ork altså

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. februar 2014

Moar2011

MorDk skriver:

Du spiser alt alt for lidt! 

Lyder skørt men der skal sunde fedtstoffer til. FEDT ER GODT! Du skal bruge fedt til at tabe dig. 

hvad vil du så råde mig til at spise på en hel dag?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2014

Moar2011

Leonora skriver:

Det lyder til at du får for lidt kalorier. Det lyder tosset men hvis din krop ik får de nærings stoffer/proteiner og den skal have begynder den at holde på dit fedt.

Hvis jeg var dig ville jeg begynde at tælle kalorier og taste ind hvor meget du skal have for fx at tabe 1/2-1 kg om ugen. Der findes flere tabeller. Jeg vejre 67 kg og skal tabe ca 5 kg endnu. Jeg spiser ca 1400 kalorier om dagen

Mvh Louise

jamen jeg kan næsten ikke spise noget før jeg har brugt mine, når jeg sætter den til at tabe et kg om ugen

Anmeld

25. februar 2014

Moar2011

*Pingvinen* skriver:

Tænkte også med det samme - du spiser alt for lidt..
Protein, fedt og de rigtige kulhydrater i hver hovedmåltid, skal du sørge for at få. Og hvis du ikke er sulten til mellemmåltiderne, så Lad være med at spise.

Protein er også i kvark, som ikke har så skarp en smag som skyr. Men ellers er der protein i fx fisk, kød, æg, godt ost.

Fedt - der skal du sørge for at få det gode fedt. Og Husk at fedt er nødvendigt. Nu lever jeg efter stenalderkost, så jeg spiser med glæde rigtigt smør og masser af bacon, fløde osv. Men ellers er godt fedt øko olivenolie, en håndfuld nødder dagligt, avokado, godt mayonaise, kokosolie.

Gode kulhydrater er grøntsager. Og variere dem. Det smager jo bragende godt at Stege grøntsager, vende dem i god olie og krydret med hvidløg osv også i ovnen.

hvordan vil du evt lave en dag med mad?

Anmeld

25. februar 2014

MorDk

Storms-Mor skriver:

hvad vil du så råde mig til at spise på en hel dag?

Læs lidt her....

https://www.fitnessdk.dk/videnogdebat/nyheder/artikler/Pages/Spis_dig_slank_10_tips.aspx 

Anmeld

25. februar 2014

stjernehimmel

Storms-Mor skriver:

hytte ost spiser jeg til aften - sammen med min alm aftensmad

Åhhh... der ville jeg nok bestræbe mig på evt noget kylling og grøntsager.....

Hvis du har svært ved at finde protein kilderne så er madlog et rigtig godt system....(det koster lidt men giver gode ideer og gør det nemmere fremad rettet )

Anmeld

25. februar 2014

*Pingvinen*

Storms-Mor skriver:

hvordan vil du evt lave en dag med mad?

Det er vigtigt lige at sige, at på stenalderkost spiser man ikke mel, kartofler, ris, pasta og sukker. Og hvis man spiser alt det fedt OG mel osv, Ja så buler man hurtigt ud..!

Til morgen spiser jeg mit hjemmelavet yoghurt. Jeg tager en håndfuld frosne blåbær op i en skål om aftenen, så de er tøet op om morgenen. Jeg kommer 2 tsk kvark, en sjat yoghurt naturel 3%, en håndfuld hakkede nødder, lidt akasia honning og blander det sammen til en yoghurt. Meget nemt og tager højst 2 min.

Når jeg er på arbejde spiser jeg et stykke stenalderkost-knækbrød med smør og ost på.

Til middag får jeg tit rester fra aftensmaden fx rodfrugter i stave bagt i ovn og et stykke kyllingoverlår osv. Og gerne med en klat smør på det lune grøntsager.

Spiser ikke så tit noget til eftermiddag, men tager en vandflaske med på arbejde, som jeg drikker i bilen på vej hjem. Eller spiser en banan.

Til aftensmad spiser jeg alverdens grøntsager. Ikke så meget salat, for føler ikke jeg bliver ordentligt mæt af det. Også kan jeg fx spise en fyldt kyllingfilet med pikantost, et par skiver tomater som Fyld også snor jeg to skiver bacon omkring.

Hvis jeg er sulten til aftenskaffe, kan jeg tage en appelsin, 2 brikker 80% chokolade, en Skive stenalderkost-knækbrød osv. Men er jeg ikke sulten, spiser jeg ikke noget.

Drikker vand hele dagen. Ikke katastrofalt meget, men jeg holder mig på de to liter vel... jeg drikker nogle kopper kaffe med sødmælk, drikker te om aftenen.
Også mærker jeg bare efter, hvad det er min krop vil have og hvad den har behov for.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.