30+0 plukkeveer gør ondt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. februar 2014

TbCp

Sisse Vinther skriver:

Jamen man går da ikke i fødsel når den er så aktiv, gør man?

Der har ikke været forskel i hvor aktive mine børn var da jeg havde så mange plukveer.

men det er jo heller ikke sikkert det er det, det var ikke for at skræmme dig, jeg synes bare man skal være lidt ekstra opmærksom hvis de kommer ofte OG gør ondt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2014

Sisse Vinther

TbCp skriver:

Der har ikke været forskel i hvor aktive mine børn var da jeg havde så mange plukveer.

men det er jo heller ikke sikkert det er det, det var ikke for at skræmme dig, jeg synes bare man skal være lidt ekstra opmærksom hvis de kommer ofte OG gør ondt.

Jo, jo, men jeg går også med en tidlig fødsel i tankerne, da vi har fået at vide at den er meget stor. Ligger over kurven, men følger sin egen lille bane. Så tanken er ikke skræmmende eller ny, det skulle bare helst ikke være NU da den jo kun vejer omkring de 2 kg. nu.

Anmeld

27. februar 2014

BigHope13

Nu kender jeg godt nok ikke til plukkeveer da jeg ikke selv har registreret dem gennem min graviditet, men har hørt fra alle at plukkeveer ikke skal gøre ondt . De kan dog godt begynde at bide hen mod slutningen af graviditeten.
Men til dit spørgsmål om de små godt kan være aktive nær fødsel så jo det kan de godt, og en aktiv baby er ikke nogen gylden regel for at der ikke er en fødsel i vente., tror aldrig min søn havde været så aktiv som han var de 7 timer jeg havde veer, og gennem hele presse perioden blev jeg sparket gul og blå i ribbenene.,
Hvis jeg var dig ville jeg vælge lige at blive tjekket da det lyder til du mange inden for kort tid

Anmeld

27. februar 2014

Anonymo

Ring til fødegangen når du ikke længere er tryg ved at være hjemme eller du gerne vil tjekkes, en ting er i hvert fald sikkert og det er at der kommer ingen baby uden veer

Mine plukveer har også strammet og nivet, dog ikke reglmæssigt. Syntes godt jeg kan mærke forskel på dem og rigtige veer

Anmeld

27. februar 2014

Snevejr84

Hvis de gør ondt og kommer regelmæssig skal du kontakte FG. Det er for dumt andet. I uge 30 er bebs jo slet ikke klar endnu og de vil jo også prøve at stoppe fødslen.

Anmeld

28. februar 2014

Mama2012

Det er altid en god tommelfingerregel at ringe til fødegangen, hvis man er utryg ved situationen

Jeg var selv sengeliggende de sidste 2,5 måned da jeg var gravid sidste gang - for vores søn ville bare gerne UD - fik veer i 25+3 og igen i 30+2, men de stoppede det og han kom 39+0 helt perfekt!

Du skal lytte til din krop og din intuition, for hvis du ikke er tryg og tilpas, er det bedre at ringe en gang for meget end en for lidt 

Kæmpe kram

Anmeld

28. februar 2014

modesty

Sisse Vinther skriver:

Ja, mine plukkeveer gør somme tider ondt. Føles som om jeg har menstruationssmerter i hele maven, lidt bagi og somme tider i skeden.
Jeg forstår det bare ikke, for det startede med at murre og spænde og gøre ondt, og så kom plukkeveerne.
Men nu kommer det sådan oven i hinanden.

Jeg er 30+0 i dag, og de kommer som regel når jeg slapper helt af, fx når jeg går i seng, eller når jeg skal til at spise eller sidder i sofaen.

Nogle øvelser jeg kan lave for at lette på smerterne? Noget jeg kan spise, smøre på eller et eller andet?

Selvom de ikke er regelmæssige, skal du handle når de gør ondt som du beskriver. Jeg ved ikke om man kan tage kontakt til JM stadigvæk? Men ellers ville jeg ringe til fødegangen og bede om at blive scannet, så de kan se hvordan din livmoderhals har det. Og hold dig så meget som muligt i ro. Arbejder du stadig?

Anmeld

28. februar 2014

Sisse Vinther

modesty skriver:

Selvom de ikke er regelmæssige, skal du handle når de gør ondt som du beskriver. Jeg ved ikke om man kan tage kontakt til JM stadigvæk? Men ellers ville jeg ringe til fødegangen og bede om at blive scannet, så de kan se hvordan din livmoderhals har det. Og hold dig så meget som muligt i ro. Arbejder du stadig?

Nej, jeg går sygemeldt da jeg tidligere i graviditeten også havde plukkeveer som gjorde ondt og samtidig en bækkenløsning.
Den sidste uges tid har der dog været en del ræs på, vi har været meget ude, og de sidste 2-3 dage har jeg prøvet at gøre klar til at svigerforældrene kommer og overnatter i weekenden.

Anmeld

28. februar 2014

modesty

Sisse Vinther skriver:

Nej, jeg går sygemeldt da jeg tidligere i graviditeten også havde plukkeveer som gjorde ondt og samtidig en bækkenløsning.
Den sidste uges tid har der dog været en del ræs på, vi har været meget ude, og de sidste 2-3 dage har jeg prøvet at gøre klar til at svigerforældrene kommer og overnatter i weekenden.

Ring til fødegangen og bed om en scanning af din livmoderhals. Og tag den med ro, lig vandret så meget som muligt og lad andre om det fysiske arbejde.

Anmeld

28. februar 2014

Sisse Vinther

modesty skriver:

Ring til fødegangen og bed om en scanning af din livmoderhals. Og tag den med ro, lig vandret så meget som muligt og lad andre om det fysiske arbejde.

Puha, ja, men der er bare ikke andre til det.
Tror jeg tager den med ro. Holder nogle flere pauser og sætter tempoet ned. Men kan ikke lade helt være med at gøre klar, for har nogle svigerforældre med utroligt høje forventninger, og pt. er kæresten ikke hjemme til at hjælpe, og har han ikke rigtig været hele ugen, så må jo nå det jeg kan.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.