Har lige været ved vagtlægen.... (og ? til Rikke)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

845 visninger
10 svar
0 synes godt om
4. august 2009

Tina2

med Filuca.......

Jeg skulle jo starte på arbejde igen igår efter ferie, men har været hjemme med to syge unger....

Filuca har haft rigtig ondt i halsen og Milas har haft feber..... Tror dog han er klar til at komme afsted imorgen.

Filuca har nærmest intet spist siden lørdag aften og er svær at få til at drikke.
Igår begyndte hun at hoste og det lød bare riiiigtig træls:-( Sagde til Thomas jeg var sikker på hun havde lungebetændelse....

Tog til lægen igår, men der var intet at høre på lungerne og han podede halsen, der var ingenting. Fik noget hostestillende til natten.

Her til aften kom hun til at hoste under aftensmaden og kastede op udover bordet:-(
Vi ringede til vagtlægen og han sagde så at hun havde lungebetændelse på højre lunge:-(
Riiigtig træls, men nu får hun pencillin x 3 og panodil x 5 om dagen.

Er glad for han ku høre det, for sidst hun havde det blev de jo ved og ved at sige at det ikke var det og hun var indlagt osv. Tog dem dælme en uge at finde ud af det var lungebetændelse SOM JEG SAGDE!!!!!!!!!!!!!!!!!! Så der var hun jo næsten rask og fik ingen pencillin......

Rikke, ved du om alt det allergimedicin hun har fået kan svække lungerne? Hun har jo fået en hel del de sidste to år, nu er hun så næsten trappet ud af det. Får kun spiocort 1 pust x 2 om dagen og 1 alm høfeberpille pr dag.
Sidste år fik hun jo 5 forskellige slags og dobbelt af det meste......

Knus Tina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2009

Susan1978

eii fy for den..

godt at du er så stædig som du er! kan godt huske turen sidste år.

jeg kan altså kun huske at jeg også i mange år led rigtig meget at lundebetændelse..  så det kan altså godt have noget med allergien at gøre..  men håber du får svar fra Rikke

også god bedring med ungerne.

Anmeld

5. august 2009

Tina2

Tak Susan:-)

Ja, det er 2. gang indenfor et år hun har det... Vi kom bare til at snakke om, om det evt kunne ha noget med alt det medicin hun har fået at gøre... Sidste år fik hun jo 5 forskellige slags og dobbelt dosis af næsten det hele (uden den store virkning) men nu er hun jo snart helt ude af medicinen.
Den vaccine har virkelig god virkning på hende, heldigvis!

Men når hun er syg og det omfatter luftvejene (snot, hoste, halsen osv) ja så er hun faktisk rigtig dårlig:-(

Håber virkelig det kun kan gå fremad når hun er færdigvaccineret for det pollenallergi!!!!!!

Knus Tina (og Milas som er afsted i DP idag og Filuca som igen ligger slatten på sofaen, dog i pencillinbehandling nu)

Anmeld

5. august 2009

HelleBelle

øv hvor synd for Filuca
Sender hende ønsker om god bedring!!! og
Knus fra Helle.

Anmeld

5. august 2009

Tina2

HelleBelle skriver:

øv hvor synd for Filuca
Sender hende ønsker om god bedring!!! og
Knus fra Helle.

Tak skal du ha, Helle

Anmeld

5. august 2009

tumle81

Øv hvor er det synd for Filuca...

Jeg håber at hun snart bliver frisk igen og ikke skal ligge så meget syg. Det er dejligt at hun trods alt er blevet vaccineret så hun ikke skal døje så meget som sidste år...

Knus Kathrina

Anmeld

6. august 2009

Annette

Øv altså, hvor er det bare trælst for Filuca
Go bedring til hende..

Knus Annette

Anmeld

8. august 2009

Rikke Houmøller Thaarup

Hej Tina...
Jeg kan kun sige at ikke alle tåler spirocorten. Lungerne kan føles stive og vejrtrækningen tung. Men jeg vil ikke sige at det svækker lungerne. Tror bare at nogle er mere disponeret for lungebetændelse, halsbetændelse og mellemørebetændelse mere end andre.

Katrine tror jeg er oppe på at have haft 16-18 halsbetændelser. Mellem 2-6 pr. år. 
Og der er vist ikke så meget at gøre ved det. Desværre!! Man kan jo bare håbe at det gør dem stærkere på sigt og så være rigtig glad for at der findes penicillin.

Katrine har også haft 3-4 lungebetændelser.. Men det er aftaget igen efter hun fyldte 8 år... Lige indtil hun fik alt det med hendes fod.

Håber det løser sig med Filusen inden for de næste par år... 

Anmeld

8. august 2009

Rikke Houmøller Thaarup

Kom faktisk lige til at tænke på, at der findes en bakterie de fleste børn er modstandsdygtige overfor, men få børn får gentagende lungebetændelser af som de ikke helt kan slippe af med. Det er en ellers helt normal bakterie.. 
Måske kunne det være en idé at få testet hendes lungesekret... 

Prøver lige at finde ud af noget mere om det.

Anmeld

8. august 2009

Rikke Houmøller Thaarup

Tja.. altså.. RS-virus er normalt harmløs for de fleste, men børn der i forvejen er svækket kan få lungebetændelse af en RS-virus... (som normalt ikke viser sig med symptomer hos børn over 2-3 år)
Da RS-virussen smitter i lang tid, kan de to guldklumper jo smitte hinanden...
Så vidt jeg kan læse mig frem til kan hun testes ved en forholdvis simpel test.

se evt.  http://www.ugeskriftet.dk/portal/page/portal/LAEGERDK/UGESKRIFT_FOR_LAEGER/TIDLIGERE_NUMRE/2002/UFL_2002_48/UFL__2002_48_39375v

hvis du altså forstår en fis af det..*s*

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.