter på 5 måneder, og der er en ny lille på vej til august.

Mit spørgsmål er:

Min kone har næsten aldrig, lyst til sex og slet ikke efter, at vi fik vores datter.
Hun har heller ikke lyst, nu under denne graviditet.
Jeg har det svært med, at skulle holde mig tilbage hele tiden, da jeg elsker min kone rigtig højt, og gerne vil have sex med hende.
Jeg er begyndt at ornaner, meget her på det sidste, hvilket jeg ikke plejer at gide.

Vi har snakket sammen om sex, men konen siger at hun ikke har lyst.
Jeg er ved at gå ud af, mit gode skind.
Hvad gør jeg lige her.

Mvh

Er jeg mærkelig

Vivis svar

Kære dig

Du er ikke spor mærkeligt. Det er helt naturligt at have lyst til sex og det er menneskeligt at blive frustreret, når man stort set aldrig får sit behov opfyldt.

Jeg kan ikke svare på, hvorfor din kone generelt ikke har så meget lyst til sex, men jeg kunne forestille mig at hun i øjeblikket er fyldt rigeligt op af baby-pasning og graviditet. Hun har simpelthen ikke overskud til sexlyst og aktiviteter i sengen.

Hvis hun samtidig mærker et pres fra dig, vil hun trække sig mere og mere, fordi hun ikke magter at leve op til dine forventninger.

Mit bedste råd er, at du ikke plager for sex, men giver udtryk for at det er ok at kysse, kæle og nusse hinanden, uden der skal være forventninger om samleje. På den måde kan I opretholde intimiteten, nærværet og kropskontakten, indtil din kone igen har overskud til sex. Hvis intimiteten glider ud ad forholdet i denne periode, bliver det mere akavet, når sexlivet skal genoptages.

Du skal ikke tænke på onani som en nødløsning eller skamme dig over det. De fleste mennesker onanerer selv om, de er i et parforhold. Nyd de stunder, hvor du har sex med dig selv og onaner, når du har behov for det.

De bedste hilsner
Vivi

I Vivis brevkasse kan du få svar på alle spørgsmål, der vedrører din eller din partners seksualitet eller jeres fælles sexliv.

Se Vivis hjemmeside på: Bedresexliv.dk

Anmeld

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.