Bækkenløsning - hvor ondt skal det gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.079 visninger
13 svar
2 synes godt om
25. februar 2014

Mie89

Som overskriften lyder, hvor ondt skal det gøre for at der er tale om egentlig bækkenløsning? 

Vi har ude og gå en rigtig god lang tur, i et bakket landskab i søndags og siden da har jeg døjet med smerter over skambenet og i ballerne (ved halebenet) - det gør ondt når jeg bevæger mig, men ikke rigtig hvis jeg sidder/ligger stille. Det føles lidt som at have et stort blåt mærke, og gør ekstra ondt når jeg trykker derpå .. 

Tror I der er tale om bækkenløsning? 

Del meget gerne med dine erfaringer - jeg skal til læge på onsdag, så snakker selvfølgelig med ham om det der 

Jeg er forresten 33+5 idag . 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2014

Mariekjellerup90

Mie89 skriver:

Som overskriften lyder, hvor ondt skal det gøre for at der er tale om egentlig bækkenløsning? 

Vi har ude og gå en rigtig god lang tur, i et bakket landskab i søndags og siden da har jeg døjet med smerter over skambenet og i ballerne (ved halebenet) - det gør ondt når jeg bevæger mig, men ikke rigtig hvis jeg sidder/ligger stille. Det føles lidt som at have et stort blåt mærke, og gør ekstra ondt når jeg trykker derpå .. 

Del meget gerne med dine erfaringer - jeg skal til læge på onsdag, så snakker selvfølgelig med ham om det der 

Altså ved mig mærkede det som om, at mine hofter sad fast, og det gjorder rigtig ondt. Nogen gange mærkede det som om mit ene ben knækkede sammen under mig. Det var især hvis jeg sad i sofaen og skulle op der fra igen, at mine hofter "sad fast"  

Anmeld

25. februar 2014

L&V

Mie89 skriver:

Det er meget svært at sige for det føles ikke ens ved alle og kan jo sidde på forskellige måder. Ved mig var det en skurende stikkende smerte og som om det hele var ude af led så det knaste når jeg gik.

Anmeld

25. februar 2014

Sander&Vitus-Mor

Mie89 skriver:

Nej det tror jeg ikke. Tror mere det er bækkensmerter dem har og får næsten alle gravide i forskellige omfang, og i og med du fik det efter at være aktiv, tror jeg ikke der er tale om bækkenløsning..

Anmeld

25. februar 2014

modesty

Mie89 skriver:

Nej, jeg tror ikke at der er tale om bækkenløsning. Det lyder som almindelig graviditets-ømhed. Den "blå mærke" følelse du snakker om, havde jeg ved mit skamben de sidste par måneder af graviditeten.

Anmeld

25. februar 2014

Mor Christa

for at det skal være bækkenløsning skal du have ondt i alle 3 led, dvs ved skambenet og de to led omme bagpå. alle ledene samles ved halebenet. 
Bækkenløsning føles lidt som om at understellet sidder meget løst og du føler ikke rigtig at det hænger ordentligt sammen. Det er selvfølgelig forskelligt hvor mange smerter man har når man har bækkenløsning. Det forværres jo mere gravid du bliver.
Men jeg vil KLART anbefale dig at gå til læge/JM og få det tjekket, fordi hvis det er bækkenløsning skal du tage dig nogle forbehold! Jeg går til akupunktur med min bækkenløsning - og jeg ved der også går gravide til akupunktur, som ikke nødvendigvis har bækkenløsning, men bækkensmerter. De kan nemlig også være meget smertefulde.

Man behøver ikke at have bækkenløsning for at det gør rigtig ondt - det kan også sagtens "bare" være bækkensmerter. Men tag en snak med lægen/JM - de kan sende dig videre til fys ellr akupunktur og vejlede dig i hvordan du skal leve dit liv fra nu af og til du har født, med bækkensmerter.

Håber det går over! Det er så træls at have ondt!

Anmeld

25. februar 2014

ano14316

Mie89 skriver:

Det er lige før jeg siger, at hvis i har gået en god lang tur i bakket landsab, så har du ikke bækkenløsning, det kan man slet slet ikke med bækkenløsning..

For at du har en reel bækkenløsning har du smerter fra skambenet (som for mig oplevet brændende/svigende i starten) og smerter der stråler ned i benene fra SI ledene.

Bækkenløsning er meget smertefuldt, det vil gøre ondt, nærmest ved al bevægelse. og det gør MEGET ondt.

Jeg er kun i starten af min bækkenløsning, jeg ved det bliver meget værre med siden.. og jeg oplever ud over nærmest konstante smerter:

ikke at kunne flytte det ene eller det andet ben, kan ikke komme op hvis jeg sidder på gulvet (som i at jeg er NØD til at få hjælp) har svært ved at gå hvis jeg har siddet ned i mere end en halv times tid, svært at komme op fra bløde møbler. og så selvfølgelig smerter og ubehag ved løft.

Jeg synes det lyder som en alm. overbelastning, du er langt henne i din graviditet, og alles bækken skal jo blive løse, så baby kan komme ud, og det vil give ubehag og nogen smerter.. og jeg tror bare det er der du er... men det kan altid være rart at komme til en fysser, der kan sørger for at det ikke sidder skævt og låser.

Anmeld

25. februar 2014

L&V

Mor Christa skriver:

for at det skal være bækkenløsning skal du have ondt i alle 3 led, dvs ved skambenet og de to led omme bagpå. alle ledene samles ved halebenet. 
Bækkenløsning føles lidt som om at understellet sidder meget løst og du føler ikke rigtig at det hænger ordentligt sammen. Det er selvfølgelig forskelligt hvor mange smerter man har når man har bækkenløsning. Det forværres jo mere gravid du bliver.
Men jeg vil KLART anbefale dig at gå til læge/JM og få det tjekket, fordi hvis det er bækkenløsning skal du tage dig nogle forbehold! Jeg går til akupunktur med min bækkenløsning - og jeg ved der også går gravide til akupunktur, som ikke nødvendigvis har bækkenløsning, men bækkensmerter. De kan nemlig også være meget smertefulde.

Man behøver ikke at have bækkenløsning for at det gør rigtig ondt - det kan også sagtens "bare" være bækkensmerter. Men tag en snak med lægen/JM - de kan sende dig videre til fys ellr akupunktur og vejlede dig i hvordan du skal leve dit liv fra nu af og til du har født, med bækkensmerter.

Håber det går over! Det er så træls at have ondt!

Vil bare lige rette det du skriver man skal ikke ha i alle 3 led det varriere

Anmeld

25. februar 2014

Mor Christa

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Vil bare lige rette det du skriver man skal ikke ha i alle 3 led det varriere

For at man kan kalde det bækkenløsning så skal alle 3 led  være ramt. Ellers hedder det bækkensmerter, og ikke bækkenløsning. Det var hvert fald hvad min læge og JM fortalte mig.

Anmeld

25. februar 2014

L&V

Mor Christa skriver:

For at man kan kalde det bækkenløsning så skal alle 3 led  være ramt. Ellers hedder det bækkensmerter, og ikke bækkenløsning. Det var hvert fald hvad min læge og JM fortalte mig.

Oki men fysioterapeuter arbejder anderledes med det så for nu har jeg haft det i begge graviditeter og har det nu som kronisk bl og der er det startet i skambenet og senere kommet i de to ydre led og der har det været bl de har dianostiseret

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.