Kan jeg få kontanthjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.476 visninger
24 svar
3 synes godt om
23. februar 2014

Anonym trådstarter

Det er nu egentlig bare et spørgmål jeg kom til at tænke på.

Kan jeg få kontanthjælp hvis jeg afslutter min hf enkelt fag og går på barsel derefter?

Og hvad ville taksten være hvis jeg er forsørger i forvejen og bor sammen med min kæreste?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2014

Anonym trådstarter

Og jeg er i mellem 25 og 30 år.

Anmeld

24. februar 2014

Anonym trådstarter

Ingen der ved noget om det?

Anmeld

24. februar 2014

Albertsen92

Tror jeg ikke efter den nye reform

Anmeld

25. februar 2014

siw84

Du vil ikke være berettiget til kontanthjælp i det du bor med din kæreste. Efter den nye reform skal man forsørge sin ledige samlever. Så din kæreste skal forsørge dig. De trækker det beløb fra som din kæreste tjener over kontanthjælps satsen. Den lyder på 14000 og noget. Så tjener han fx. 26000 før skat så lyder kontanthjælpen på 2000 ca før skat. De modregner.
Så alt efter hvad din kæreste tjener så vil du ikke få nogle penge fra kommunen.

Anmeld

25. februar 2014

oktoberbaby

Hvordan kan det være? Jeg har da fået afvide at jeg er berigtiget til kontanthjælp når jeg er færdig på skole og ca er 4 måneder fra at føde?
Men jeg er så også 22, og bor sammen med en der er på SU - er det der forskellen er?

Anmeld

25. februar 2014

Bertris

din kontanthjælp vil afhænge af din kærestes indtægt, mener at hvis han tjener over 18.000 før skat, kan du ikke få en krone, men indtægtsbeløbet svinger vist også. 
Det at du er færdig med HF betyder forresten ikke at du ikke er uddannelses parat, for du kan stadig uddanne dig. 

Er ikke selv begejstret for reformen, trods jeg ikke er ramt

Anmeld

25. februar 2014

CharlotteA

Du kan 14 dage før din afsluttende hf, melde dig ind i en A kasse og få dagpenge. Så undgår du kontanthjælp.

Anmeld

25. februar 2014

CharlotteA

Du kan 14 dage før din afsluttende hf, melde dig ind i en A kasse og få dagpenge. Så undgår du kontanthjælp.

Anmeld

25. februar 2014

Mille82

Man kan ikke få dagpenge efter HF ... eller gymnasiet for den sags skyld

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.