Tanke-tråd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.571 visninger
10 svar
7 synes godt om
25. februar 2014

eenirtak

Har nu været skruk i et års tid og fik lige brug for at dele mine tanker... Så advarer lige: tro ikke jeg har nogle spørgsmål :-)

Min situation: jeg er 20år, fylder 21 til sommer, bor sammen med min kæreste på 29 der fylder 30 til sommer. Vi har været sammen i 3 år og boet sammen i lidt over et år. Vi har villa, Volvo og vovse - eller det er nu en lejlighed og en Kia  For ca. et år siden begyndte jeg at blive skruk, jeg glæder mig ubeskriveligt til vi engang skal blive forældre og vi snakker da også ofte om børne navne, opdragelse og også om vi kunne få plads, så kæresten er heller ikke u-skruk  Problemerne om man kan sige er at vi bor i en lille 2værelses, men tænker alligevel at vi skal flytte i noget større om et par år, og i den periode kunne baby/barn sagtens sove i tremmeseng ved siden af vores. 

Så er vi begge studerende så hvis jeg blev gravid skulle jeg gå på barsel og tage det sidste år med baby, det gør det jo selvfølgelig sværere. Min kæreste er færdig med uddannelse til sommer så der er jo også et spørgsmål om jobmuligheder.. Penge er umiddelbart ikke et problem, jeg sætter 4000 af til opsparing hver måned og det er ikke fordi vi sparer specielt.. 

Kom på et spørgsmål (er nok spurgt om flere gange før) men hvad var jeres tanker om pb - altså hvad skulle være på plads?

og glædelig første forårsdag hvis man ikke kigger på kalenderen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2014

Mother-love

Her havde vi været sammen i 1,5 år da vi gik igang med pb. Og da jeg havde afsluttet min udd.

Vi var enige om at jeg skulle afslutte min udd. Først. Men havde jo også kun 1,5 år tilbage da vi mødte hinanden.

Min kæreste er 38 og jeg bliver 27 nu her. Så det er også ved at være udkald for min kæreste da han ikke har andre børn.

Men hvordan man gør er jo op til ens mavefornemmelse. Hvis man mener det nok skal gå at sætte sin udd. På standbye. Jamen så er det jo det man gør. Hvis man føler at ens økonomi kan bære det. Jamen så er det jo bare at gøre det

Anmeld

25. februar 2014

FrkGranger

Her var manden hurtigt skruk, allerede da vi havde været sammen i 2 år, men accepterede at jeg ville være færdig med uddannelse først.

Vi begyndte pb vinter 2011 da vi havde været sammen i 5 1/2år, da vi var 27 og 22, men det tog lidt længere tid end beregnet og blev først gravid i august i år og har termin til maj.

Her er det vigtige at vi føler os ffølelsesmæssig parat og at vi ved økonomien kan bære denne post.

Anmeld

25. februar 2014

lille-fisen

Jeg tror det er meget individuelt det der med hvad der skal til før pb startes. Det kommer an på hvem man er - for nogle fungerer det at få børn under studierne og andre vil gerne have alt (job, hus, bil, uddannelse) på plads først.

Hjemme hos os var vist noget forskellige på det punkt. 

Min kæreste mente vi skulle: købe en stor lejlighed, være færdige med udd., begge være i job og have større økonomisk råderum (end som studerende).

Jeg mente vi skulle: leje en større lejlighed (på sigt), godt kunne få børn mens en af os stadig læste og den anden var i arbejde og at vi skulle have bil.

Så fandt vi et kompromis som passede os begge  

Vil sige det vigtigste er at i lægger et realistisk budget - når du fx sætter 4000 kr til side hver måned går jeg ud fra du arbejder en del - kan du også det når baby er kommet til verden? (ikke den første tid ihvertfald). 

Anmeld

25. februar 2014

eenirtak

lille-fisen skriver:

Jeg tror det er meget individuelt det der med hvad der skal til før pb startes. Det kommer an på hvem man er - for nogle fungerer det at få børn under studierne og andre vil gerne have alt (job, hus, bil, uddannelse) på plads først.

Hjemme hos os var vist noget forskellige på det punkt. 

Min kæreste mente vi skulle: købe en stor lejlighed, være færdige med udd., begge være i job og have større økonomisk råderum (end som studerende).

Jeg mente vi skulle: leje en større lejlighed (på sigt), godt kunne få børn mens en af os stadig læste og den anden var i arbejde og at vi skulle have bil.

Så fandt vi et kompromis som passede os begge  

Vil sige det vigtigste er at i lægger et realistisk budget - når du fx sætter 4000 kr til side hver måned går jeg ud fra du arbejder en del - kan du også det når baby er kommet til verden? (ikke den første tid ihvertfald). 

Arbejder nok timer til at få barselsdagpenge så kan tage et års barsel, hvor jeg så også får su klip. Arbejder 2 gange om ugen om aftenen, så hvis min kæreste får fuldtidsjob til sommer som lærer så ligger det i dagtimerne så når barsel er slut burde han godt kunne tage sig af baby de par dage om ugen indtil mit studie er færdigt tænker jeg 

Anmeld

25. februar 2014

eenirtak

FrkGranger skriver:

Her var manden hurtigt skruk, allerede da vi havde været sammen i 2 år, men accepterede at jeg ville være færdig med uddannelse først.

Vi begyndte pb vinter 2011 da vi havde været sammen i 5 1/2år, da vi var 27 og 22, men det tog lidt længere tid end beregnet og blev først gravid i august i år og har termin til maj.

Her er det vigtige at vi føler os ffølelsesmæssig parat og at vi ved økonomien kan bære denne post.

Tillykke med graviditeten, uh det var et stykke tid at vente

Anmeld

26. februar 2014

Papillon

Vi havde meget få krav til, hvad der skulle være på plads. I grove træk handlede det for os om, at vi havde tag over hovedet, et stabilt forhold, en fremtid sammen og nok kærlighed at give af. Og selvfølgelig lysten til at få et barn sammen.

Vi er begge studerende, bor i en to-værelses (flytter dog snart i tre-værelses), 22 år og venter vores første barn om fire måneder. Vi tog beslutningen efter kun at have kendt hinanden i et år som 20-årige. For mange lyder det nok "risikabelt" og forkert, men for os føltes det rigtigt - og jeg fortryder på ingen måde Ikke alt behøver gøres op i tid og penge.

Anmeld

26. februar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Vi havde ikke andre krav end at økonomien skulle kunne bære det og kærligheden skulle være i top

så jeg blev gravid 1år efter vi fandt sammen (6måneder efter sammenflytning) jeg havde udd og job, min kæreste læste/læser. Vi boede i 2vær lejlighed på 67kvm og det gik helt fint. Flyttede i en 3vær da den lille var 6måneder. Nu arbejdes der på nummer 2, og planen er at ungerne skal dele værelse når den mindste engang får brug for et.

så, hvis i føler der er luft i budgettet og kærlighed i spandevis vil jeg da sige GO GO GO!

Anmeld

28. maj 2014

eenirtak

Kan opdatere med at kæresten spurgte mig om jeg kunne se mig selv som gravid næste år, jeg sagde jo så JA, jeg kunne se mig som gravid i år - så vist alt går som planlagt begynder pb i efteråret 

Anmeld

28. maj 2014

Maja91

eenirtak skriver:

Kan opdatere med at kæresten spurgte mig om jeg kunne se mig selv som gravid næste år, jeg sagde jo så JA, jeg kunne se mig som gravid i år - så vist alt går som planlagt begynder pb i efteråret 

Fedt! Kæmpe tillykke

hvad sagde han til dit svar ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.