Føde for tidligt igen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.022 visninger
13 svar
1 synes godt om
24. februar 2014

Anonym trådstarter

Hej

Jeg har tidligere født en dreng i uge 32+2, vandet gik i uge 30+6 og han kom til verdenen der i uge 32, efter en MEGET lang fødsel.

Så jeg vil hører om nogen af jer ved om risikoen er der igen? og i såfald hvor stor den er? min søn er snart 1,5 år så det er ikke vildt længe siden jeg fødte.

Der er ingen lægelig forklaring på den tidlige fødsel, vandet gik bare, jeg bliver fulgt tæt denne gang, med eksta scanning mm, men jeg er stadig meget nervøs for det, og endnu mere bange er jeg for en endnu tidligere fødsel end sidst..

Håber i vil dele jeres historier

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Første gang fik jeg konstateret ssf i uge 32. Fik aks uge 34+.

Anden gang blev jeg sat igang på min terminsdato, da jeg ik måtte gå over tid.

Var også total nervøs anden gang, i forhold til om det ville gå på samme måde, som første gang. Blev fuldt med extra Scaninger hver 4 uge, fra uge 12. Heldigvis gik alt efter planen anden gang! Vh stine

Anmeld

24. februar 2014

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Første gang fik jeg konstateret ssf i uge 32. Fik aks uge 34+.

Anden gang blev jeg sat igang på min terminsdato, da jeg ik måtte gå over tid.

Var også total nervøs anden gang, i forhold til om det ville gå på samme måde, som første gang. Blev fuldt med extra Scaninger hver 4 uge, fra uge 12. Heldigvis gik alt efter planen anden gang! Vh stine

Dejlig historie

Anmeld

24. februar 2014

Rikke S

Anonym skriver:

Hej

Jeg har tidligere født en dreng i uge 32+2, vandet gik i uge 30+6 og han kom til verdenen der i uge 32, efter en MEGET lang fødsel.

Så jeg vil hører om nogen af jer ved om risikoen er der igen? og i såfald hvor stor den er? min søn er snart 1,5 år så det er ikke vildt længe siden jeg fødte.

Der er ingen lægelig forklaring på den tidlige fødsel, vandet gik bare, jeg bliver fulgt tæt denne gang, med eksta scanning mm, men jeg er stadig meget nervøs for det, og endnu mere bange er jeg for en endnu tidligere fødsel end sidst..

Mit vand gik i uge 36 og jeg fødte 37+0 (1. graviditet) og 2. gang blev jeg sat i gang, da lillebror hyggede sig for godt inde i maven.
Jeg er i uge 31 med min 3. men mine plukveer tager nærmest til dagligt, så er ikke sikker på, at gå tiden ud denne gang, men jeg ved det jo ikke endnu
Men ved da, at fordi man én gang har født før tid, behøver det ikke at gentage sig

Anmeld

24. februar 2014

Anonym trådstarter

Rikke S skriver:

Mit vand gik i uge 36 og jeg fødte 37+0 (1. graviditet) og 2. gang blev jeg sat i gang, da lillebror hyggede sig for godt inde i maven.
Jeg er i uge 31 med min 3. men mine plukveer tager nærmest til dagligt, så er ikke sikker på, at gå tiden ud denne gang, men jeg ved det jo ikke endnu
Men ved da, at fordi man én gang har født før tid, behøver det ikke at gentage sig

Nej

Jeg har bare hørt at ved vandafgang uden grund er der større chance for det sker igen

Held og lykke med den 3 bebs jeg har også en del plukveer allerede, men det tror/håber jeg ikke er alvorligt, jeg er trods alt kun knapt 17 uger henne

Anmeld

24. februar 2014

Majbriteriksen

Jeg fødte uge 34 med den første. Jeg startede med mange plukkeveer/småveer og vandafgang. Ved anden graviditet begyndte jeg at bløde i uge 19, blev sygemeldt og beordret seng eller ihvertfald ro og fulgt lidt tæt. var inde flere gange med begyndende veer og fik stoppet fødslen. Sidste gang i uge 32 hvor jeg også fik lungemodner. Derefter ville lillebror så ikke ud, endte med at blive sat igang og han er født 39+0  4050 g og 54 cm! 

spørg hvis der er noget du gerne vil vide 

Anmeld

24. februar 2014

Anonym trådstarter

Majbriteriksen skriver:

Jeg fødte uge 34 med den første. Jeg startede med mange plukkeveer/småveer og vandafgang. Ved anden graviditet begyndte jeg at bløde i uge 19, blev sygemeldt og beordret seng eller ihvertfald ro og fulgt lidt tæt. var inde flere gange med begyndende veer og fik stoppet fødslen. Sidste gang i uge 32 hvor jeg også fik lungemodner. Derefter ville lillebror så ikke ud, endte med at blive sat igang og han er født 39+0  4050 g og 54 cm! 

spørg hvis der er noget du gerne vil vide 

Jeg er allerede sygemeldt (snart 17 uger henne) pga forkortet livmoder hals og mange plukveer

Men jeg tror ikke/håber ikke det er noget alvorligt, jeg ved jo hvordan det er at føde for tidligt, men tanken om jeg skal være væk fra min søn herhjemme i flere uger fordi jeg skal ligge på neo er helt udholdelig syntes jeg

og så vil jeg bare så gerne prøve at være høj gravid og gå og vente på bebs kommer til verdenen

Anmeld

25. februar 2014

TbCp

Jeg fik nr 1 i uge 35+2 og nr 2 i uge 32 + 2.

risikoen stiger for hver gang man føder for tidligt.

på Rigshospitalets hjemmeside står flg

“Et studie har vist, at hvis man har født for tidligt én gang, er risikoen for at føde for tidligt igen ca. 16 %. Hvis kvinden har født for tidligt 2 gange tidligere, er risikoen ca. 41 %, og hvis kvinden har født for tidligt ved 3 tidligere fødsler, er risikoen ca. 67 %.”

så efter 1 for tidlig fødsel er risikoen stadig ret lav, men den er der. 

Anmeld

25. februar 2014

Majbriteriksen

Anonym skriver:

Jeg er allerede sygemeldt (snart 17 uger henne) pga forkortet livmoder hals og mange plukveer

Men jeg tror ikke/håber ikke det er noget alvorligt, jeg ved jo hvordan det er at føde for tidligt, men tanken om jeg skal være væk fra min søn herhjemme i flere uger fordi jeg skal ligge på neo er helt udholdelig syntes jeg

og så vil jeg bare så gerne prøve at være høj gravid og gå og vente på bebs kommer til verdenen

Jeg håber for dig at du får lov at gå tiden ud, kan godt forstå at tanken om at undvære din søn er svær. Da jeg blev indlagt for at få stoppet fødslen en af gangene, fik jeg en mms fra min søns dagplejer med en billede af ham hvor han er super glad og en tekst med at alt var godt hos ham. jeg stortudede helt vildt, så sygepl. troede at jeg var i panik over alt det der skete, måtte forklare at jeg savnede min ældste søn. åhh de hormoner. 

Anmeld

26. februar 2014

Gevher Atici

Anonym skriver:

Hej

Ja, det tror jeg ihvertfald..

Altså ikke at du gør det 100%, men tror chancen for det er stort..

Har selv født i uge 28+5, og er vildt bange for at få flere børn pt. fordi at jeg har hørt, læst og snakket med andre mødre som har født alle deres børn for tidligt.

Og at man kommer til flere skanninger betyder desværre ikke nødvendigvis at du kommer til at føde til tiden.

Jeg har sukkersyge, så hele min graviditet er jeg blevet fulgt tæt, skulle til diabeteslæge hver 2. uge og var til skanning 1 gang om måneden, men alligevel kunne de ikke se noget udover den sidste skanning jeg nåede til med målsætning på min søn. Der fik de hans vægt til mindre en han burde være (945 gr), så jeg skulle havde en ekstra tid til skanning, men det nåede jeg aldrig til. Fødte ugen efter en søn på 970 gr.

Nu er det ikke for at skræmme dig eller noget.  alt hvad jeg kan for at du får den bedste graviditet.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.