30+0 plukkeveer gør ondt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

900 visninger
19 svar
8 synes godt om
26. februar 2014

Sisse Vinther

Ja, mine plukkeveer gør somme tider ondt. Føles som om jeg har menstruationssmerter i hele maven, lidt bagi og somme tider i skeden.
Jeg forstår det bare ikke, for det startede med at murre og spænde og gøre ondt, og så kom plukkeveerne.
Men nu kommer det sådan oven i hinanden.

Jeg er 30+0 i dag, og de kommer som regel når jeg slapper helt af, fx når jeg går i seng, eller når jeg skal til at spise eller sidder i sofaen.

Nogle øvelser jeg kan lave for at lette på smerterne? Noget jeg kan spise, smøre på eller et eller andet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2014

TbCp

Plukveer skal jo helst ikke gøre ondt og hvis de kommer regelmæssigt skal man være ekstra opmærksom, det kan jo føre til for tidlig fødsel.

Er der system i dem?

Hvor tit kommer de?

Hvor længe bliver de ved?

Hvor mange har du, i timen, på et døgn?

Anmeld

26. februar 2014

Sisse Vinther

TbCp skriver:

Plukveer skal jo helst ikke gøre ondt og hvis de kommer regelmæssigt skal man være ekstra opmærksom, det kan jo føre til for tidlig fødsel.

Er der system i dem?

Hvor tit kommer de?

Hvor længe bliver de ved?

Hvor mange har du, i timen, på et døgn?

De er alt andet end regelmæssige!
Jeg har haft dem fra søndag og til nu.

De kan godt komme 2-3 gange i timen, men nogle gange kan der også gå flere timer mellem dem.

Selve smerten varer 30-60 sek. Nogle gange mindre.
Og så hører de op, og så er maven bare øm, som sidestik eller lign. og så kan de komme igen efter nogle minutter.

Anmeld

26. februar 2014

Sisse Vinther

Sisse Vinther skriver:

De er alt andet end regelmæssige!
Jeg har haft dem fra søndag og til nu.

De kan godt komme 2-3 gange i timen, men nogle gange kan der også gå flere timer mellem dem.

Selve smerten varer 30-60 sek. Nogle gange mindre.
Og så hører de op, og så er maven bare øm, som sidestik eller lign. og så kan de komme igen efter nogle minutter.

Jeg kan da sige så meget nu, at jeg havde en lille serie for 30 minutter siden. Så tog jeg et bad på 20 minutter i meget varmt vand, det er nu 10 minutter siden, og nu er de der igen.

Anmeld

27. februar 2014

TbCp

Sisse Vinther skriver:

Jeg kan da sige så meget nu, at jeg havde en lille serie for 30 minutter siden. Så tog jeg et bad på 20 minutter i meget varmt vand, det er nu 10 minutter siden, og nu er de der igen.

Jeg tror da jeg ville få det tjekket, bare for en sikkerheds skyld.
Men jeg er også meget obs på det, da jeg har født for tidligt 2 gange.

Anmeld

27. februar 2014

justagirl

Sisse Vinther skriver:

Ja, mine plukkeveer gør somme tider ondt. Føles som om jeg har menstruationssmerter i hele maven, lidt bagi og somme tider i skeden.
Jeg forstår det bare ikke, for det startede med at murre og spænde og gøre ondt, og så kom plukkeveerne.
Men nu kommer det sådan oven i hinanden.

Jeg er 30+0 i dag, og de kommer som regel når jeg slapper helt af, fx når jeg går i seng, eller når jeg skal til at spise eller sidder i sofaen.

Nogle øvelser jeg kan lave for at lette på smerterne? Noget jeg kan spise, smøre på eller et eller andet?

vejr trækninger det sagde de til fødselsforberedelsen jeg var til .. og det hjælper også her da mine også gør ondt

Anmeld

27. februar 2014

Sisse Vinther

TbCp skriver:

Jeg tror da jeg ville få det tjekket, bare for en sikkerheds skyld.
Men jeg er også meget obs på det, da jeg har født for tidligt 2 gange.

Tja... Jeg har gerne den tommelfinger-regel at hvis babyen bevæger på sig skal jeg ikke være nervøs, men synes da bestemt heller ikke det her er rart.

Anmeld

27. februar 2014

Sisse Vinther

justagirl skriver:

vejr trækninger det sagde de til fødselsforberedelsen jeg var til .. og det hjælper også her da mine også gør ondt

Det vil jeg gøre!

Anmeld

27. februar 2014

TbCp

Sisse Vinther skriver:

Tja... Jeg har gerne den tommelfinger-regel at hvis babyen bevæger på sig skal jeg ikke være nervøs, men synes da bestemt heller ikke det her er rart.

Ja det er selvfølgelig vigtigt
Men jeg tænker mere i forhold til at føde for tidligt.

Anmeld

27. februar 2014

Sisse Vinther

TbCp skriver:

Ja det er selvfølgelig vigtigt
Men jeg tænker mere i forhold til at føde for tidligt.

Jamen man går da ikke i fødsel når den er så aktiv, gør man?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.