UPDATE: De dersens forbandede plukveer, 2. gang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2014

Mor Christa

TbCp skriver:

Det er super godt at de tager dig seriøst.

Jeg blev i begge graviditeter sygemeldt pga. for mange/regelmæssige plukveer som gjorde ondt og jeg fødte for tidligt begge gang, så jeg synes virkelig man skal tage det seriøst.

Puha! Ja - jeg er også rigtig glad for at de tager mig seriøst - jeg ville virkelig ikke ønske at gå i fødsel nu! Jeg håber bare at bricanyl virker på plukveerne og at jeg så kan fortsætte min graviditet som før! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2014

Maja_4000

Mor Christa skriver:

Jeg var til fys da jeg var gravid med Victor, men jeg kunne desævrre ikke rigtig få noget ud af dét heller. Så denne gang går jeg kun til akupunktur. Så må vi se om hun sender mig videre ti lfys i dag

Hmm ja. Planen om at gå fra er faktisk ikke-eksisterende Jeg har en aftale med skolen om at jeg kan fjernstuderer.  Termin ligger d 17 maj, og vi får udleveret eksamen d 19 maj .. Så håbet er at jeg kan klare mig igennem eksamen (som så ville foregå i juni) imens jeg har en baby 
Og så ville jeg have sommerferien som "barsel", og så ville jeg kunne fjernstuderer efter sommerferien mens jeg er hjemme med lillesøster. Om det holder, ved jeg ikke! Men hvis jeg ikke kan, så må jeg hoppe på barsels-dagpenge og så starte studiet igen fra januar. Men vil så gerne være færdig med studierne! 

Ja okay.. Jeg har lige fået henvisning, og min akupunktør (hedder det dét? ) sagde at hun synes jeg skulle prøve begge dele samtidig ..

Hold da op, det lyder hårdt jeg går fra den 1. maj, bruger to ugers ferie og så er det barsel! har 37 arbejdsdage tilbage

Anmeld

26. februar 2014

Mor Christa

Maja_4000 skriver:

Ja okay.. Jeg har lige fået henvisning, og min akupunktør (hedder det dét? ) sagde at hun synes jeg skulle prøve begge dele samtidig ..

Hold da op, det lyder hårdt jeg går fra den 1. maj, bruger to ugers ferie og så er det barsel! har 37 arbejdsdage tilbage

Åh, det lyder også rigtig lækkert!! 
Jo tættere jeg kommer på termin, jo mere overvejer jeg også at springe fra studiet og så gå på barsels-dagpenge.. Jeg føler et eller andet sted at jeg får frarøvet mig barslen med lillepigen, og det er jeg faktisk rigtig ked af..
På den anden side, så vil jeg også så gerne være færdig med uddannelse til næste sommer!
Måske jeg bare skulle stile efter at komme igennem første semester her til sommer, gå på barsel derefter og så starte på anden semester igen til januar næste år. På den måde er det "kun" et halvt år jeg mister af min uddannelsestid. 
Men igen - jeg kan ikke rigtig finde ud af det  suk suk suk!

Anmeld

26. februar 2014

Maja_4000

Mor Christa skriver:

Åh, det lyder også rigtig lækkert!! 
Jo tættere jeg kommer på termin, jo mere overvejer jeg også at springe fra studiet og så gå på barsels-dagpenge.. Jeg føler et eller andet sted at jeg får frarøvet mig barslen med lillepigen, og det er jeg faktisk rigtig ked af..
På den anden side, så vil jeg også så gerne være færdig med uddannelse til næste sommer!
Måske jeg bare skulle stile efter at komme igennem første semester her til sommer, gå på barsel derefter og så starte på anden semester igen til januar næste år. På den måde er det "kun" et halvt år jeg mister af min uddannelsestid. 
Men igen - jeg kan ikke rigtig finde ud af det  suk suk suk!

Hvad hvis du studerer under barsel, har du så barslen til gode til senere eller hvordan?

Kan godt forstå at du gerne vil være færdig! Jeg skulle have været færdig den 29. december i år, det bliver jeg så heller ikke hehe

Anmeld

26. februar 2014

Mor Christa

Maja_4000 skriver:

Hvad hvis du studerer under barsel, har du så barslen til gode til senere eller hvordan?

Kan godt forstå at du gerne vil være færdig! Jeg skulle have været færdig den 29. december i år, det bliver jeg så heller ikke hehe

Ah er du stadig under uddannelse? Hvornår er du så færdig?
Ja, jeg ville have barslen til gode, med mindre farmand vælger at bruge den .. Men det tvivler jeg på  

Anmeld

26. februar 2014

Maja_4000

Mor Christa skriver:

Ah er du stadig under uddannelse? Hvornår er du så færdig?
Ja, jeg ville have barslen til gode, med mindre farmand vælger at bruge den .. Men det tvivler jeg på  

Nååårh, så kan du jo holde hende hjemme der, hvis det er

Jeg ved ikke hvornår jeg er færdig.. Fordi jeg er gået ned i tid mangler jeg jo 12 timer om ugen.. Ved ikke lige hvordan det fungerer, om de bliver lagt til i sidste ende eller men jeg mangler 8 måneder (+evt de ekstra timer) når jeg går på barsel

Anmeld

26. februar 2014

Mor Christa

Maja_4000 skriver:

Nååårh, så kan du jo holde hende hjemme der, hvis det er

Jeg ved ikke hvornår jeg er færdig.. Fordi jeg er gået ned i tid mangler jeg jo 12 timer om ugen.. Ved ikke lige hvordan det fungerer, om de bliver lagt til i sidste ende eller men jeg mangler 8 måneder (+evt de ekstra timer) når jeg går på barsel

Okay, så du får også barsel sådan midt i uddannelsen.
Er du også total frustreret over at man ikke bare er færdig? Jeg ville så gerne bare kunne være færdig næste sommer, men jeg vil bare heller ikke gå glip af barsel! Total dilemma! 

Anmeld

26. februar 2014

Maja_4000

Mor Christa skriver:

Okay, så du får også barsel sådan midt i uddannelsen.
Er du også total frustreret over at man ikke bare er færdig? Jeg ville så gerne bare kunne være færdig næste sommer, men jeg vil bare heller ikke gå glip af barsel! Total dilemma! 

Altså min tager 3,5 år, så jeg er noget længere end halvvejs

Jeg synes faktisk det er fint.. Er glad for at jeg har et arbejde at komme tilbage til efter barsel.. Ellers var jeg jo arbejdsløs

Anmeld

26. februar 2014

Mor Christa

Maja_4000 skriver:

Altså min tager 3,5 år, så jeg er noget længere end halvvejs

Jeg synes faktisk det er fint.. Er glad for at jeg har et arbejde at komme tilbage til efter barsel.. Ellers var jeg jo arbejdsløs

Ja, på den måde er det jo også fint Men hvis jeg skulle gøre det på den måde, krævede det jo også at jeg så reelt gik på barsel - det gør jeg jo ikke. Jeg studerer jo mens jeg har bettepigen hjemme..
Får du SU under barsel så, eller hvad gør du?

Anmeld

26. februar 2014

Maja_4000

Mor Christa skriver:

Ja, på den måde er det jo også fint Men hvis jeg skulle gøre det på den måde, krævede det jo også at jeg så reelt gik på barsel - det gør jeg jo ikke. Jeg studerer jo mens jeg har bettepigen hjemme..
Får du SU under barsel så, eller hvad gør du?

Jeg er på elevløn, så jeg kommer på barselsdagpenge

Synes det er sejt hvis du kan gennemføre en uddannelse med et spædbarn håber hun er en nem en hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.