Føde for tidligt igen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2014

TbCp

Gevher Atici skriver:

Ja, det tror jeg ihvertfald..

Altså ikke at du gør det 100%, men tror chancen for det er stort..

Har selv født i uge 28+5, og er vildt bange for at få flere børn pt. fordi at jeg har hørt, læst og snakket med andre mødre som har født alle deres børn for tidligt.

Og at man kommer til flere skanninger betyder desværre ikke nødvendigvis at du kommer til at føde til tiden.

Jeg har sukkersyge, så hele min graviditet er jeg blevet fulgt tæt, skulle til diabeteslæge hver 2. uge og var til skanning 1 gang om måneden, men alligevel kunne de ikke se noget udover den sidste skanning jeg nåede til med målsætning på min søn. Der fik de hans vægt til mindre en han burde være (945 gr), så jeg skulle havde en ekstra tid til skanning, men det nåede jeg aldrig til. Fødte ugen efter en søn på 970 gr.

Nu er det ikke for at skræmme dig eller noget.  alt hvad jeg kan for at du får den bedste graviditet.  

Kopierer lige hvad jeg skrev længere oppe

på Rigshospitalets hjemmeside står flg

“Et studie har vist, at hvis man har født for tidligt én gang, er risikoen for at føde for tidligt igen ca. 16 %. Hvis kvinden har født for tidligt 2 gange tidligere, er risikoen ca. 41 %, og hvis kvinden har født for tidligt ved 3 tidligere fødsler, er risikoen ca. 67 %.”

så risikoen stiger for hver gang, men efter første gang er den ikke så stor.
Jeg har selv født for tidligt 2 gange og tør derfor ikke få flere børn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2014

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

Har ikke lige læst alle svar så undskyld hvis det er en gentagelse

Jeg har lige været til JM 

Jeg født 4 uger før tid med min datter - min JM sagde at chancen var rigtig stor for at føde før tid når man har gjort det før.. og også MEGET før tid.

Anmeld

26. februar 2014

Anonym trådstarter

takker for alle svarene

Jeg ved godt det ikke er nogen garanti at rende til scanning hele tiden, jeg syntes faktisk det gør det hele værre, fordi jeg så konstant tænker over at risikoen er der - og de ved det!

Jeg håber virkelig også jeg får lov

Anmeld

26. februar 2014

VIPpigen

Jeg kan godt forstå din bekymring...

Jeg er selv gravid for anden gang, min datter er født 5 uger før tid, og jeg gør alt for at leve som i 'selvfølgelig-føder-jeg-ikke-før-tid-igen'... Og det mest irriterende er at det meste familie prøver at berolige mig med, at det sker ikke igen, og hvorfor skulle det dog...

Den eneste som faktisk lytter er min jm, og sygehuset. Jeg skal også til ekstra scanninger, og bliver fulgt tæt. 

Men som sagt prøver jeg på at tage en dag af gangen. Håber ikke det sker igen, men har allerede tænkt på mulighederne, både hvis jeg bliver sygemeldt, men også hvis vi igen skal indlægges på neo.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.