Anonym skriver:
Hej
Jeg har tidligere født en dreng i uge 32+2, vandet gik i uge 30+6 og han kom til verdenen der i uge 32, efter en MEGET lang fødsel.
Så jeg vil hører om nogen af jer ved om risikoen er der igen? og i såfald hvor stor den er? min søn er snart 1,5 år så det er ikke vildt længe siden jeg fødte.
Der er ingen lægelig forklaring på den tidlige fødsel, vandet gik bare, jeg bliver fulgt tæt denne gang, med eksta scanning mm, men jeg er stadig meget nervøs for det, og endnu mere bange er jeg for en endnu tidligere fødsel end sidst..
Håber i vil dele jeres historier 
Ja, det tror jeg ihvertfald..
Altså ikke at du gør det 100%, men tror chancen for det er stort..
Har selv født i uge 28+5, og er vildt bange for at få flere børn pt. fordi at jeg har hørt, læst og snakket med andre mødre som har født alle deres børn for tidligt.
Og at man kommer til flere skanninger betyder desværre ikke nødvendigvis at du kommer til at føde til tiden.
Jeg har sukkersyge, så hele min graviditet er jeg blevet fulgt tæt, skulle til diabeteslæge hver 2. uge og var til skanning 1 gang om måneden, men alligevel kunne de ikke se noget udover den sidste skanning jeg nåede til med målsætning på min søn. Der fik de hans vægt til mindre en han burde være (945 gr), så jeg skulle havde en ekstra tid til skanning, men det nåede jeg aldrig til. Fødte ugen efter en søn på 970 gr.
Nu er det ikke for at skræmme dig eller noget.
alt hvad jeg kan for at du får den bedste graviditet.